MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 5:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 16, 2008 6:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
Witam chcial bym poznac opinie wasza jak podniesc sedana na zawieszeniu i czy sa jakies przeciwskazania zeby zamontowac felgi 16 calowe z oponami nisko profilowymi Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 6:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Miałem przy zakupie 16-ki z oponami 225/50 -nic nie było robione w zawieszeniu.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 6:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
A jak ci sie jezdzilo na 16" zastanawiam sie czy nie wstawic sprezyn od kombi na tyl zeby przy 4 osobach kola nie tarly o nadkola i tu mam dylemat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 6:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź pw


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 7:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
Sprawdzilem ma felgi juz zostaly mi po MB190 ale i tak dzieki Pozdro

Czy sedan na sprezynach od kombi bedzie sztywniejszy w zakretach ?? i co zrobic zeby przod stal tak wyskoko jak tyl o ile sprezyny od kombi benda pasowaly Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 7:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja miałem 16 z oponami 205/55.
Felgi ET 34 i 7,5 szerokie, tył był ok, nawet przy trzech osobach felgi spokojnie sie chowały w nadkolach, ale przód lipa straszna i nigdy więcej 16,17 czy 18.

Przy szybszym podjeździe pod krawężnik na skręconych kołach wywijało błotnik na lewą stronę, po zaklepaniu rantu, dzwigało cały element, skończyło sie rdzą po odpryśniętym lakierze.
Druga sprawa, że po około 5 tysiącach zaczęły siadać górne wahacze, oba mogg i oba nowe.
Kierownica po wyjściu z zakrętu na małej prędkości , już tak ochoczo nie odbija.
Plus tak dużych kół i szerokich opon to pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach, i w szybkich zakrętach.
No i ciągłe zaczepki ciekawych , co za auto itp. bo przyznac trzeba wygląda to efektownie na 123.
Spalania większego nie odnotowałem.
Minus jest taki,że biorąc pod uwage wszystkie za i przeciw to sie to nie opłaca, raz ze względu na zawieszenie , a dwa że u nas drogi są totalnie spie.... do takich felg.

A wyglądało to tak:

Obrazek

Felgi po sezonie sprzedałem i kupiłem baroki 15 z oponami 195/55, jest ładny wygląd i jest dobre prowadzenie stąd moje zdanie , że 15 to max do 123.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 1:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
Bardzo ladnie sie prezetuje :) Ja mam 16" 205/50 trozke mniejszy profil opony mam nadzieje ze nie popsuje blotnikow czyli nie musze kupowac wyzszych sprezyn (kombi) tylko seryjne takie co powinny byc :) Dzieki Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 11:12 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Na kombiowych spręzynach będziesz szlifował wydech asfaltem. Spężyny kombi pełnią tylko rolę pomocniczą.
A średnica felgi jest znacznie mniej ważna niż średnica koła.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Jak już się upierasz na większe felgi to proponuję sprężyny progresywne (chociaż moim zdaniem to opciach w klasyku), polega to na tym:

Czym większa siła dociska sprężynę, tym większy opór i twardość ów sprężynki.

Minusy:
- szybko rozbite zawieszenie
- komfort taczki

Plusy:
- dużo lepsze prowadzenie w zakrętach
- piękna gleba (ale nie o to chodzi w W123 :( )

Proponuję skorzystać z rady kolegi i poszukać baroków 15", chociaż to graniczy z cudem...

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 9:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
DamonPr pisze:
Proponuję skorzystać z rady kolegi i poszukać baroków 15", chociaż to graniczy z cudem...

Pzdr


Aż tak okrutnie z tym nie jest, ja swoje znalazłem na jakimś rzęchu wystawionym na otomoto.
mam kontakt do faceta , który ma ats et 23 za jakieś 3 stówy,ale odbiór tylko osobisty w okolicach górnego śląska.
Facet z Jeleniej Góry wystawił na allegro, chciał poza serwisem 7 stów, ale chyba poszły już.
W ciągu roku miałem okazje zakupić cztery komplety, od 300zł za swoje do 1000zł za idealne z oponami.

Także aż tak źle nie jest, chyba, że z tym jak z wszystkim czego sie szuka, jak już masz to pojawiają się kolejne, jak szukasz to nie ma wcale.
Mnie wyniosły ponad tysiąc, al opony 7mm, felgi po renowacji.
Same felgi były zniszczone i tanie.
Będę sprzedawał jakoś za rok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 10:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A nie lepiej byłoby zainwestować w słownik?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 12:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Zmiana felg na większe to chyba pół-środek. Pobaw się sprężynami, amortyzatorami itd. Tylko to jest kosztowna zabawa.

Ocet pisze:
A średnica felgi jest znacznie mniej ważna niż średnica koła.


Niby racja, bo zależy jakie opony nawleczemy na felgi, ale W 123 juz na 15'' robi się twardawe. Po za tym te auta generalnie zostały zaprojektowane na 14'' i wszelkie zmiany rodzą problemy, o niektórych pisali Koledzy wyżej. W MB są tzw. tarcze kotwiczne i one w połączeniu z felgami 14'' zakrywają tarcze hamulcowe, zaciski, itd. dzięki czemu woda i syf tam się niedostają (w takim stopniu jak przy większych felgach). Tego chyba nikt nie bierze pod uwagę :roll: .
Kwestie estetyczne to rzecz gustu, ale moim zdaniem wszelkie ingerencje w wygląd MB, a szczególnie takie jak zmiana kół (rzuca się w oczy od razu) sprawiają, że te auta wyglądają po prostu inaczej, co nie znaczy lepiej.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 1:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Mitu pisze:
wszelkie ingerencje w wygląd MB, a szczególnie takie jak zmiana kół (rzuca się w oczy od razu) sprawiają, że te auta wyglądają po prostu inaczej, co nie znaczy lepiej.



I tutaj sie zgodze. Ale ja sie zakochałem w dwóch beczkach.

w tej
Obrazek

i w tej
Obrazek

moim zdaniem tuning z gustem i naprawde mi sie podoba. taka ingerencja w koła.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 7:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Pierwsza mnie powaliła z nóg [totalszok] ciekawe jaka szerokość felg i opon...

THC, tutaj się z Tobą zgodzę. Szukam baroczków 15", mogą być do renowacji, bo sam takową przeprowadzę, ale za jasną cholerę nie mogę ich znaleźć.

Może poczekam, aż same wpadną mi w ręce :)

Opony 15" też nie należą do najdroższych.

A tutaj zgodzę się z poglądem Mitu, że W123 rzeczywiście wyglądają inaczej, dlatego też do swojej QP nie założę wynalzków, choć nie ukrywam, że chodzą mi po głowie szprychowe 18" i ładna "gleba" (ale to tylko marzenia)

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 1:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
Dzieki za pomoc :) juz wiem co zrobic :) jak skoncze zrobie foty i pochwale sie efektem koncowym Pozdro


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl