MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 12:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 7:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wczoraj wymontowalem
Nie zauwazylem zadnego odksztalcenia.
Na plaskim blacie przylegala idealnie. Po zainstalowaniu i ustawieniu dalej to samo.
Hmm a co do wymiany to jak tak dalej pojdzie prosciej byloby kupic inny silnik.
Na wniosek roznych mechanikow (silnik po remoncie) wymienilem juz:
regulator wolnych oblotow
regulator termiczny "ssania"
kopulka, palec, swiece (3 komplety) kable
Obiaw nie ustepuje:(

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
Obiaw nie ustepuje:(


A jaki to jest objaw?

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 9:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
wężyk, który wychodzi z gumowego węża łączącego obudowe filtra z silnikiem, gdzie powinien biec (chodzi o '79)? Howser jak to wygląda u Ciebie?


dochodzi dokładnie tutaj:
Obrazek



bp pisze:
Tutaj pytanie dokąd prowadzą podciśnienia wychodzące z węża 9 oraz 11 ?


mi udało sie tylko dojśc do podciśnienia (nr 11 z Twojego rysunku) na moim wezyk nr 1
Obrazek
dochodzi do podcisnienia w aparacie zapłonowym:

Obrazek

Co do weza (nr 9 z Twojego schematu) z mojego nr 2 niestety nie udało mi sie ustalic gdzie on sie łączy, gdzieś pod kolektorem ssącym go zgubiłem:(

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 7:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Objawem jest bardzo nierowna praca silnika (LPG i Benzyna).
Rzuca calym samochodem, spada cisnienie oleju i podnosi sie wskazanie ekonomizera, po lekkim dodaniu gazu cofa sie dopiero na "0".

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 9:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
vpiqs pisze:
Objawem jest bardzo nierowna praca silnika (LPG i Benzyna).
Rzuca calym samochodem, spada cisnienie oleju i podnosi sie wskazanie ekonomizera, po lekkim dodaniu gazu cofa sie dopiero na "0".

Moze koledze spadło jakieś podcisnienie tzn silnik dostaje fałszywego powietrza do układu(zobacz rys powyzej)
te wezyki pod kolektorem ssącym lub wąz który łączy termik z wylotem kolektora ssącego (przy ścianie grodziowej) lub uszkodzona guma pod układem wtryskowy?

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 11:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Ja ma o 2 cylindry mniej:( (czyli 230E)
Wszystko wskazuje na lewe powietrze ale wszystko "niby " jest jak powinno tj. :
wszystkie weze polaczone do testow cybantami, nic nie jest luzne.
Polaczenie wezy cybantami nie przynioslo poprawy.
Przy remoncie gumki przy wtryskach wymienione, uszczelka przy kolektorze ssacym wymieniona (zapewnienia mechanika), jak by bylo cos z nia nie tak to 2 mechanik ktory rozbieral silnik chyba by zauwazyl.
Guma przy przepustnicy - elastyczna i cala.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 11:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Dzięki Howser za wybadanie. Obstawiam, że wężyk numer 2 z leci do korektora fazy nagrzewania.

Obrazek

Co do lewego powietrza to wczoraj namierzyłem 1 wąż, który był spękany i wypadł z wyjścia numer 32 na tym zdjęciu... Tylko czy oby na pewno powinien wchodzić do 32 a nie czasem do 33? Gdzie u Was leci wężyk z wyjścia 32? :)

Obrazek

Był to wąż wchodzący do korektora gazy nagrzewania wejściem numer 5 ze schematu

Obrazek

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 11:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
Gdzie u Was leci wężyk z wyjścia 32?

ten waz z tego co pamietam jest wygiety (i dlatego peka) koszt w ASO około 58 zł , waz ten biegnie on do termika i dodam że jego szczelnośc jest bardzo ważna i ma duży wpływ na prace silnika na wolnych obrotach.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
A to się zgadza. Właśnie on wypadł bo był spękany przez to zagięcie. Póki co zreanimowałem go troche taśmą izolacyją. Tak jak mówisz na pracującym silniku wkładałem i wyciągałem ten wężyk - wyraźnie słychać, że z włożonym silnik pracuje dużo równiej i przy ruszaniu ma większe kopyto.

Pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Odświeżam temat. Powoli dochodzę do ładu z podciśnieniami. Szukałem po schematach, ale nie doszukałem się, gdzie powinien iść przewód pociśnienia zaznaczony na zdjęciu??

Obrazek

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 11:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
pewnie do aparatu zapłonowego

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 12:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
No właśnie u mnie idzie do aparatu, ale to chyba źle?

Na zdjęciach wyżej ( u Howsera ), do apratu zapłonowego idzie przewód numer 1 (akutalnie u mnie zaślepiony śrubą).

Drugi przewód, który wychodzi z apartu zapłonowego wchodzi z drugiej strony przepływomierza. I to wejście znajduje się tylko w modelach do 1981. Niestety różnic między rocznikami jest kilka, trzeba na to zwracać uwagę..

Howser
a u Ciebie gdzie biegnie ten przewód zaznaczony na zdjęciu powyżej?

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 7:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bp pisze:
Na zdjęciach wyżej ( u Howsera ), do apratu zapłonowego idzie przewód numer 1 (akutalnie u mnie zaślepiony śrubą).

Do aparatu zapłonowego ida dwa podcisnienia, jutro zobacze co i jak i wrzuce foto.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 9:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
vpiqs pisze:
Witam
Ja ma o 2 cylindry mniej:( (czyli 230E)
Wszystko wskazuje na lewe powietrze

Jezdziłem 110 i 102 na gazunku i to co od siebie moge dodac to że M110 i 6 cylindrow na nieszczelnosci podcisnien po strzale przewaznie sie trzesie natomiast M102 z 4 cylindrami przeważnie mi gasł po wystrzale.
Wiec jesli pracuje i sie trzesie to "chyba" znaczy wg. mnie że musi być gdzieś na tyle drobna nieszczelnośc że jej niesłychać nie powoduje gasniecia silnika a wprowadza tyle zamieszania i z objawów o ktorych piszesz ja tez bym stawiał na powietrze.

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 10:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
sprawdzajcie nieszczelności pryskając samostartem- jak go wessa to zmienia się charakter pracy silnika ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl