MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 16, 2008 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Cytując pewnego gospodarza domu z serialu alternatywy 4 :
"Widzieli Panowie... cuś takiego?!" [zlosnikz]

Obrazek

Obrazek


Podpatrzyłem ten paten z gąbką na amerykańskim eBayu. Koleś sprzedawał po 20$ za szt. i oczywiście nie chciał podać numeru katalogowego.
Poradziłem sobie i nabyłem w lokalnym ASO 4szt. Koszt niewielki, bo 1szt. to ok. 18zł NETTO (i już wiem czemu pan z USA nie chciał podać nr-u części :-? )

Patent jak najbardziej pasuje do beczki, bo jak wiadomo rama jest identyczna w W126 I serii (nr A1269101122).

Pytanie tylko, czy do poprawnego zastosowania w/w gąbek nie trzeba czegoś jeszcze?
Czekam na sugestie, być może ktoś z Was zna ten sposób oryginalnego (a co ;) ) usztywniania foteli.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 5:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Nikt nie jest ciekawy? Wszyscy macie w swoich beczkach takie super wygodne fotele?
Wiadomo, że nawet fabrycznie nowy fotel w 123 nie jest zbyt komfortowy na dłuższe trasy. Słabe podparcie pod uda, zbyt miękkie siedzisko...

Chciałem trochę poprawić ten stan fabrycznymi metodami, w dodatku za niewielkie pieniądze.

W EPC znalazłem jeszcze takie coś:


Obrazek

Jest to wzmocnienie do wersji taxi. Niestety nie wiem, czy można to zastosować do standardowego siedziska.
Mógłby ktoś bardziej oblatany w EPC wyjasnić o co "lotto"?

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 5:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Nie wiem co prawda o co chodzi na przedstawionym przez Ciebie diagramie, wiem natomiast, że w moim aucie jest wyposażenie o kodzie 561, czyli front seat, left, reinforced (с 01.04.1970), może to właśnie o to chodzi?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 1:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Tak, to właśnie o to chodzi. Wzmocnione siedzenia, takie jak standardowo były montowane w taxi.

Tu jest link do ruskiego EPC http://tinyurl.com/yp9w48

56265 FRONT SEAT CUSHION REINFORCED (PAD)

Nie wiem tylko czy trzeba montować obydwie te maty (27, 31), czy tylko jedną z tych. Jeżeli tak to którą?

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 12:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
W związku z zakończonym sukcesem projektem: "solidne siedzenie" odświeżam temat.
Po przestudiowaniu sporej ilości postów na http://www.mercedesshop.com/shopforum/index.php i forum na VDH.de,
sprawa wreszcie stała się jasna.

Do wzmocnienia siedziska oprócz w/w kolumienek do sprężyn, potrzebujemy podkładki o nr A1169140197 oraz kilka szt. klamer zaciskowych A0009842061 (zaznaczone w czerwonym kółku na jednym ze zdjęć).

Montaż jest banalnie prosty, koszt niewielki i co najważniejsze dla purystów: wszystko oryginalne ;)


W zasadzie ktoś może spytać: po co to ta zabawa itp...?
Więc odpowiadam: jeżeli ktoś jest słusznej budowy (<90kg) i "beczkowy" fotel jest zbyt miękki/ zapadający się, może znacząco podnieść komfort poprzez takie modyfikacje.




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 5:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
class jak sie siedzi na tak wzomcnionym fotelu? Duża jest różnica?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 1:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Mi siedzi się zdecydowanie lepiej ale wynika to z faktu, że ogólnie wolę twardsze obicia (do spania też [zlosnikz] ).
Nie jest może aż tak jak w nowych golfach czy mercach, jednak poprawa odczuwalna. Tyłek nie zapada się już w sprężyny, co było dość męczące na długich dystansach.

Mój topic, miał charakter czysto informacyjny. Chciałem się podzielić wiedzą, może komuś się przyda.

pozdro

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 14, 2009 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
A ja mam w w126 fabrycznie fotele reinforced i są dla mnie za twarde [zlosnikz] Z tego co rozumiem to wystarczy wyjąć elementy opisane wyżej i już, dobrze mi się wydaje?
Aha, to są fotele ortopedyczne i elektrycznie regulowane. Tapicerka welurowa.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 29, 2009 6:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
class pisze:
Mój topic, miał charakter czysto informacyjny. Chciałem się podzielić wiedzą, może komuś się przyda.
pozdro


A czy warto przy tym wzmacnianiu wymienić te sprężyny, jeżelini nie są popękane?

http://cgi.ebay.de/Mercedes-W123-W126-F ... 5ad536801d

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn gru 01, 2014 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Sorry za archeologie... lata mijają, foty wyparowują, włosy siwieją. Pamiętam, że na którymś z tych zdjęć były te taxi zamienniki filcowych nie wiem jak to nazwać... wąskich podłużnych "padów". Pamięta ktoś jaki to miało numer?

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl