Raczej nie jeżdżę szybciej niż 120 km/h, więc nię będę go dręczył.

W drugim W126, w którym poprzedni właściciel założył silnik z W123 300D, jest takie samo przełożenie mostu i jakoś się zbiera.

Tyle, że W123 300D miało most 3,46.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
W124 300D ma most 2,88, nie wiem, czy znajdę taki most pasujący do W126.
Mimo wszystko chyba nie będzie spalał 15-20 litrów paliwa, jak obecny M103.
Porównanie przełożeń skrzyń i mostów oraz całkowitych przełożeń:
W126 300SE
Gear transmission: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Differential ratio: 3,46
Przełożenie I biegu: 13,39
Przełożenie II biegu: 7,79
Przełożenie III biegu: 4,98
Przełożenie IV biegu: 3,46
W124 300D:
Gear transmission: I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67
Differential ratio: 2,88
Przełożenie I biegu: 12,24
Przełożenie II biegu: 6,94
Przełożenie III biegu: 4,29
Przełożenie IV biegu: 2,88
I jeszcze parametry silników:
W126 300SE:
Output: 188 hp / 138 kW (with catalyst 179 hp / 132 kW) at 5700 /min
Maximum torque: 260 Nm (with catalyst 255 Nm) at 4400 /min
W124 300D:
Output: 109 hp / 80 kW at 4600 /min;~since 02.89: 113 hp / 83 kW at 4600 /min
Maximum torque: 185 Nm at 2800 /min; since 02.89: 191 Nm at 2800 - 3050 /min
Chyba da się tak wyregulować skrzynię, żeby nie rozwalić diesla, tzn. np. żeby nie przekroczyć dop. prędkości obrotowej przy przyspieszaniu na kick-downie (bo przecież w benzynowym jest większa)?
Przy większym przełożeniu mostu samochód lepiej przyspiesza, ale ma mniejszą prędkość maksymalną? A przy mniejszym na odwrót? Dobrze rozumiem?
adler1934 pisze:
Szumek pisze:
czy ów silnik da się sprzęgnąć ze skrzynia automatyczną typ 722.351.
Bezproblemowo a nawet korzystniej ze względu na napęd szybkościomierza.
Nie będzie problemu z mocowaniami skrzyni do silnika i "zgraniem" konwertera z kołem zamachowym?
Plug 'n' play?
