Witam, małe pytanko, czy pompa oleju w silniku 2.0D jest taka sama jak w 2.4D. Ja wiem tylko, że do 79' w pompach oleju zmienił się zaworek przelewowy na taki z gwintem 16mm. Zaznaczam, że oba silniki są po 79', tylko nie wiem czy pompy się różniły. Tak sobie pomyślałem, że może warto podmienic pompę i zobaczyc czy ciśnienie oleju wróci do normy. Od początku jak kupiłem mojego bekona problem jest taki, że ciśnienie oleju na rozgrzanym do ok. 80C na wolnych obrotach spada nawet do 0,3, a przy 80km/h trzyma 2. Po zimnej nocy po odpaleniu wskazówka pomału wędruje na 2. Zaznaczam, że filtr jest nowy, panewek jeszcze nie słychac, zaworek przelewowy się nie zawiesił. Wiec pytam bardziej doświadczonych, czy wygląda to bardziej na pompę, czy zużycie panewek?
_________________ W124 200D - Śnieżyna W124 300D - Menczysław (ex) W123 240D - Kruszynka (ex) Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem
|