MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 07, 2008 10:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Witam, po wczorajszym śmiganiu po lotnisku w borsku, puściło mi coś przy skrzyni i wyciekł olej, oczywiście autko zwiozłem na lawecie i nie próbowałem czy napęd zginął czy nie wole zmienić to co poszło niż skrzynie....

Przybliżę trochę okoliczności i wstępną diagnozę, olej ucieka ze skrzyni gdzieś na łączeniu z silnikiem (gruszka? zimmering na skrzyni??) wyciek był poważny lało się dość mocno... a teraz okoliczności,,, bo gonieniu auta na lotnisku, prędkości dochodziły do Vmax, oraz ostre przyspieszenia itd. jak najbardziej byłem świadom tego że olej w skrzyni się zagrzał zrobiłem jeszcze wolniej rundkę żeby się wszystko schłodziło.... zjechałem do "pit stopu" nie gasiłem autka żeby chwilkę pochodziło... olej nigdzie nie leciał.... po chwili postoju zobaczyliśmy ze lleje sie pod auto zgasiliśmy samochód. potem już zwiozłem go na lawecie do domku gdzie okazało się ze leci gdzieś na łączeniu silnik/skrzynia z okolic "gruszki"- sprzegła... po zapaleniu silnika olej wycieka...

Teraz pytanie czy temp oleju mogła wyrzucić zimmering pod sprzęgłem, czy raczej poszła gruszka, nie było żadnego trzaśnięcia ani nic, zjechałem normalnie jeszcze bez usterki a olej nie wyciekał.... Zaczął lecieć dopiero po chwili...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 11:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pozostaje mieć nadzieję, że to simering...
Prowdopodobne jest też uszkodzenie tulejki łożyskowania konwertera - szybko pojawiający się i duży wyciek.
Oraz milion inych nieszczelności. Tak czy siak wyciągniesz skrzynkę i wyjdzie co w trawie piszczy. Ciekawy jestem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 11:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
ukaniu pisze:
Prowdopodobne jest też uszkodzenie tulejki łożyskowania konwertera -

Co wtedy??

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
jeśli to konwerter to trzeba go wymienić bo jest to cześć nie podlegająca regeneracji, jeśli nie było chrupnięcia to raczej żaden kosz sie nie rozsypał, tym bardziej że olej wyciekł już na postoju. Konwerter to koszt ok 600 - 700 pln


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
konwertery jak najbardziej mozna regenerowac...
http://www.samko.pl/trans.php?id=1

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
UKANIU, jaki milion innych nieszczelnosci, autko jest naprawde super utrzymane, pozatym w przypadku tulejki konwertera przecierz nie trzeba wymieniac konwertera, tylko naprawic uszkodzenia co nie??

Przemku, konwertery się regeneruje i wychodzi to fimom naprawdę dobrze...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
przemek_r129 pisze:
bo jest to cześć nie podlegająca regeneracji

Bajki konwertory się regeneruje bez problemu tylko nie w Samko....
Mam złe doswiadczenia z ta firma robilem kilka konwertorow w Samko i zawdze był jakis problem....
Jest firma w Lublinie za która moge ręczyc....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
co do konwerterów to mój mechanior mnie najwidoczniej oszukał, swego czasu w BMW e46 330d padł mi konwerter i właśnie taką odpowiedź usłyszałem ... przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd, zrobiłem to nieświadomie, całe szczęście w moim r129 nic sie takiego jeszcze nie zdarzyło i mam nadzieje że sie nie zdarzy :) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> swoją drogą dobrze wiedzieć że istnieje taka firma jak SAMKO :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Milion :-) może nie.
Tutaj nie ma co dywagować z rękami w kieszeni, trzeba wywalić skrzynkę i zobaczyć :|. Szklana kula nic nie powie...
Sam jestem ciekaw skąd to leci.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 3:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Mi sie tak lało jak padły przewody jakieś ciśnieniowe. Normalnie jak krwotok to wygladało i w dodatku tętniczy , bo olej był zapieniony.
Laweta i ...po bólu:)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 5:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
OKI, wiem gdzie są przewody ciśnieniowe itd. leci gdzies z okolic konwertera, chciałem usłyszec kilka wstepnych przypuszczen co moglo niewytrzymac, a nie rozpisywania o konwerterach... wezyk raczej nie pekl, modlilem sie zeby tak bylo... niestety to cos powazniejszego... tylko co moglo pasc konwerter?? simering czy co??? po dolaniu oleju skrzynia chodzi biegi dzialaja wszystko idealnie, tylko sie olej leje wiadrami..... wiec mam nadzieje ze to tylko pierdólka...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 5:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie będe powtarzał ale najprawdopodobniejsze :
ukaniu pisze:
to simering...
Prowdopodobne jest też uszkodzenie tulejki łożyskowania konwertera
W sumie simering nie powinien sie skończyc tak gwałtownie więc raczej to drugie. Obie rzeczy nie sa zbyt skomplikowane.

Dla pewności sprawdz jeszcze śrubę spustowa konwertera.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 5:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
jeśli działa skrzynia bez problemu to najważniejsze, bo kosze biegów są całe jak zmienia biegi to sprzęgło też jest całe, jak na mój gust to może być właśnie simering ....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 1:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
JaKon pisze:
Dla pewności sprawdz jeszcze śrubę spustowa konwertera.

Dam na mszę jak to ta śruba się odkręciła... <br>Dodano po 2 godzinach. 40 minutach.:<br> No i rozebrane, mechanicy stwierdzili że gołym okiem widac uszkodzenie simeringa, ale drazni mnie ta tuleja skoro mowicie ze mogla sie sypnac gdzie ona dokladnie jest?? moze warto ją wymienic skoro juz mam to na wierzchu wszytko...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
no to dobrze że skrzyni nie kazali zmieniać [zlosnik] wymień simering i po sprawie

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl