MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 7:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 19, 2008 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Poza biedą ;)
Hamulce są zrobione od podstaw, tzn. zostały tylko korpusy zacisków, wszystkie pozostałe elementy są wymienione na nowe, nowe przewody sztywne/elastyczne, itd, itp. Poprzednie klocki też piszczały, więc wyleciały pomimo niewielkiego zużycia (zlokalizowałem pisk, tylko tył, przód jest cicho). Co jeszcze trzeba wymienić, żeby pozbyć się tego wściekłego pisku przy hamowaniu? Tarcze? Klocki na inne? Poprzednio miałem trostary, teraz włożyłem jakieś niemieckie, nie pamiętam firmy, ale dalej jest to samo. Ręce mi już opadają, bo zrobienie tego wszystkiego zajęło mi kilka dobrych dni, a efekt jest dość odległy od zamierzonego :-? Ktokolwiek ma jakąś dobrą radę?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 11:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Moja sugestia - źle poskładane zaciski. Jak wsadzisz tłoczki w nieprawidłowy sposób to klocki będą dociskane do tarcz pod kątem i stąd piszczenie. Z bardziej prozaicznych to same klocki - nie wiesz jakiej firmy masz [zlosnik] . Samo mocowanie klocków, czyli bolczyki i blaszki są w porządku i na miejscu?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 12:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Mitu pisze:
Moja sugestia - źle poskładane zaciski. Jak wsadzisz tłoczki w nieprawidłowy sposób to klocki będą dociskane do tarcz pod kątem i stąd piszczenie. Z bardziej prozaicznych to same klocki - nie wiesz jakiej firmy masz [zlosnik] . Samo mocowanie klocków, czyli bolczyki i blaszki są w porządku i na miejscu?


Hmmm... co masz na myśli pisząc o nieprawidłowym sposobie poskładania zacisków? Tłoczki są wsadzone pod kątem prostym, zresztą nie było większych problemów, żeby po złożeniu zacisku poruszyć tłoczkiem (oczywiście w granicach normy, nie gonił sobie luźno ;) ) - tłoczek musi być ustawiony w jakimś konkretnym położeniu żeby działać prawidłowo?
Klocki - są te same, co z przodu, a tam jest cisza - jestem tego pewien, bo dziś byłem na przeglądzie i na rolce przód hamował cichutko, a tył...dramat. Bolczyki i blaszki wszelakie dostępne są nowe i złożone zgodnie z instrukcją herr Etzolda [zlosnikz].
Może to będzie jakąś podpowiedzią: z przodu mam zaciski ATE (był Bendix i do tego dwa różne, zupełnie zresztą zapieczone) a z tyłu został Bendix, który był prawdopodobnie fabrycznie.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 3:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Spróbuj kolego wyjąc klocki, przeszlifowac drobnym papierem i spryskac specjalnym preparatem (nie znam nazwy, ale wiem, że takowe specyfiki występują). Piszczenie wynika z materiału klocków, są zbyt miękkie, czasem też mogą różnie współpracowac z tarczami różnych producentów.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 3:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 17, 2006 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Oleśnica
Ja tak miałem w moim 124 ,mechanik powiedział mi ( nie pamietam dokładnie ) ,ze zeszkliły mi sie tarcze ,bo same juz były liche a do tego załozyłem kiepskiej jakosci klocki .


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
Mike_THE_GR8 pisze:

. Bolczyki i blaszki wszelakie dostępne są nowe i złożone zgodnie z instrukcją herr Etzolda [zlosnikz].
.

ale chyba nie dokładnie przeczytałes instrukcje :P
ten pan pisze ze klocki nie piszczą na styku klocek tarcza tylko piszczą na styku klocek zacisk :P
kupujesz smar miedziowy 10 zł i smarujesz powierzchnie klocka i brzegi tam gdzie z klockiem styka sie tłoczek i tam gdzie z klockiem styka sie zacisk i po piszczeniu :P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 9:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Debesciak pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

. Bolczyki i blaszki wszelakie dostępne są nowe i złożone zgodnie z instrukcją herr Etzolda [zlosnikz].
.

ale chyba nie dokładnie przeczytałes instrukcje :P
ten pan pisze ze klocki nie piszczą na styku klocek tarcza tylko piszczą na styku klocek zacisk :P
kupujesz smar miedziowy 10 zł i smarujesz powierzchnie klocka i brzegi tam gdzie z klockiem styka sie tłoczek i tam gdzie z klockiem styka sie zacisk i po piszczeniu :P


bzdura-jak moze występować pisk jak tłoczek nie trze praktycznie o klocek?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
MERCEDES 4 EVER pisze:
Debesciak pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

. Bolczyki i blaszki wszelakie dostępne są nowe i złożone zgodnie z instrukcją herr Etzolda [zlosnikz].
.

ale chyba nie dokładnie przeczytałes instrukcje :P
ten pan pisze ze klocki nie piszczą na styku klocek tarcza tylko piszczą na styku klocek zacisk :P
kupujesz smar miedziowy 10 zł i smarujesz powierzchnie klocka i brzegi tam gdzie z klockiem styka sie tłoczek i tam gdzie z klockiem styka sie zacisk i po piszczeniu :P


bzdura-jak moze występować pisk jak tłoczek nie trze praktycznie o klocek?


To fakt, że przeoczyłem ten punkt o smarowaniu klocków, i choć nie wydaje mi się, żeby to akurat w tym miejscu piszczało, to pewnie przesmaruję to miejsce. Dziś wieczorem jadę walczyć zgodnie z poradami, zobaczymy co z tego wyniknie.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
MERCEDES 4 EVER pisze:
bzdura-jak moze występować pisk jak tłoczek nie trze praktycznie o klocek?

u mnie pomogło :) tak jest napisane w tej mądrej ksiązce :)
kupiłem cholernie drogie tarcze i klocki firmy jurid i tez byłem mocno wkurzony bo piszczały jak potępione a smarowanie pomogło :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 5:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Jeśli piszczy tył to może, pomocniczy daje takie odgłosy?.
Szczęki postojowego też wymieniałeś?, jeśli tak a ustawienie nakrętki rozpierającej zostało takie jak na poprzednich szczękach to będzie piszczeć. Trzeba albo wyregulować, albo ruszyć parę razy na ręcznym i powinno się poprawić.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 6:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Debesciak pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
bzdura-jak moze występować pisk jak tłoczek nie trze praktycznie o klocek?

u mnie pomogło :) tak jest napisane w tej mądrej ksiązce :)
kupiłem cholernie drogie tarcze i klocki firmy jurid i tez byłem mocno wkurzony bo piszczały jak potępione a smarowanie pomogło :)


Zobaczymy, zobaczymy, za chwilę jadę działać, na pewno podzielę się wiedzą.

marcinMB123200D pisze:
Jeśli piszczy tył to może, pomocniczy daje takie odgłosy?.
Szczęki postojowego też wymieniałeś?, jeśli tak a ustawienie nakrętki rozpierającej zostało takie jak na poprzednich szczękach to będzie piszczeć. Trzeba albo wyregulować, albo ruszyć parę razy na ręcznym i powinno się poprawić.


Piszczy tylko w momencie naciśnięcia hamulca głównego, nie cały czas. Stąd wnioskuję, że nie ma to związku z "nożnym ręcznym" ;)

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
MERCEDES 4 EVER pisze:
Debesciak pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

. Bolczyki i blaszki wszelakie dostępne są nowe i złożone zgodnie z instrukcją herr Etzolda [zlosnikz].
.

ale chyba nie dokładnie przeczytałes instrukcje :P
ten pan pisze ze klocki nie piszczą na styku klocek tarcza tylko piszczą na styku klocek zacisk :P
kupujesz smar miedziowy 10 zł i smarujesz powierzchnie klocka i brzegi tam gdzie z klockiem styka sie tłoczek i tam gdzie z klockiem styka sie zacisk i po piszczeniu :P


bzdura-jak moze występować pisk jak tłoczek nie trze praktycznie o klocek?


No nie do końca bzdura. Niektóre firmy zamiast smarowania powierzchni międzi klockiem a tłoczkiem, stosują na klockach specjalną taśmę zapobiegającą piszczeniu :)

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 10:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
And the winner is:
sattann pisze:
...ze zeszkliły mi sie tarcze...

Zaopatrzony w smar miedziowany wziąłem się za samochód. Po zlokalizowaniu piszczącego koła (tylko jedno z tyłu piszczało) rozpocząłem brutalnie, czyli szlifierka kątowa+kręcąca się tarcza=dużo iskier [zlosnik] Po lekkim szlifie z obydwu stron tarczy (delikatnie, tak, żeby tylko usunąć wierzchnią gładką warstwę) jazda próbna i voila! Jest upragnina cisza [zlosnikz] I nie trzeba było nic smarować.
Zaraz po świętach zmieniam zatem tarcze z tyłu.
Punkcik za pomoc leci do kolegi sattann, temat można zamknąć i pozostawić dla szukających w przyszłości.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 8:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Kierowca bombowca pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
Debesciak pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

. Bolczyki i blaszki wszelakie dostępne są nowe i złożone zgodnie z instrukcją herr Etzolda [zlosnikz].
.

ale chyba nie dokładnie przeczytałes instrukcje :P
ten pan pisze ze klocki nie piszczą na styku klocek tarcza tylko piszczą na styku klocek zacisk :P
kupujesz smar miedziowy 10 zł i smarujesz powierzchnie klocka i brzegi tam gdzie z klockiem styka sie tłoczek i tam gdzie z klockiem styka sie zacisk i po piszczeniu :P


bzdura-jak moze występować pisk jak tłoczek nie trze praktycznie o klocek?


No nie do końca bzdura. Niektóre firmy zamiast smarowania powierzchni międzi klockiem a tłoczkiem, stosują na klockach specjalną taśmę zapobiegającą piszczeniu :)


Odkopuję stary temat, bo jak się okazało sprawa nie była zamknięta. Opisany sposób zadziałał na kilkanaście kilometrów, później piszczenie wróciło. A że nie było jakoś dramatycznie głośne, do tego auto było uziemione przez jesień i zimę, więc do tematu wróciłem dopiero dzisiaj. Faktycznie, posmarowanie klocka w miejscu gdzie przychodzi tłoczek jak i na styku z zaciskiem (boczna metalowa powierzchnia klocka) definitywnie rozwiązało sprawę. Zrobiłem dzisiaj 150 km i wreszcie jest upragniona absolutna cisza przy hamowaniu. Dla niedowiarków (do których i ja się zaliczałem) polecam smar miedziowany przy składaniu zacisków, choć na logikę w tych miejscach jest on zbędny.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 11:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mike_THE_GR8 pisze:
Odkopuję stary temat, bo jak się okazało sprawa nie była zamknięta. Opisany sposób zadziałał na kilkanaście kilometrów, później piszczenie wróciło. A że nie było jakoś dramatycznie głośne, do tego auto było uziemione przez jesień i zimę, więc do tematu wróciłem dopiero dzisiaj. Faktycznie, posmarowanie klocka w miejscu gdzie przychodzi tłoczek jak i na styku z zaciskiem (boczna metalowa powierzchnia klocka) definitywnie rozwiązało sprawę. Zrobiłem dzisiaj 150 km i wreszcie jest upragniona absolutna cisza przy hamowaniu. Dla niedowiarków (do których i ja się zaliczałem) polecam smar miedziowany przy składaniu zacisków, choć na logikę w tych miejscach jest on zbędny.


Bardzo fajnie że posmarowales i juz ci nie piszczy jednak piszczenie to tylko jeden z objawow. Dobrze dzialajacy zacisk nie piszczy nawet jak jest zlozony na sucho a smar miedziowy ma tylko zapobiegac korozji i zapiekaniu sie. Postąpiles tak samo jak goście ktorzy zeby nie piszczal pasek klinowy leja go woda z mydlem lub psikaja wd40.

mam tylko nadzieją że kiedys ci nei zabraknie hamulcow jak się plyn zagotuje.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl