MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 24, 2008 6:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam!

W moim W126 mam problem z ogrzewaniem.

Mianowicie:
1) w przypadku włączenia dmuchawy na bieg powyżej I po 1-3 minutach przepaleniu ulega bezpiecznik w jej obwodzie (25 amperowy),
2) aby zmniejszyć temperaturę nawiewu, muszę najpierw nastawić oczekiwaną temperaturę, a następnie wyłączyć i włączyć dmuchawę,
3) aby włączyć dmuchawę na I bieg, muszę na moment włączyć ją na II, a potem dopiero na I,
4) z "kratek" na desce zawsze leci zimne powietrze,
5) na biegu III i IV dmuchawa pracuje tak samo.

Odnośnie pkt 5.
Przeglądałem forum i w przypadku W124 znalazłem, że trzeba przeczyścić styki w przełączniku. W W126 tak samo?

Miał już ktoś może podobne problemy w W126 lub wie, co z tym zrobić?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 9:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
1) gdzieś masz zwarcie - może przy pokrętle regulacji - bezpiecznik jako najsłabze ogniwo instalacji pada pierwszy - i dobrze bo inaczej auto by się mogło zapalić
2) przeczyść pokrętło regulacji
3) przeczyść pokrętło regulacji
4) w mercedesach tak już jest fabrycznie
5) przeczyść pokrętło regulacji

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 5:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wit pisze:
4) w mercedesach tak już jest fabrycznie


Napewno?

W moim śp. W123 ['] przez wszystkie nawiewy leciało powietrze o tej samej temperaturze, w W201 tak samo. Ostatnio jechałem W126 II seria i też "grzało kratkami".

Wit pisze:
1) gdzieś masz zwarcie - może przy pokrętle regulacji - bezpiecznik jako najsłabze ogniwo instalacji pada pierwszy - i dobrze bo inaczej auto by się mogło zapalić


No to nieciekawie. :(

A może dmuchawa jest już do wymiany?

A tak w ogóle to dzięki za pomoc. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 7:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jeżeli ze środkowych kratek leci ciepłe powietrze to na pewno coś było przerabiane.
Wzięte z forum:
Chuck Norris pisze:
niektóre tak miały... jak była awaria wiska to robili "na krótko" a regulował temp wtedy termostat włączając duży-mały obieg... i tez to chodziło bez zarzutu... sam tak miałem w 123 w dieselku i nie miałem ż nim żadnych problemów :)

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 10:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wit pisze:
Jeżeli ze środkowych kratek leci ciepłe powietrze to na pewno coś było przerabiane.
Wzięte z forum:
Chuck Norris pisze:
niektóre tak miały... jak była awaria wiska to robili "na krótko" a regulował temp wtedy termostat włączając duży-mały obieg... i tez to chodziło bez zarzutu... sam tak miałem w 123 w dieselku i nie miałem ż nim żadnych problemów :)


Cytat dotyczy wisko i spięcia go "na stałe" w przypadku usterki (sam to przerabiałem w W201, jak się zepsuło i nie miałem czasu go wymienić) i zachowania układu chłodzenia. Cytat dotyczy prawdopodobnie problemów z przegrzewaniem się silnika...

Ma to się nijak do ogrzewania wnętrza. :(

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 11:23 pm przez Szumek, łącznie zmieniany 7 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 11:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W W201 z środkowych kratek leci zimne, taka jest konstrukcja nagrzewnicy. Inaczi se ne da.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 7:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, zgadza się.

W obu moich W126 kratkami leci zimne powietrze. 8)

W W201 tylko środkowymi leciało zimne powietrze.

W W123 (o ile dobrze pamiętam) grzało wszystkimi kratkami... Tzn. w W123 kratki to niezbyt dobre określenie. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl