MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 1:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 29, 2008 10:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
Witam!
Własnie zakupiłem wymarzone W124 Coupe z silnikiem M103.983.
Auto ma przejechane zaledwie 160tyś km (oryginał), nigdy nie widziało gazu.
Niestety silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Po odpaleniu na zimno trzyma lekko podniesione obroty praktycznie idealnie, a po upływie kilku minut (i nagrzaniu) nieregularnie jakby wypadają zapłony. Być może temat został już poruszony, ale szukam od wczoraj i nic nie znalazłem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mam to samo, problem szczegolnie nasila gdy skrzynia biegow jest w polozeniu D. Swiece, kopulka, palec przewody nowe. Co jest? :o

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Może być, dla przykładu zużyty wałek rozrządu.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jak wymienialem uszczelke pokrywy to sie walkowi przyjrzalem, nie ma oznak zuzycia.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
Ja również wykluczam zużycie wałka rozrządu. Nie w silniku z tak małym przebiegiem. No chyba, że jakiś twardziel nie zmieniał oleju;/ - wykluczam. Podejrzewam problemy w układzie zasilania :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:29 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Ja podejrzewam regulator biegu jałowego i/lub któryś czujnik w głowicy

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:55 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
hmm. Szczerze, całkowicie nie znam tego silnika (jeszcze :) ) Jeżeli mogę prosić o małą pomoc. Gdzie znajduje się regulator biegu jałowego ? Jak można sprawdzić czy jest sprawny/niesprawny. Jakiego rodzaju czujniki są w głowicy i gdzie sie znajdują ?

_________________
W124 Coupe 88' 3.0 automat
M103.983
722.358


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 11:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Proponuje na na rozgrzanym silniku wyjąc bezpiecznik z przekaźnika antyprzepięciowego (taki srebrny),
pozwoli to zdiagnozować czy usterka jest po stronie elektroniki KE (bez zasilania nie działa) czy tez układu zasilania paliwem (rozdzielacz) lub WN.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 12:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nie kapuje, jezeli elektronika KE bez zasilania nie dziala to po wyjeciu bezpiecznika silnik po prostu stanie. A moze znow zle zrozumialem?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 12:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
kielbik pisze:
Nie kapuje, jezeli elektronika KE bez zasilania nie dziala to po wyjeciu bezpiecznika silnik po prostu stanie. A moze znow zle zrozumialem?

Nie stanie. Będzie chodziła tylko mechaniczna część wtrysku, bez wspomagania elektroniki. Da się tak nawet spokojnie jechać, ale zużycie paliwa rośnie dramatycznie. No i wolne obroty są spore, bo regulator jest wyłączony, czyli powietrze leci całą tą szparą, jaką ma on po wyjęciu. Wyjąć bezpiecznik proponuję jak się silnik nagrzeje, bo nie działa wtedy (po wyjęciu bezpiecznika) wzbogacanie mieszanki w fazie rozgrzewania.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony ndz mar 02, 2008 1:30 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
U mnie wolne obroty sa normalne (ok. 650 obr/min w polozeniu P i N oraz 550 obr/min w pozostalych) wiec chyba to wyjmowanie bezpiecznika moge sobie darowac, tak?

A z drugiej strony zuzycie paliwa jest dramatyczne:

- 13-15 l/100 km w miescie,
- ok. 12 l/100 km przy jezdzie ~120 km/h,
- ok. 13 l/100 km na trasie przy 140-180 km/h,
- ponad 17 l/100 km przy ciaglej jezdzie ponad 200 km/h.

Ponizej 12 l/100 km jezszcze mi sie tym autem nie udalo zjechac mimo, ze kilka razy bardzo sie staralem. To czy klima jest wlaczona czy nie praktycznie nie ma wplywu na zuzycie paliwa. Zdaje sobie sprawe z tego, ze 300 TE nie bedzie palil tyle co Cinquecento ale to co podalem to chyba troche za duzo. Moze to wysokie spalanie bedzie jakas wskazowka?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
kielbik pisze:
13-15 l/100 km w miescie

Moja kupejka 320 też tak pali, więc myślę, że norma

kielbik pisze:
- ok. 12 l/100 km przy jezdzie ~120 km/h,

A jaki są dane fabryczne, może warto porównać. Nie wiem czy to tak dużo, jak na 3 litry na KE. W silniku 3.2 na Motronic, który niby ma być oszczędniejszy, przy takiej prędkości (bez szaleństwa z wyprzedzaniem non stop) spalanie 9,5-10l benzyny.
Zaglądnąłem TU. Aż tak strasznie nie odbiegasz.

A przyczyn dużego spalanie może być wiele. Jak zmieniłem na nówki wtryskiwacze w moim W126C to zszedłem w mieście do 17-18l :P Co prawda doszedł jeszcze nowy czujnik temp od KE.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
Może w moim przypadku przyczyną jest zbyt uboga mieszanka. Spalanie M103.983 w moim przypadku na trasie to ok 9l przy 120km/h . W mieście przy normalnej jeździe 12l. Te dane wydają mi się troche szalenie niewiarygodne, ale sam nie mogłem uwierzyć ! <br>Dodano po 1 minutach.:<br> miało być "być może" zbyt uboga.

_________________
W124 Coupe 88' 3.0 automat

M103.983

722.358


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 2:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Roznica miedzy 9,5-10 a 12 l/100 km to az 20%. Jednak K- i KE-Jetronic to najwieksza pasc jaka mozna sobie wyobrazic a twierdzenie, ze silniki M104 sa duzo oszczedniejsze niz M103 jest jak najbardziej uzasadnione (M104 sa w dodatku mocniejsze). Podobnie M102 wypadaja baldo w porownaniu z M111.

W zimie jechalem w nocy z Katowic do Lublina, warunki byly kiepskie ale droga pusta wiec jechalem ze stala predkoscia ~90 km/h, w porywach 110 km/h. Juz myslalem, ze pobije rekord w niskim zuzyciu paliwa ale jednak wyszlo ponad 11,5 l/100 km :(.

Po przejrzeniu tabeli stwierdzam, ze moj woz pali 15-25% wiecej niz dane katalogowe. Oczywiscie nie nalezy sie tych danych trzymac kurczowo, tym bardziej, ze generalnie mam "ciezka noge" ale takie odstepstwo daje do myslenia. Z drugiej strony samochod PawlaRall pali "za malo" a ma ten sam problem z praca silnika.

PawelRall, jaka masz skrzynie biegow?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 3:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
W moim jest automacik 722.358 . Problemem silników ze zuborzoną mieszanka jest to, że rośnie temp.(nie ma wystarczającego chłodzenia mieszanką) U mnie temp trzyma się idealnie. Nie znam niestety budowy mechanicznego wtrysku, domysły prowadzą do niego.

No, ale problemem są nadal obroty jałowe na cieplutkim silniku :(

_________________
W124 Coupe 88' 3.0 automat

M103.983

722.358


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl