howser pisze:
ZORTOX napisał:
Jaką wartość powinien mieć korek chłodnicy 100 czy 120 bar???
w M110 120 bar
NO cóż, ciężko mi jednak w to uwierzyć...Ciekaw jestem jak kolega
howser sie ustosunkuje do tej oto fotki
dodam że we wszystkich 3 pojazdach które mam z silnikiem M110 widnieje ta sama naklejeczka
Pytanie to zadałem bo ktoś kiedyś coś tam...udowadniał mi że być powinno 120...ale dokładnie juz nie pamiętam
Mam nadzieję że ta fotka pomoże w ustaleniu jednej i poprawnej wersji.
Kontynuując...owe problemy z kapiącą wodą były spowodowane właśnie nie właściwą wartością korka (120) i dlatego w układzie panowało zawyżone ciśnienie. Po wymianie na korek o wartości 100, problemu nie ma, choć niestety zawór będę musiał wymienić bo niestety się poci i mokry jest (pewnie się rozszczelnił

)
Jeżeli chodzi o szyber to:
było tak
lewy odpływ przedni
prawy odpływ przedni--->ten niby lepszy
Tylne odpływy wyglądają o dziwo jak nowe...zero rdzy (dziwne to nieco).
Wyciągnąłem ramę i oddałem ją dziadkowi angolowi do pospawania...Dziadzio jako tako podołał wyzwaniu ale zrypał trochę geometrię rurek oraz wewnątrz ramy pozostawił wystające końce rurek o jedyne 1,5cm za wysoko

Czyli żeby się woda przelała musiała by osiągnąć poziom minimum te 1,5 cm co raczej rzadko by się zdarzało nie mówiąc już o całorocznym postoju wody w zagłębieniach ramy. Sprawę niestety musiałem wziąć w swoje ręce (jak prawie zawsze po ingerencji jakichkolwiek anolskich mehhhanikóouuuóff

) Wiertareczka pneumatyczna na giętkim przewodzie (tak podobna do miło wspominanej wiertareczki dentystycznej
![[cool]](./images/smilies/cool.gif)
) plus tycie kamienie szlifierskie załatwiły sprawę, wyszlifowałem krawędzie wystających rurek na lustro zachowując właściwy spadek i spasowałem to z dnem ramy co w konsekwencji wyglądało wg mnie lepiej niż oryginał

Potem tylko pozbawienie wszelakich ognisk rdzy , podkład z 90% cynku, malowanie na czarno 4 warstwy, suszenie i wjazd pod dach MB.
w trakcie obróbki kamieniem
czyszczenie/malowanie
Rama gotowa do zamontowania
Niestety uszczelek nowych nie założyłem, miśków/frotek również...podsufitka wciąż czeka na montaż...Będąc pod koniec maja w PL chcę kupić wszystkie potrzebne uszczelki i je zamontować.
Pozdrawiam Arti
_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg