MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 18, 2008 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
problem pojawia sie przy wrzucaniu na D,
czuć takie szarpniecie na tylnym moscie, natomiast na R, 3 czy 2 takiego zjawiska nie ma nigdy...
w czwartek jestem ustawiony z machanikiem ale nie chce by mi krzyknąl 500zl za naprawe, moze ktos z Was mial taki problem

pzdr

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 9:08 am przez bilbo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Hej,
możliwe przyczyny:
luzy na sprzęgłach metalowo-gumowych, podporze skrzyni, wału, słabo wciśnięty hamulec, podciśnienie, dysza w skrzyni, luz na moście. szukaj :)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony pt kwie 18, 2008 10:53 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
obstawiam poduchy skrzyni lub luz na wale;)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 12:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
witam

dzieki za tak duzo pomyslow, moj problem polega na tym ze nie mam w garazu kanalu a znajomy mechanik ma ciagle pelno roboty i zajety kanal

najlepiej chyba zaczac od sprawdzenia luzow na moscie czy wale, bo hamulec zawsze mam wcisniety na maxa.

podcisnienie i dysza w skrzyni wymaga juz secjalisty i nie mam narzedzi...

dzieki za podpowiedz
do czwartku moze jeszcze na cos wpadne lub ktos cos napisze

pozdrawiam

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 1:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
bilbo pisze:
bo hamulec zawsze mam wcisniety na maxa.

a po co sie wciska hamulec? ja wciskam jak hamuje ,ale przy ruszaniu [totalszok]

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 1:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
semil05 pisze:
a po co sie wciska hamulec? ja wciskam jak hamuje ,ale przy ruszaniu [totalszok]

Instrukcja MB zaleca aby wcisnąć hamulec przy włączaniu także D. Zresztą spróbuj w późniejszych modelach przełączyć z P bez hamulca to wajchę wygniesz a pozycji nie zmieni :)
Oczywiście nie uważam że to coś złego jeżeli auto stoi na poziomej nawierzchni i chce się jechać do przodu to przełączenie z P na D bez hamulca czymś może zaszkodzić.

_________________
S210 300TD
W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 4:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
semil05 a jezdziles automatem??? bo wydaje mi sie ze nie, troche zdziwila mnie Twoja uwaga... ;)

no dobra to moze jeszcze troche moich zastrzezen dotyczacych pracy tej skrzyni,

autem jezdze codziennie, a raz na srednio 2 tyg gdy ruszam po nocy i wrzucam D to nie chce sie zmienic bieg z 2 na 3(automat rusza z 2 gdy jest na D) tzn zmienia sie ale po przejechaniu tak 300m i w tym czasie moge jechac nawet na 4000 obrotow...


inna sprawa to biegi nie zmieniaja sie plynnie, jak wciskam delikatnie pedal gazu to czasami jest szarpanie przy zmianie biegow jesli nie odpuszczam nogi przy zmianie, lecz gdy delikatnie odpuszcze to juz jest plynnie. czasem przezuca z 2 na 4 odrazu


co to za objawy?

dysze w skrzyni? krzyżak? podcisnienie? poducha skrzyni? cos na wale moscie?

pozdrawiam

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 5:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
bilbo pisze:
co to za objawy?


zmień olej i filtr bo wygląda na gęstawy, a następnie wyreguluj skrzynke

a tak sie składa że jeżdze od kilku lat, no i może nie zwracam uwagi na deptanie hamulca [zlosnikz]

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
olej byl zmieniany jakies 20k km temu ale przed zmiana i po zmianie jest tak samo...

masz pewnie elektroniczną skrzynke, ja mam mechaniczną i moze z tego wynika ta roznica, bo ja nie wrzuce za Chiny D bez wciskania hamulca

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 5:28 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja tez nie wrzuce ale to wina blokady :) tak samo nie przerzucisz polozenia biegu z P jak masz kluczyk wyjety ze stacyjki
Cytuj:
a następnie wyreguluj skrzynke
\

a to ciekawe... a jak to robicie???
może i ja sie czegoś nauczę...

Cytuj:
autem jezdze codziennie, a raz na srednio 2 tyg gdy ruszam po nocy i wrzucam D to nie chce sie zmienic bieg z 2 na 3(automat rusza z 2 gdy jest na D) tzn zmienia sie ale po przejechaniu tak 300m i w tym czasie moge jechac nawet na 4000 obrotow...

to tak wygląda jakby coś sie pompowało... i jak już osiągnie stan ok to wtedy przerzuci... u mnie jest podobnie ale na zimnym po odpaleniu...
tak jakby jakiś ukłąd musiał sie napompować i miec cisnienie zeby dobrze sterowac skrzynią...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 5:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
tez sam nie wyreguluje skrzyni, sam przypuszczam ze to dysze lub jakies podcisnienie

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2009 7:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
wracam ponownie do tematu

wymienilem poduche skrzyni i silnika, nic sie nie zmienilo, regulowny mialem rowniez modulator i nic...

szarpie przy wlozeniu D oraz z przy kazdej zmianie biegu na wyzszy

zamierzam:

A- czyscic plytke sterującą skrzynki, wszystkie podcisnienia, wymiana modulatora- koszt 400zł komplet

lub

B- regenerować wał
tzn- przedni i tylny przegub elastyczny, podpora wału z łożyskiem oraz i tu problem -nie moge znalezc nigdzie tłumika drgań wału

pokazuje ceny zaproponowane przez allegrowicza:


-Podpora wału (Corteco) 78zł + łożysko Febi 49zł,

-Przegub el.wału przód (Lemforder) 260zł
( w komlecie śruby,podkładki i nakrętki)

-Przegub el.wału tył (Lemforder) 150zł
(ze śrubami,podkł. i nakrętkami)


oraz inf :

"Tłumika drgań nie ma,nie ma też w żadnym katalogu,więc nie wykluczone
że do automatu nie występuje jako zamiennik."


co myślicie o cenach oraz Wasze zdanie od czego zacząć?

jesli chodzi o opinie mechanika dotyczącą wału
"jest mały luz ale da sie jezdzic"

moim zdaniem lepiej wyeliminowac te szarpnięcia bo skrzynka sie zepsuje a moje nerwy powoli sie konczą...

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2009 7:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A może podjedź do fachowca od ASB i daj mu sprawdzić Twoją skrzynkę.
Bo nikt chyba nie wyczuje przez klawisze jak ona szarpie i czy to jest coś koniecznego do roboty.
To czy wymieniać przeguby i podporę to też jakby się inaczej sprawdzić nie da tylko okiem i ręką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2009 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
bilbo pisze:

moim zdaniem lepiej wyeliminowac te szarpnięcia bo skrzynka sie zepsuje a moje nerwy powoli sie konczą...

Ja dzielę skrzynie na te króre sie zepsuły i na te ktore sie zepsują -kwestia czasu.

A co do sedna to A

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 12:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
ukaniu pisze:
A może podjedź do fachowca od ASB i daj mu sprawdzić Twoją skrzynkę.
Bo nikt chyba nie wyczuje przez klawisze jak ona szarpie i czy to jest coś koniecznego do roboty.
To czy wymieniać przeguby i podporę to też jakby się inaczej sprawdzić nie da tylko okiem i ręką.



Musze podjechać do Grodziska jeszcze raz, bo tak jak mowil on trzeba sprawdzić płytkę sterującą bo bywa, że gromadzą tam się opiłki i podcisnienie mogło paść, przypominam że już modulował skrzynie i nic sie nie zmienia

jednak przy tym co ostatnio wkładałem nowego, to pozostały już tylko do zmiany tarcze z klockami oraz regeneracja wału, poza tym wszystko wymienione, może jeszcze kąty trzeba z tyłu wyregulować oraz łożyska kół

gdzie okoliczni z Piastowa, Pruszkowa czy Warszawy ogolnie kupujecie części? <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
marcin280e pisze:
Ja dzielę skrzynie na te króre sie zepsuły i na te ktore sie zepsują -kwestia czasu.

A co do sedna to A


jaka różnica pomiędzy sedanem, a coupe ?
mówimy o skrzyniach? (4biegowy automat 230ce)

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl