MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 2:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 05, 2008 10:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Witam na forum.

Na początku chciałem zaznaczyć iż jestem fanem MB, zwłaszcza /8 od kilku lat, lecz (niestety?) właścicielem samochodu marki BMW (co się niedługo zmieni może właśnie ze względu na to co opiszę dalej)

Otóż ostatnimi czasy na wolnych obrotach w moim pojeździe po dobrym rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka ciśnienia oleju, która gaśnie po minimalnym nawet zwiększeniu obrotów. Ponoć kontrolka zapala się od 0,2 bara w dół. Ale generalnie nie tutaj jest sedno tematu.

Piszę na tym forum, bo w Waszych wspaniałych pojazdach ktoś mądry wpadł na pomysł, żeby w każdym egzemplarzu montować dobry wynalazek zwany wskaźnikiem ciśnienia oleju.

I chciałbym zapytać, jakie dokładnie zmiany we wskazaniach zauważacie, gdy olej jest świeży, a jakie tuż przed wymianą?

Czy np. kiedy wlejecie olej jakiś gorszy, po prostu gorzej marki, jakości, to jak wyglądają wskaznania?

Interesują mnie zwłaszcza wskazania po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach, bo właśnie wtedy teorytycznie spada mi ciśnienie do około 0,2 bara i chciałbym wiedzieć, czy może ma związek to z tym, że na oleju przejechałem już 9000 km i olej ten jest to Lotos Mineralny, nie chwalony przez wielu ludzi...

Interesują mnie obserwacje z silników benzynowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 4:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Witamy serdecznie.

Kolego. Jaki masz poziom oleju na bagnecie?

W Mercedesach wskaźnik ciśnienia oleju przeważnie nie służy do zweryfikowania ilości oleju w misce. Raczej do skontrolowania sprawniści pompy oleju.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 11:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Ja jeżdżę na jedynym słusznym oleju mineralnym firmy BARDAHL.
Silnik 3.0D w średnim stanie.

Ciśnienie oleju:
-na zimnym 3
-na nagrzanym 2.5-2.7
-na mocno nagrzanym- nie spada poniżej 2.1 na wolnych obrotach.

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 12:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
ja bym proponował pomiar mechanicznym zegarem po rozgrzaniu,może czujnik oleju już pada? a jak sie okaże ze silnik padaka szukaj czujnika oleju co pokazuje na od 1,8 bara a nie od 2,0 wkręcaj taki i uciekaj z tym autem do jakiegoś handlarza

umnie na zimnym jest 3,0
na rozgrzanym 2,0
po ostrej jezdzie spadnie do 1,7 ale nie wiem ile ma moje auto przejechane bo jakiś maniak wykasował licznik :evil: i jak kupowałem auto miał 8 tyś!!

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 1:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
U mnie na wolnych obrotach na zimnym są 3 bary, na ciepłym silniku jest 1 bar, po przetyraniu potrafi spaść do 0,8. Jak kupowałem auto, to w silniku był stary olej, i na zimno miał 2,5 bar, na ciepłym potrafił spaść do 0,5 bar. Wymień olej, może już jest zasyfiony i wymieszany z benzyną, jeśli nie pomoże sprawdź czujnik, jeśli sprawny, to sprawdź zawór przelewowy w pompie oleju.

PS. Podane przeze mnie parametry dotyczą silnika benzynowego. Diesle mają zazwyczaj wyższe ciśnienia, to już inna bajka. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 1:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Po pierwsze sprawdz, czy i ile masz tego oleju w silniku, bo przy tych wynikach moze go byc nie zawiele.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 2:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Poziom mam na maximum, nie wiem czy to pompa, czy panewki, czy zawór zwrotny czy może tylko czujnik, czy olej. Każda naprawa prócz czujnika i oleju jest nieopłacalna w moim przypadku i jedyne co mogę zrobić to wlać motodoktora i iść z nim na komis. Kontrolka zaczęła się świecić dość nagle, a na oleju przejechałem już 10 000 km i jest to olej mineralny Lotos, stąd moje obawy co do oleju.

W pon wymienię olej i zobaczę.

Chciałem po prostu dowiedzieć się czy zauważacie spadek ciśnienia przy starym oleju w stosunku do świeżego.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 03, 2008 8:05 pm
Posty: 76
Lokalizacja: o. Gliwic
Ja gdzieś wyczytałem że mineralny lotos po 7000km traci swoje właściwości dość nagle to może dlatego tak sie dzieje.

_________________
Mercedes 190 2.0 D 1987r. 200kkm+330kkm olej 5W40 [url=http://img259.imageshack.us/my.php?image=89250484ym9.jpg]MB 190[/url]
MB 100 2.4D 1989r. 243 668km olej 15W40
[url=http://img386.imageshack.us/my.php?image=22qt2.jpg]MB 100[/url]
MB180C 1.8 Gaz 1994r. 176 000km


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 3:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
pitekantrop pisze:
jedyne co mogę zrobić to wlać motodoktora i iść z nim na komis



[szalone] Ehhhh...

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 3:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Czy coś w silniku mogło się poważnie przytrzeć przez te powiedzmy łącznie kilka godzin pracy silnika na wolnych obrotach na pograniczu zapalenia się kontrolki?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 3:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
pitekantrop pisze:
Chciałem po prostu dowiedzieć się czy zauważacie spadek ciśnienia przy starym oleju w stosunku do świeżego.

nie bardzo...

A propos motodoktora, to on nic nie pomoże, może tylko zaszkodzić w tym przypadku...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 4:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Ludzie tak narzekają na te Lotosy, ale chyba jednak coś w tym jest. Ten olej jest dziwny. Dlaczego? A no np. dlatego, że gdy olej ten jest rozgrzany, jest na bagnecie prawie przeźroczysty, gdy już trochę postoi w misce, jest prawie czarny. Moim zdaniem ma on coś nie tak z dodatkami dyspergującymi i nie utrzymuje syfu w całej swojej objętości niezależnie od temperatury.

Byłem jego zwolennikiem ale to nie jest za dobry olej, wystarczy dołożyć 15 zł i można kupić Mobila mineralnego, który pod warunkiem że oryginalny, jakąś tam jakość i parametry na pewno trzyma i na dłużej starczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 4:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 25, 2006 4:02 pm
Posty: 76
U mnie kiedyś w audi 80 miałem taką sytuację, że po wymianie oleju na lotos zapalała sie kontrolka smarowania. Było to zaraz po kupnie samochodu wiec myślałem, że władowałem pieniądze w złom i będę jeszcze musiał władować w remont silnika. Okazało sie, że jednak nie, mój mechanik powiedział żebym więcej nie lał takiego oleju bo to może być przyczyną. Po natychmiastowej wymianie z lotosa na mobil kontrolka już sie nie zapalała. Nie wiem jak to jest ale moje audi nie trawiło tego polskiego oleju tak samo było w przypadku vv mojego kolegi dokładnie takie same dolegliwości miał jego silnik po zalaniu lotosa. Wnioski nigdy więcej lotosu, ale mój tata w oplu stosuje go cały czas i sobie chwali, wiec ja już nie wiem jak to jest.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 6:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Ten olej ma po prostu niski wskaźnik lepkości, za bardzo się rozrzedza po rozgrzaniu, zwłaszcza jak jest zużyty, jest wtedy rzadszy od porządnego syntetyka, co nie służy staremu silnikowi.

Wskaźnik lepkości 130

Już lepiej chyba zalać Orlenem który jest w tej samej cenie i ma wskaźnik 140 (Mobil ma 141)

Zaleje Orlenem i dam znać


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 8:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Tak jak myślałem.

Po wymianie oleju na Mobil Super M 15W40 kontrolka przestała się zapalać.

Przyrżnąłem silnik na Lotosie, już nigdy w życiu nie wleję lotosa, byłem zwolennikiem tego oleju, wbrew powszechnym opiniom, ale teraz widzę że po 8000 km na Lotosie Mineralnym można wyjechać panewki.

NIKOMU NIE POLECAM LOTOSA!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl