MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 9:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 18, 2008 1:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
witam kolegów
mam pytanie...
Wlasnie ktos mi powiedział że auto zabytkowe ( na zoltych tablicach ) w UE moze poruszac sie na zlotach , rajdach itp Natomiast poza tymi imprezami tylko laweta !!! Jak jest naprawde ???
Podobno w Polsce tez tak ma byc....
Prosze o informacje ...... bo nie wiem czy rejestrowac jako zabytek...
pozdrawiam

_________________
W116 300SD Turbodiesel
W201 2.3

http://www.w116.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 1:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
To ja też zapytam : A co właściwie dają żółte blachy ,oprócz żółtego koloru i wysokiej ceny rejestracji ? I czy jest to bilet w jedną stronę ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 1:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
nadir36 pisze:
Natomiast poza tymi imprezami tylko laweta !!!


[szalone] :roll:
wierzysz w taki "gluchy telefon"?!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 1:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie wiem czy za granica sa specjalne tablice dla aut zabytkowych, ale z tego co ustalilem auta po przekroczeniu "30" moga sie poruszac po strefach ekologicznych bez plakietek.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 2:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
witek-sec pisze:
To ja też zapytam : A co właściwie dają żółte blachy ,oprócz żółtego koloru i wysokiej ceny rejestracji ? I czy jest to bilet w jedną stronę ?

np o dziwo dożywotni przegląd :o
brak konieczności ciagłości składek OC,
ładny kolor tablic [zlosnik]
i o ile pamiętam konieczność zgłaszania wyjazdów zagranicznych, poza tym inne obowiązki...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 4:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
jeżeli chodzi o auto zabytkowe dla mnie najbardziej przekonujace i w sumie najwazniejsze jest to że auto jest prawnie chronione

Wyobrazmy sobie kolizje ... rzeczoznawca stwierdza ze auto idzie do kasacji, bo nie opłaca się go remontowac. Kazdy z nas wie ile pracy, trudu , czasu poswiecił dla takiego samochodu... Gdy auto będzie wpisane do rejestru zabytków - to tak łatwo nie pójdzie do kasacji !!!!

a propos mojego wczesniejszego pytania - jak to jest z autami zabytkowymi w Unii ???

pozdrawiam

_________________
W116 300SD Turbodiesel

W201 2.3



http://www.w116.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 5:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
nadir36 pisze:
a propos mojego wczesniejszego pytania - jak to jest z autami zabytkowymi w Unii ???


ale co chcesz konkretnie wiedziec? bo unia uni nierowna! taka paradoksalna PL ze swoimi jeszcze bardziej paranoicznymi przepisami nie ma sie nic do np.D. :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 6:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
vpiqs pisze:
Nie wiem czy za granica sa specjalne tablice dla aut zabytkowych, ale z tego co ustalilem auta po przekroczeniu "30" moga sie poruszac po strefach ekologicznych bez plakietek.


Są takie tablice. Np w Holandii białe znaki na czarnym tle, w Niemczech typowe, ale z wyróżnikiem "H" na ostatniej pozycji.

W Niemczech, a na pewno w Berlinie do stref bez plakietek wjeżdzają
auta zrejestrowane w Niemczech:

- ze statusem historycznym czyli z tablicą z "H" / polski odpowiednik to żółte zabytkowe
- na czerwonych tablicach "07", czyli na krótkie dojazdy, próby lub uwaga: dojazdy na zloty / brak takiego odpowiednika

Wolny wjazd obejmuje także auta o takim statusie (czyli auta zabytkowego) z innego kraju członkowskiego.

Wg mnie nie wystarczy więc samo 30 lat, bo w przypadku auta zarejestr. w Niemczech musi iść to w parze z tablicami "07".

Pozdrawia do niedawna właściciel tablic: ZS 6123H oraz ZS 7123H [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
vpiqs pisze:
Nie wiem czy za granica sa specjalne tablice dla aut zabytkowych, ale z tego co ustalilem auta po przekroczeniu "30" moga sie poruszac po strefach ekologicznych bez plakietek
To zle ustalies: o tym czy samochody zwolnione sa z "plakietkowego" obowiazku decyduje a nie wiek a to rodzaj rejestracji samochodu. Jest tak jak napisal (me: how).
(me: how) pisze:
Np w Holandii białe znaki na czarnym tle
W Holandii sa biale znaki na granatowym tle.

Opowiesci o wozeniu na lawetach zarejestrowanych samochodow nawet nie komentuje bo juz mi rece opadaja...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 9:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
no dobra, a jak w praktyce wyglada wyjazd za granice na zoltych blachach?
niby trzeba zglaszac,ale teraz nie ma granic jako takich...
sluzby graniczne obce chyba nie sprawdza tego, wiec tylko nasze chyba moga sie doczepic. czy sie myle?
i co mi grozi jak sie wybiore na wycieczke bez zezwolenia?[/url]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 10:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cytat :
"Zabytkowe pojazdy, zarejestrowane za granicą, mogą poruszać się w ramach zielonych stref bez plakietki, jeżeli od daty ich pierwszej rejestracji upłynęło minimum 30 lat. Jeżeli pojazdy te nie posiadają specjalnych tablic rejestracyjnych dla zabytkowych pojazdów należy w widocznym miejscu za przednią szybą pojazdu umieścić kopię dowodu rejestracyjnego oraz zaświadczenia od konserwatora zabytków, potwierdzającego zabytkowy charakter pojazdu, wraz z tłumaczeniem na język niemiecki. "
Dane ze strony:http://www.berlin.polemb.net/index.php?document=928

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 11:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
lysy2 pisze:
o dobra, a jak w praktyce wyglada wyjazd za granice na zoltych blachach?
niby trzeba zglaszac,ale teraz nie ma granic jako takich...
sluzby graniczne obce chyba nie sprawdza tego, wiec tylko nasze chyba moga sie doczepic. czy sie myle?
i co mi grozi jak sie wybiore na wycieczke bez zezwolenia?
Powinienies zdobyc zezwolenie od konserwatora zabytkow. Kontrola jak najbardziej jest, nie na samym przejsciu ale na terenach przy granicy. Sam tego doswiadczylem. Na granicy polsko niemieckiej patrole skladaja sie zarowno z funkcjonariuszy polskich jak i niemieckich i tak jest po obu stronach granicy. Podobnie jest na granicy polsko-czeskiej i polsko-slowackiej. Za wyjazd bez zezwolenia do pudla raczej nie trafisz ale czekaja cie nieprzyjemnosci z prokuratorem.

P.S.: Ograniczenia dotycza nie tylko samochodow na zoltych tablicach ale, przynajmniej teoretycznie, wszystkich starszych niz 30 lat :o.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 7:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2008 1:01 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Białystok
wiec jak to jest z tymi tablicami i placeniem OC???/

1. czy dodanie do rejestru zabytków wiaze sie ze zmiana na żułte blachy (czy moge dodac do rejestru zabytków a nie wyrabiać żułtych blach)??

2. i jak juz dodam do rejestru zabytków czyli wyrobie biała karte nie zmieniajac na żułte tablice to moge na czas remontu zawiesic OC ??


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2008 3:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
Witam

Wiec rok temu pojechalem z Barym na zlocik do Berlina.
Zpomnialem sie zglosic do konserwatora i pojechalem liczac na szczescie na granicy. :)
Wiec polacy obejrzeli toczke zadali 3 standarowe pytania ile pali, ktory rok i gdzie jade, a niemcy kazali mi zjechac i chcieli pozwolenie od konserwatora:( ale polski celnik mi pomogl i mnie puscili.
Powiem tak, jesli to nie jest 300 sl z 56 to mozna sie dogadac.
Dodam ze o pozwolenie na wyjazd nalezy sie zglosic z 2 tygondie wczesniej i kosztuje chyba ze 150 zl :)
Jesli chodzi o oc to place kiedy chce np raz w roku jesli jezdze np lipiec sierpien wrzesien bo jest tylko na 3 miesiace i kosztuje 120 zl w compensie . Faktycznie jest to bilet w jedna strone troche bo jesli sie pozmienia cos ze np bedzie mozna jezdzic tylko na zloty lub cos w tym stylu to powrotu do bialych jun nima :(

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 12:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:58 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznan
witam,
kolonizuje irlandie od jakiegos czasu, wiec pare slow jak to jest tutaj. auto musi miec co najmniej 25 lat i wtedy otrzymuje czarne tablice z bialymi znakami zaczynajace sie od ZV i nastepnie cyfry. z tego co sie orientowalem, to nie ma zadnych przeciwskazan w przemieszczeniu sie pomiedzy UK, NI i ROI. niestety nie orientuje sie jak to wyglada przy podrozy na kontynent.
bede sie orientowal dokladniej za dwa lata jak mojej strzeli 25 latek ale musze przyznac ze bede sie staral o te tablice. ubezpieczenie takiego auta jest wtedy nizsze ale obwarowane limitem kilometrow do przejechania, ja place 300 euro rocznie z limitem 2000mil rocznie-ubezpieczenie jest jak dla auta zabytkowego ale na tablice musze czekac az stuknie 25 lat. nizszy jest rowniez podatek drogowy, zdaje sie ze 40euro na rok, dla porownania w tej chwili za silnik 2.3 place blisko 900 euro rocznie ale jeszcze tylko przez dwa lata. :roll:
no to chyba wszystko co wiem w tym temacie.
pozdrawiam
aha, nic mi nie wiadomo o lawetach [zlosnik]

_________________
ex: WDB 1232432A218112


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl