MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 12, 2008 12:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
Witam, przymierzam się do kupna jakiegoś interfejsu diagnostycznego do dwóch nowych nabytków w rodzinie.
1. W210 1999r 220 CDI
2. W210 1998r 290 TD

Przeglądam od jakiegoś czasu allegro i znalazłem coś takiego:
KLIK

Na TYM forum jest wiele niepochlebnych opinii na temat tych interfejsów, głównie dotyczących niedziałania programu oraz podawania kodów błędów z powietrza, zwłaszcza przy starszych samochodach.

Czy są tutaj osoby, które korzystają z takiego interfejsu i działa im to dobrze? Jestem gotów poświęcić czas na wgryzienie w temat jeśli tylko da się coś z tego wykrzesać.

Zamierzam używać interfejsu:
- z programem carsoft 7.4 (czy instalować także upgrade)
- na laptopie (Win Xp) bez RS232 (czy da się to obsłużyć z adapterem RS232 na USB?)


Czego mogę się jeszcze spodziewać po tym interfejsie?


pozdrawiam
czeladnik


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 9:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
czeladnik pisze:
głównie dotyczących niedziałania programu oraz podawania kodów błędów z powietrza, zwłaszcza przy starszych samochodach.

Pięknie, a ja przymierzałem się do nabycia takiej zabawki dla Smoczycy... :(
Skąd jesteś? Chętnie bym sie podłączył do rozgryzania tematu ew. testów...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 9:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Zakupiłem ten sam na prośbę kolegi, żeby zdiagnozowac mu Sprintera i poza udanym połączeniem nie udało się zdiagnozowac. Meczyłem się kilka dni i nie dało to zamierzonych rezultatów co do zdiagnozowania silnika. Te interfejsy samoróbki oferowane na Allegro to jedno wielkie g...o.
Inny przykład, zakupiłem na Allegro interfejs do samochodów grupy VAG, żeby zdiagnozowac VW POLO, wszystko ładnie pięknie znalazł błędy, pousuwał - fasza gra. Po jakimś czasie zaczęła mrugac kontrolka od świec żarowych, podłączyłem pod interfejs znowu znalazł te same błędy, pousuwał i gra. Po kilku dniach znowu pojawił się problem z kontrolką, pod komputer, te same błędy, usunął, gra. Następnego dnia ta sama sytuacja. Pojechałem do znajomego elektryka i on podłączył pod swój komputer do diagnostyki - nie oferowany na Allegro - znalazł błedy, usunął i spokój na zawsze. Tylko taka różnica, że jego komputer do diagnostyki kosztował 20.000zł a nie 150zł.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 11:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Janfocus.. moge się podłączyć ;)
jakiś czas temu interesowałem się interfejsami... i właśnie dotarło do mnie, ze to coś z carsoftem za 200zł to sie mało do czego nadaje .. ale wyczaiłem (i na ktorymś z forów bardzo chwalili) do MB ... hmm zapomniałem jak to sie zwało .. kosztował ok 400-470zł...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 11:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
mysle ze samo oprogramowanie sie niczym nie rozni - chiczyki zwyczajnie je skopiowali - problem moze jednak siedziec w czesciach elektronicznych danego interfejsu - i tu proste bo im drozszy tym:

- albo zostaly uzyte lepsze czesci elektroniczne
- albo sprzedajacy sprzedaja ta sama chale chcac z nas zedrzec na potege

u mnie w wiosce za podpiecie placi sie od 50-100zl
raz bylem zmuszony bo wlaczyl sie tryb serwisowy
jeszcze raz sie wlaczy i tez kupuje ta chale z chin tylko po to by na trasie moc samemu sobie to skasowac i jechac dalej a nie tak jak bylo ostatnio ze stuttgartu na 2biegu strabiony przez tirow na banie....

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Posiadam taki interfejs. Niestety w niektórych mercedesach, między innymi w moim nie jest w stanie odczytac wszytkich modułów. U mnie tylko sprawdza AirBag. U kolegi w Vicie wszystko działa. Być może to wina samego programu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 3:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a w którym ci nie zczytuje?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 3:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
W202, napaliłem się na ten interfejs ale to jest raczej zabaweczka a nic fachowego


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
mr_simon pisze:
Zakupiłem ten sam na prośbę kolegi, żeby zdiagnozowac mu Sprintera i poza udanym połączeniem nie udało się zdiagnozowac. Meczyłem się kilka dni i nie dało to zamierzonych rezultatów co do zdiagnozowania silnika. Te interfejsy samoróbki oferowane na Allegro to jedno wielkie g...o.
Inny przykład, zakupiłem na Allegro interfejs do samochodów grupy VAG, żeby zdiagnozowac VW POLO, wszystko ładnie pięknie znalazł błędy, pousuwał - fasza gra. Po jakimś czasie zaczęła mrugac kontrolka od świec żarowych, podłączyłem pod interfejs znowu znalazł te same błędy, pousuwał i gra. Po kilku dniach znowu pojawił się problem z kontrolką, pod komputer, te same błędy, usunął, gra. Następnego dnia ta sama sytuacja. Pojechałem do znajomego elektryka i on podłączył pod swój komputer do diagnostyki - nie oferowany na Allegro - znalazł błedy, usunął i spokój na zawsze. Tylko taka różnica, że jego komputer do diagnostyki kosztował 20.000zł a nie 150zł.


bo błędy w komputerze auta to skutek, a nie przyczyna i ich wystapienie świadczy o usterce którą należy usunąć, a nie tylko skasować błędy.

Jak ci się zapali kontrolka ciśnienia oleju, to dolewasz oleju a nie wyciągasz żarówkę z kontrolki.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 9:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
ghost2255 pisze:
bo błędy w komputerze auta to skutek, a nie przyczyna i ich wystapienie świadczy o usterce którą należy usunąć, a nie tylko skasować błędy.


Dokładnie tak jak piszesz, ale jak wytłumaczyc to, że po zgiadnozowaniu i usunięciu usterki oraz skasowaniu błędów jednym interfejsem, po jakimś czasie pokaże te same błędy, a po usunięciu innym interfejsem wszystko jest tak jak powinno?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 8:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 19, 2005 5:35 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Hell
Po pierwsze interfejs diagnostyczny jest po to zeby stwierdzic co jest nie tak, pogrzebac pod maską i dopiero skasować bląd - bo z rozumowania niektórych jak sie zapali lampka od swiec to trzeba ja skasować i spokoj. HAHA. No a zajrzec to nie trzeba pod maskę?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 8:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
dobry działający tzw. interfejs , taki najtańszy działający to koszt ok 3500zł , za coś co działa we wszystkich samochodach czy to przez wtyk, czy też przez piny i można robić wszystko z samochodem to wątpie czy coś poniżej 10 tys kupisz sensownego , np KTS jest spoko, ale ostatnio testujemy coś jeszcze fajniejszego - koszt... ok 20% tańsze. co jednak i tak jest równowartością średniej ceny samochodu na forum...

Pojawiające się te same błędy, pomimo usunięcia ich przyczyny jest spowodowane tym, że te zabawki za 200zł... no cóż, one jak widac nie kasują pamięci sterownika. Ale nie w tym problem - zapalą się kontrolki i tyle, problemem jest możliwośc uszkodzenia sterownika poprzez takie cos, efekt... trzeba kupić nowy/inny sterownik


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 9:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 19, 2005 5:35 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Hell
Ja osobiście używam texy/tester techa (magnetti marelli) - głownie z ciężarówkami, jednak osobówki znajomym też sprawdzam (powiem wam ze unia jest mądra - w osobowce zlacze eobd ma byc w zasiegu wzroku kierowcy - do 40cm pod kierownica najdalej, a w tirach to hulaj dusza i do kazdej marki jest inny wtyk - ech :)))) i na tym sprzęcie nie ma sprawy - chodzi wszystko i zawsze. Ale koszt tego urządzenia przekrasza wartość nowego logana wiec nie jest to dla wszystkich.

Zamiast kupować badziew co uszkodzi sterownik lepiej popytaj po znajomych na forum - moze ktos ma w okolicy i zrobi diagno za free - a jak nie to szukaj elektronika - samemu można napsocic. Sądze, że lepiej wydac 200zł na diagnoze np. kompa ABS niż kupować potem ten moduł za 3000 wzwyż.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 03, 2009 10:32 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 02, 2009 9:44 pm
Posty: 2
Ja kupiłem taki interfejs za 500 zł i ogólnie powiem ze to jest jedno wielkie nieporozumienie.W moim ml nawet abs nie sprawdzi bo nie moze sie podłączyć.czasami się uda że cdi przetestuje ale ogólnie to niejest wogóle przydatny.Szwagier kupił sobie snapon komputer cena 4500funtów i wszystko zarabiscie sprawdza kasuje opisuje usterki.Odradzam kupna bo to tylko wyrzycenie pieniędzy w błoto.pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: carsoft 7.4
Post: sob lis 28, 2009 10:00 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 7:37 pm
Posty: 16
kupiłem taki interfejs na allegro i jestem zadowolony .miałem problem z ASB podłączyłem sprzęcik jak pisze w instrukcji i pokazał błąd uszkodzony czujnik RPM 3 biegu numeru błędu już nie pamiętam.czujnik jest zintegrowany z płytą sterującą ASB zakupiłem nową w ASO MB (774 pln) wymieniłem i autko śmiga jak ta lala.Faktem jest to że nie działał interfejs z programem ściągniętym z internetu tylko z programem załączonym na płycie cd do interfejsu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl