MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 19, 2008 5:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Od jakiegoś czasu miałem problem z przekaźnikiem pompy paliwa. Jak silnik nie zapalał to poruszałem przekaźnikiem i było na jakiś czas OK. Pogoda się poprawiła więc wziąłem się za to. Jak zawsze po dłuższym czasie gniazdo było zaśniedziałe. Przekaźnik rozebrałem, wyczyściłem styki, obejrzałęm dokładnie (nic złego nie widać) i złozyłem. Gniazdo wyczyściłem. No i od tej pory absolutnie nie działa. Na LPG odpala i chodzi a po przełączeniu na Pb gaśnie natychmiast.
Nie słyszę pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Wiem że niektórzy zwierali styki w gniazdku na krótko. Chcę sprawdzic czy sama pompa działa. Które to numery trzeba zmostkować? 7 i 8?
Może ktoś wie jak rozebrać to gniazdo żeby dostać się do przewodów?

Obrazek

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: sob kwie 19, 2008 6:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
AndyS pisze:
Może ktoś wie jak rozebrać to gniazdo żeby dostać się do przewodów?


Kolego Andy! Wystarczy rzut oka na zdjęcie (zresztą dobre jakościowo) żeby dojść do tego jak się dostać do przewodów - więc nie rób z siebie technicznego inwalidy bo założę się że jakieś pojęcie o tym masz.

Odnośnie zwierania: nie patrzy się na numery w gnieździe, tylko na numery na dolnej części przekaźnika (przy bolcach) - chodzi o bolce "30" oraz "87"

Odnośnie naprawy przekaźnika: jeżeli po wsadzeniu zwory pompa i "Pb" zagada - to zanieś przekaźnik do jakiegoś elektronika. Skoro nic podejrzanego nie zauważyłeś - to pewnie jednak nie zauważysz. Te przekaźniki cierpią na "zimne luty" (a właściwie luty rozerwane) - szczególnie w okolicy znajdujących się wewnątrz przekaźniczków.


Na górę
Post: sob kwie 19, 2008 7:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Gerri pisze:
nie rób z siebie technicznego inwalidy bo założę się że jakieś pojęcie o tym masz.
Ano mam ale najczęściej mam też za dużo siły i coś urwę. :lol: Wolę się zapytać tym bardziej że mam już słaby wzrok a rzecz jest delikatna i "patentowa". :(
Gerri pisze:
Odnośnie zwierania: nie patrzy się na numery w gnieździe, tylko na numery na dolnej części przekaźnika (przy bolcach) - chodzi o bolce "30" oraz "87"
Dzięki za wskazówki - okazały się bardzo pomocne. :)
Po zmostkowaniu coś "przytknęło" pod filtrem powietrza. Pompa ruszyła, silnik odpalił ale nawet po rozgrzaniu przy dodawaniu obrotów mocno się dusi a jeżeli już to baaardzo leniwie wchodzi na obroty (na LPG normalnie). Trudno zapala i ma tendencje do zgaśnięcia. Zastanawia mnie co jeszcze jest nie tak.
P.S. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy prawidłowo jest że przy zmostkowaniu pompa działa od razu bez przekrecania kluczyka w stacyjce?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 8:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
AndyS pisze:
Czy prawidłowo jest że przy zmostkowaniu pompa działa od razu bez przekrecania kluczyka w stacyjce?

Tak, bo tam na stopce przekaźnika jest stałe zasilanie. Jak zmostkujesz wtyki 8 i 7 (z tego co pamiętam) to rusza pompa i chodzi.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
u mnie był ten sam problem, z tym że jak ja rozebrałem ten przekaźnik to wypatrzyłem zimny lut własnie przy styczniku z tym że nie było to jakoś widoczne, trzeba sie dobrze przyjrzeć przelutowałem i działa ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 2:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 12, 2005 5:00 pm
Posty: 12
Witam

Mam podobny a właściwie taki sam problem w moim 126 tylko moje to V8(420). Chciałem się zapytać, który to przekaźnik jest i gdzie go szukać

_________________
300 to taka Boza liczba...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 3:37 pm 
kamil_2009 pisze:
który to przekaźnik jest i gdzie go szukać


http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0


Na górę
   
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 2:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Padł mi dzisiaj przekaźnik od pompy paliwa. Na zastępstwo mam tylko przekaźnik o numerku 002 545 13 05... Czy da się zastąpić tym przekaźnikiem mój, o numerze 001 545 43 05?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 2:53 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Zazwyczaj różnica na dwóch przedostatnich pozycjach to zamienniki.
Najlepiej jednak porównać opis poszczególnych końcówek na dolnej stronie przekaźnika i ew. obroty odcięcia.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 3:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
Zazwyczaj różnica na dwóch przedostatnich pozycjach to zamienniki.

W moim przypadku jest też różnica na pierwszej pozycji:
Kod:
001 545 43 05 - ten mam zamontowane
002 545 13 05 - ten chciałem zamontować

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl