MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 5:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 8:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Rozumiem twoje obawy, jeżeli mechanik powiedział Ci że w turbo panewki są bardziej miękkie to może w Twoich okolicach tak sie mówi( co kraj to obyczaj co wiocha to inne obyczaje). Propomuję wziąć telefon i podzwoniś po Polsce do warsztatów i sklepów specjalizujących się w silnikówce i spytaj się o różnice panewek do silników wolnossących oraz TURBO, to nie jest patent Mercedesa.
Nie będę już pisał, że panewki są twardsze czy sputerowe bo nazwy lokalne wprowadziły zamęt.

A dokładnie tylko górna panewka korbowodowa jest INNA ponieważ jak można sie domyśleć w silniku turbodoładowanym podczas suwu pracy JEBNI.CIE jest troszke większe więc górna panewka korbowodowa jest bardziej obciążona.
Założysz panewki od zwykłego to możesz jeździć... do kościoła:)

A tak w ogóle to życzę powodzenia w remoncie i jeszcze jedno, jak juz złożysz silnik i pierwszy raz będziesz przekręcał kluczyk w stacyjce to proszę niech ktoś zrobi Ci zdjęcie....zawsze lubiłem ten charakterystyczny grymas na twarzy podczas pierwszej ODPAŁKI i pytanie czy cisnienie oleju ruszy w górę.
W moim profilu jest mój GG.

ps A to niedobre tłoki, że dołem nie chciały wyjść......[/b]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 10:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Operacja się udała, pacjent został wybudzony i zrobił wczoraj pierwsze 300km. Po 1500km mam zmienić olej z filtrem. Jak na razie nie przekraczam V 100 km/h i nie wkręcam go na wysokie obroty. Pracuje ładnie [cool]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 11:38 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Znaczy zrobiłeś wał korbowy, a reszt nie ruszałeś, tak?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 3:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Wał na drugi szlif, nowe wszystkie panewki, nowa uszczelka pod głowicą i pierścienie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
bary123ce pisze:
nowe wszystkie panewki,

Jakie w końcu założyłeś ?? D czy DT??

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
do turbo.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 7:06 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Witam na wstępie szanownych Kolegów.
Jestem nowy na tym forum.
Co prawda nie mam W123, za to moja gelenda hula na OM617, którą mam zamiar podmienić na OM 617A.

Mam moje pytanie podstawowe to: ile wyniósł Kolegę ten remont?

Bo ja chce od tego zacząć żeby niespodzianek przykrych w trasie nie było.
Silnik, który mam na oku, chodzi ładnie, nie bierze oleju, ale na mrozie słabo odpala. przy -10 st "na linke"... :(
właśnie został wyciągnięty z auta bo właściciel zainwestował w OM606 i teraz pozostaje sprawdzić go "na sucho"
jakieś cenne rady/uwagi?

(a może ktoś ma wie o innym egzemplarzu na sprzedaż?)
pozdrawiam
jj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
moja rada- najpierw sprawdź sprężanie, bo coś mi się wydaje, że jest nie do uratowania. Te głowice spawa jeden gość w Polsce na śląsku za cenę połowy tego silnika, tłoki są nieziemsko drogie a 90% silnika jest inne niż zwykła 3seta. Ja za remont swojego dałem 2500zł ale zaznaczam, że na górze były wymieniane tylko pierścienie!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 7:06 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
To mnie pocieszasz...
tez podejrzewam słabą kompresję. może nie będzie aż tak źle- mam na myśli spawanie głowicy. dla mnie ten silnik to jedyna rozsądna alternatywa bo M 617 z jej 88 km do 2,5 tonowego auta to dychawicze rozwiązanie.
w dodatku po ostatniej podróży stracił ciśnienie oleju na niskich obrotach (niestety w moim aucie nie ma manometru, jest tylko lampka- najpierw paliła sie tylko na gorącym silniku, teraz na zimnym też...) chyba długo już nie pociągnie.
A jak mam remontować silnik, to już wolę turbodiesla. Raz poboli ale potem auto inaczej hula...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Niestety z tymi turbo to jest inna bajka. Nie jest sztuką kupić zajechanego. Jeśli ktoś ma te turbo w dobrym stanie to nie sprzeda tanio. Sprawdź kompresję, bo będziesz żałował, że się napaliłeś. Kup dobre 300D i zacznij szukać na spokojnie turbo. Oczywiście takie rzeczy jak świece żarowe sprawdzałeś w zimie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 7:06 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
kupić jakiekolwiek om617A jest ciężko. coraz mniej ich na rynku bo zajechane lądują w piwnicach, stodołach i na szrotach.
oczywiście posprawdzam ile się da i mocno zastanowię...

z drugiej strony to sobie myślę, że przecież taki silnik też spod ludzkiej reki wyszedł :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:04 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Dziwnym zbiegiem okoliczności oryginalnie nie było turbo w G.
Może dlatego, że jak się wjedzie w wodę rozgrzaną turbiną to ona tego nie lubi, moe z innych przyczyn. Wiem, że ludzie to wszyscy pchają do tych G, ale jak nasz kiedyś częściej forumowy kolega wsadził 617A to G, zaraz po remoncie wszystkiego w tym silniku, to po 2 tygodniach zabaw miał zamiast G parowóz... A reszta to co bary123 prawi

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 7:06 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
silniki z turbo w gelendach przeca były, i to nowsze bardziej skomplikowane.
lud je ma i używa i wielu sobie chwali...
ja potrzebuje auto do wypraw i podróży. z turbem w trasie sprawniej i bezpieczniej przy wyprzedzaniu.
topienie w bagnach po dach, upalanie i nurkowanie raczej nie jest moim celem .

na kołach 33cale -OM617 praktycznie nie jest w stanie jechac na 5. biegu, a na trasie setka to po minucie chyba...
:o


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 11:10 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ale nie w 460 i nie 617A... źle się wyraziłem.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 11:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 7:06 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
dobrze sie wyraziłeś, ale zakładam, że nowsze -bardziej skomplikowane silniki powinny byc bardziej wrażliwe na "trudy terenu i przygody"- a je firma do gelend wsadza. A turbo zawsze jest gorące...

tak to sobie tłumaczę...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl