MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
Do elektrozaworu na podłużnicy.


No to ja mam coś ostro pomieszane z tymi połączeniami :/
Ale póki co jeździ tylko słabo z mocą na zimnym silniku. 8)

Masz gdzieś na zdjęciu/schemacie ten elektrozawór bo nie do końca kojarze o czym mowa.

Cytuj:
spota zróbmy, to zobaczę co mogę Ci załatwić u siebie.


U mnie bardzo bardzo licho z wolnymi terminami gdzieś do 20 kwietnia, potem będę miał więcej luzu. Ale jeśli już to może (12 go w sobote??). Jeśli chodzi o resztę ekipy to Chymon chyba nie bywa w weekendy w Bdg :/

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 11:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
coś takiego:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=32699

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 7:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
Masz gdzieś na zdjęciu/schemacie ten elektrozawór bo nie do końca kojarze o czym mowa.



bary123ce pisze:



Ten elektrozawór nie wystepuje w wersjach silnikowych z przed 80 roku, przynajmniej ja takiego w swoich M110 nie mam :-?

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 9:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
Ten elektrozawór nie wystepuje w wersjach silnikowych z przed 80 roku, przynajmniej ja takiego w swoich M110 nie mam


Wobec tego powrócę do pytania:

wężyk, który wychodzi z gumowego węża łączącego obudowe filtra z silnikiem, gdzie powinien biec (chodzi o '79)? Howser jak to wygląda u Ciebie?

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 9:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
wężyk, który wychodzi z gumowego węża łączącego obudowe filtra z silnikiem, gdzie powinien biec (chodzi o '79)? Howser jak to wygląda u Ciebie?

wydrukowałem sobie już zdjecie, wiec porównam u siebie, ale dopiero jutro bede w garazu :(

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 11:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Sorry za lekka zmiane tematu
Czy ta klapka przy przepustnicy (jezeli jest wygieta od wystrzalu gazu) moze powodowac bardzo nierowna prace silnika i na benzynie i na gazie?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 12:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
vpiqs pisze:
Czy ta klapka przy przepustnicy (jezeli jest wygieta od wystrzalu gazu) moze powodowac bardzo nierowna prace silnika i na benzynie i na gazie?

Tak,może.
Nowa taka klapka w ASO kosztuje ok 60zł.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 12:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
howser pisze:
Ten elektrozawór nie wystepuje w wersjach silnikowych z przed 80 roku, przynajmniej ja takiego w swoich M110 nie mam

wg tego co znalazłem musi tam być. Począwszy od W107 aż do W126 były montowane. W 1 serii były jedynie okrągłe, a poźniej prostokątne. Oczywiście źródło może kłamać, więc szukam dalej ;)
A tak na chłopski rozum- coś musi otwierać dodatkowe powietrze, to jeśli nie ten elektrozawór, to co? <br>Dodano po 9 minutach.:<br> Nie masz czegoś takiego? Ze zdjęcia widać, że montowane jest obok mocowania teleskopu:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 12:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Okej wnioski z mojej strony wstawie po wieczornych oględzinach :)

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 5:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bary123ce pisze:
wg tego co znalazłem musi tam być. Począwszy od W107 aż do W126 były montowane. W 1 serii były jedynie okrągłe, a poźniej prostokątne. Oczywiście źródło może kłamać, więc szukam dalej

zobacz sam:
Obrazek
u mnie tego brak :-?

bp pisze:
wężyk, który wychodzi z gumowego węża łączącego obudowe filtra z silnikiem, gdzie powinien biec (chodzi o '79)? Howser jak to wygląda u Ciebie?

napewno nie jest zaślepiony:

Obrazek

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 5:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
howser pisze:
u mnie tego brak

Zgadza się, nie masz tego dodatkowego powietrza, więc pewnie dlatego nie ma elektrozaworu. Ale jeśli bp go posiada, to i zawór powinien tam być. bp powiedz dokładnie o którym elemencie łączącym mówisz, wskaż na schemacie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Tak jak Howser tego elektrozaworu nie mam. Zobiłem fotki dwóch schematów z książki. Pierwszy schemat wydaje mi się, że odpowiada temu układowi, który mamy z Howserem.

Tutaj pytanie dokąd prowadzą podciśnienia wychodzące z węża 9 oraz 11 ? (te węże widać na dobrze na zdjęciu wstawionym przez Howsera)

Pewno któryś z nich leci do regulatora fazy nagrzewania?

Obrazek


Natomiast ten schemat już nie pasuje do Howserowego i mojego układu (rozgałęźnik 12 u nas nie występuje)

Obrazek

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 10:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jeszcze jedno pytanie:
Czy wygięcie tej klapki (po wystrzalach gazu) jest widoczne golym okiem?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Wygięcie klapki przeływomierza jest widoczne. Zdejmij obudowe z filtrem powietrza i na zgaszonym silniku popatrz czy klapka znajduje się w najwęższym miejscu gardzieli całym obwodem. Jeśli gdzieś widoczne są szpary to znaczy ze się odgięła :) Jeśli wystrzał był mocny to mogła się pogiąć tak, że nie będzie chciał Ci zapalić.

Jako środek tymczasowy możesz ją wykręcić i delikatie wypukąć zeby naprostować, ale oczywiście żeby chodził elegancko należy kupić nową. W Toruniu kupowałem za 46zł.

pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 11:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Cytuj:
Jeszcze jedno pytanie:
Czy wygięcie tej klapki (po wystrzalach gazu) jest widoczne golym okiem?

Nie koniecznie. Zależy jak bardzo walnęło. Odkształcenie może być minimalne. Możliwe jest też, że nierówna praca Twojego silnika spowodowana jest tym, ze klapa ta po wystrzale gazulca przesunęła się i nie jest wycentrowana idealnie względem otworu. Spotkałem sie i z taka teorią na naszym forum :) Tylko w dziale nowszych gwiazdek [zlosnik]
Czy klapa jest prosta spróbuj sprawdzić liniałem po wymontowaniu.
Albo jeśli masz uzasadnione podejrzenie jej uszkodzenia to jak pisał witek-sec kup nową i sie przekonasz czy to jej wina. Koszt rzeczywiście niewielki :)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl