MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 2:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 10, 2008 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
czołem
jako, że jeszcze nie miałem przyjemności posiadania takowego modelu, proszę o poradę na co zwrócić uwagę przed kupnem. Myslę o tym aucie http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=
Samochód ma gaz i automatyczną skrzynkę biegów. Jakieś szczególne miejsca w które trzeba zaglądnąć? będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 12:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Ja gdybym teraz kupowal podobne 126 to priorytetowo zwrocil bym uwage na stan skrzyni. To jest jakis dramat w tych autach. Wlozylem juz trzecia i doprowadza mnie do szalu... Remont ok 3000 tys i jedyna rosadna opcjia sie okazuje.
Poza tym...hmm to jest druga seria wiec z blacha powinno byc ok, silnik v8 jest nie do zatyrania, ja mam kompresje od 6 do 12 i na cieplym w srodku nie czuc wibracji... [zlosnikz]. Takie rzeczy jak szyber, elektryka, drewno i tapicerka, zwroc uwage bo kazdy z tych detali kosztuje sporo, trudno naprawic i tak naprawde ciezko sie za to wziasc po zakupie... wiem po sobie..
Wyglada na ladny egz. tylko chyba na tych zdjeciach jest dziura w fotelu kierowcy... jesli sie niie przewidzialem to przyjzyj sie pedala i kierownicy itp..
Powodzenia
Ps. lepiej dolozyc do dobrego egzeplaza niz kupic cos do roboty, ja ostatnio zostawilem 10 000 u mechanika i nie wiem czy jestem w polowie idealu...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 8:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
PRZEMEK1234 pisze:
ja ostatnio zostawilem 10 000 u mechanika i nie wiem czy jestem w polowie idealu...

to co ty żeś robił ;)?? generalke silnika i skrzyni + zawieszenie?? :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 9:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
wrzucił pewnie ze 300 dodatkowych koni:D:D:D

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 3:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
wystarczy wymienić 4 zaciski hamulcowe 4x2200 plus wymiana i małe coś i mamy 10000 [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 6:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Cytuj:
wrzucił pewnie ze 300 dodatkowych koni:D


wrzucilem 500....

Wystarczylo zrobic hamulce, zawieszenie bez amortyzatorow, wsadzic inna skrzynie( 2 razy [zlosnikz] ) oleje,plyny.itp...- 10 000 na dzien dobry

Mechanik tez nie pracuje za friko... Cena lozyska tylnego (zawieszenie nivo) 800zl....brak zamiennikow.

Pozdrawim!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 8:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ahhh :D te ceny [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 9:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
ja to nie wiem... to forum ma przyciagac do MB a nie odpychac... cenami:D:D:D poprostu Miet jest nie do zaj.... :)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.

Mercedes Vito 2,3D (80KM)

IVECO 5912 2,8 TDI

RENAULT Master 2,5 DCI

RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )

Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 9:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
no oczywiście [zlosnik]
No ale słuchaj .. do W123 za 300zł to miałem 2 alternatory i jeden rozrusznik :D .. a za 1000zł cały drugi samochod na czesci :) ceny nie sa przerażajace. mietki sie nie psują ... są śliczne ... i wogole :) a W126 to juz calkiem ;) bierz śmiało i nie mysl o głupotach takich jak ceny :D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 4:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 06, 2007 1:14 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
W/g mnie części do wszystkich aut są w podobnych cenach .Owszem zdarzają się różnice . Ja bez względu na to ile kosztują części i tak kupię swoją GWIAZDĘ.

_________________
JESZCZE NIE MAM ALE KUPIĘ !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 8:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
berts pisze:
Jakieś szczególne miejsca w które trzeba zaglądnąć?

zajrzeć trzeba wszędzie [zlosnik] , na początku blacha podobnie jak w innych MB z uwzględnieniem tylnego podszybia i tylnych błotników, czy nie ma gdzieś wilgoci/wody na podłodze, jaki jest stan tylnej szyby (bo tania nie jest), czy działa cały wypas, czy silnik chodzi równo na zimnym i ciepłym i jak ciągnie na zimno i ciepło, czy nie stuka silnik i zawiecha, pracę motoru trzeba sprawdzić też na gazie (tu jest jakiś dziwny patent z przysłoniętym dolotem, więc można się spodziewać zamulenia na PB). Jak pracuje skrzynia, ważne aby nie szarpała przy zmianie biegów i nie szarpała przy przejściu z D na R i odwrotnie, czy ruszając na maxa (kick down) płynnie przełącza biegi do ostatniego, jaki jest stan wydechu i oczywiście czy auto ma równe szczeliny między elementami i czy jest w ogóle równe -konieczna jest kontrola geometrii a w przypadku problemów płyty podłogowej :)...

powodzenia
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Cześć
chciałbym wrócić do tematu, który już wałkowaliśmy. Dopiero teraz znalazłem chwilę czasu, aby zrobić parę kilometrów autem. Jakie wrażenia?.... jak z jazdy mercedesem :) ale może po kolei.
Janfocus pisze:
na początku blacha podobnie jak w innych MB z uwzględnieniem tylnego podszybia i tylnych błotników


zaglądałem, leżałem pod samochodem, a że stoi w garażu od jakiegoś czasu i nie miał styczności z deszczem wygląda b. dobrze.
Janfocus pisze:
czy działa cały wypas

elektryka pracuje, szybki chodzą idealnie, problem jest natomiast z dziurą w dachu, mianowicie nie domyka się... słychać że mechanizm pracuje, ale jak by jakaś linka była urwana... nie da się go domknąć.

Janfocus pisze:
czy silnik chodzi równo na zimnym i ciepłym i jak ciągnie na zimno i ciepło, czy nie stuka silnik i zawiecha


mając na uwadze długi postój auta, nie bardzo chciałem go odpalać (nie wiem jaki jest stan oleju itd.) no ale bez jazdy niewiele da się powiedzieć, po odpaleniu przez chwilę dość wysokie i falujące obroty, uspokoiło się dopiero jak się auto rozgrzało, stuków w silniku żadnych nie słyszałem. Co się tyczy zawieszenia to lekki pisk... chyba prawy przód, coś w rodzaju obcierającej gumy...

Janfocus pisze:
pracę motoru trzeba sprawdzić też na gazie


sprawdzone, na benzynie wydaje mi się, że lepiej ciągnie, ale na gazie pracuje równo, w sumie jak dla laika w kwestii gazu to nie widziałem różnicy.

Janfocus pisze:
Jak pracuje skrzynia, ważne aby nie szarpała przy zmianie biegów i nie szarpała przy przejściu z D na R i odwrotnie, czy ruszając na maxa (kick down) płynnie przełącza biegi do ostatniego


i tutaj zaczynają się schody, zaznaczę jeszcze raz że auto stało parę lat pod dachem tylko odpalane na chwilę, był to jego pierwszy kurs od x czasu. Co do skrzyni, przy zmianie z R na D początkowo szarpie, podobnie przy zmianie z P na R (nie wiem czy tak ma być), przy ruszaniu na maxa, "doszedłem" do 160 km/h i nie bardzo było gdzie pojechać więcej, biegi zmieniały się z lekkim szarpnięciem, z tendenscją do zmniejszania szarpania, ale przy puszczaniu gazu redukcję dawało się wyczuć...

Środek poza siedzeniem kierowcy w idealnym stanie, instalacja gazowa firmy MARFUS (przynajmniej tak była na przełączniku gaz/benzyna napisane).

zapodam parę fotek i liczę na pomoc :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 11:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Janfocus pisze:
ważne aby nie szarpała przy zmianie biegów i nie szarpała przy przejściu z D na R i odwrotnie

Ja tam się jeszcze nie spotkałem z tym żeby automat lekko nie szarpnął przy wkładaniu biegu :P ...
berts muszę ci przyznać że ... śliczny jest ten w126 :)
Ale po takim postoju to powinieneś:
1. zmienić filterek gazu :P i może lekko go podregulować
2. zmienić oleje w silniku i SKRZYNI!!
3. Może przeczyścić wtryski (na początek mozesz użyć płynu STP .. z tego co słyszałem działa nawet nieźle ;) .. )
4. Co do szyberdachu : a jak go pchniesz to sie też nie domyka?? albo różnymi kombinacjami z przyciskiem? (przed wczoraj też tak miał w126 ktorego oglądałem ... no i dało się go domknąć).
5. a przy normalnej "spokojnej" jeździe też szarpie jak zmienia biegi?
... hehe komicznie wygląda ten twoj dolot :D .. czego to gazownicy nie wymyślą .. żeby kalosza nakładać ... ;) <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a co do pisku w zawieszeniu to któryś z elementów gumowych może stanął ze starości .. przejrzyj je, nasmaruj albo wymień ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 7:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
ALPAq pisze:
1. zmienić filterek gazu i może lekko go podregulować
2. zmienić oleje w silniku i SKRZYNI!!

tak wiem, nie chciałem go ruszać bez tego, no ale jak się nie przejadę to nie będę wiedział czy z autem wszystko jest ok.
ALPAq pisze:
4. Co do szyberdachu : a jak go pchniesz to sie też nie domyka?? albo różnymi kombinacjami z przyciskiem? (przed wczoraj też tak miał w126 ktorego oglądałem ... no i dało się go domknąć).

nie grzebałem tam, nie byłem przygotowany, sądzę że jednak coś się urwało.
ALPAq pisze:
5. a przy normalnej "spokojnej" jeździe też szarpie jak zmienia biegi?

nawet nie słyszałem kiedy zmieniał bieg ;) może stary olej swoje robi i ciężko chodzi skrzynka..
ALPAq pisze:
a co do pisku w zawieszeniu to któryś z elementów gumowych może stanął ze starości

też mi się tak wydaje, nie było to głośne, ale trzeba zaglądnąć i weliminować ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl