MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 09, 2008 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawdzałem dziś czujnik położenia przepustnicy zauważyłem, że przy pełnym wciśnięciu pedału przysp. otwiera się ona zaledwie w około 2/3 pełnego otwarcia. Próbowałem to poustawiać ale nie ma takiej możliwości oby uzyskać pełne otwarcie przy zachowanym luzie na amortyzatorku gazu. A może tak ma byc że tylko częściowo się otwiera? To jest wersja z ASR i tempomatem. Sterownik tempomatu otwiera przepustnicę całkowicie. Bardzo proszę o jakieś wskazówki.

PS Faktycznie w czasie jazdy na tempomacie np pod górę ma się wrażenie że ma więcej mocy niż przy jeździe bez tempomatu.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Trudno powiedzieć jednoznacznie zza monitora, ale biorąc pod uwagę, że tempomat daje radę do końca, możesz spokojnie wykluczyć cały odcinek cięgien aż do tego siłownika od ASO który jest z tyłu silnika pod grodzią (przy prawej głowicy). Pozostaje regulacja na samym wyjściu z grodzi albo na tym cięgnie, które łączy - obrazowo to ujmując- lewą głowicę z prawą. Chodzi mi o ten element, który łączy wyjście z grodz z takim śmiesznym elementem przy siłowniku ASR.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 11:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Problem polega na tym, że przy odłączeniu tych cięgien poprzecznych z tyłu przy grodzi i tego przedniego od siłownika ASR i tempomatu (czyli zostaje tylko to cięgno-amortyzatorek i cięgno do przepustnicy) można ustawić tak aby otwierała się przepustnica do końca, ale zakres takiej regulacji powoduje w zasadzie brak tego wstępnego oporu na cięgnie-amortyzatorku co powoduje po złożeniu całości i uruchomieniu silnika zbyt twardy pedał gazu. Ale skomplikowałem :-?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 7:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
CZUWOJ pisze:
Ale skomplikowałem

Powiem tak. Nie widząc tego na żywo nie bardzo coś wymyślę. Może się jeszcze ktoś wypowie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Problem rozwiązany. Kolego Mor dziękuję za zaangażowanie - faktycznie raz, że ten układ jest całkiem rozbudowany a dwa, że moje określenia poszczególnych elementów mogą być niekonkretne - to może powodować zamieszanie. Do rzeczy. Zorientowałem się, ze siłownik ASR i tempomatu wspomaga pracę układu cięgieł w efekcie czego przy wyłączonym zapłonie i całkowicie wciśniętym gazie przepustnica nie otwiera sie do końca a przy włączonym zapłonie siłownik powoduje dociągnięcie przepustnicy do końca. U mnie wystarczyło wyregulować cięgno między siłownikem(ten z przodu silnika)a wspornikiem cięgieł na środku silnika przy przepustnicy. Dodatkowo trochę skróciłem cięgno sterujące linką do ASB tak aby skompensować powstałe z biegiem lat luzy w układzie. W efekcie silnik ciągnie jak trzeba.
PS Trzeba tak ustawić cięgno-amortyzatorek od wspornika przy przepustnicy do wspornika przy grodzi aby miał on wystarczający luz(chodzi mi o ten wstępny, mały opór), który jest potrzebny bo w przeciwnym razie siłownik w momencie kiedy będzie zamykał przepustnicę (np jazda na śliskiej nawierzchni) może powyginać układ cięgieł.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl