MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 04, 2008 5:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
No i stało się.Nerwy mi puściły.Dmuchawa ogrzewania doprowadziła mnie do szału.Gwizdy piski itd.Problem znany w W 124.4 godziny roboty i problem zostal rozwiązany-nie wiem na jak dlugo.Po wymontowaniu silnika z wentylatorami okazało się iż tulejki są tak wybite ze mają po okolo 3 mm. luzu.Samo smarowanie by nic nie dało.Zastosowałem pomysł radzieckiej techniki stosowanej w Uazach tj.sznury uszczelniające.Kawalki koca namoczone w oleju silnikowym wcisnąłem w wybite miejsca przekladając to od czasu do czasu smarem łożyskowym.Na zewnątrz zostały wymienione podkładki na wieksze aby uniemożliwić wyrzucaniu smaru na zewnatrz.Pomiedzy podkladki zewnetrzne dodałem po podkladce sprezynujacej,aby dociskaly wczesniejsze podkladki.Osoby ktore rozbierały wentylator wiedzą o czym mówię.Efekt przeszedł moje oczekiwania.Cisza szum powietrza i nic więcej.Poprzednio na zakrętach wentylatory tarły o obudowę takie miały luzy.Polecam ten sposób na szybkie rozwiązanie problemu.Ciekawy jestem na jak długo bedzie skuteczny ten sposób.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 6:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Też mnie czeka wytropienie świerszcza.
Na szczęście koncertuje tylko przy bardzo niskich obrotach
i jest to bardzo cicho, ale nasmarować trzeba koniecznie.

Oby służyło jak najdłużej [cool]

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 6:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Ja też miałem świerszcza, tyle, że w w123.
Zabiłem wymieniając wiatrak ;-)

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 8:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Piątal pisze:
Ja też miałem świerszcza, tyle, że w w123.
Zabiłem wymieniając wiatrak ;-)


U mnie za eksterminacje świerszcza na szybko, drogo sobie liczą [zlosnik]
dlatego najpierw zobaczę czy w ogóle trzeba myśleć o całej wymianie
czy po prostu brakuje smaru [oczko]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
w W 124 naprawa polega na wymianie calego silnika z wentylatorami.Koszt do mojego ok 430 zł.Miałem dzis cała konstrukcję w rękach,naprawy dokonałem na parkingu,myślę że mając warunki można we własnym zakresie
dokonać regeneracji tych tulejek.Demontaż i montaż bajecznie prosty,po przestudiowaniu instrukcji opisanych na Tym forum.Co pewien czas będę podawał jak się sprawuje mój wynalazek.Samo smarowanie tulejek przy dużych luzach mija się z celem.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 8:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
W W140 też jest super łatwo :) Pytanie czy to że świergoli cicho oznacza
że są małe luzy. Sprawdzę przy najbliższej okazji

A dostęp jest taki: Obrazek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
No nie az tak łatwy jak w W 140.Trochę trza się nagimnastykować,ale nie jest tak żle jak mówią.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 10:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wtrącę swoje 3 grosze ;-)
Wirnik wentylatora jest łożyskowany w tulejkach porowatych (łożysko ślizgowe). One mają to do sibie, że są w produkcji nasączane olejem. Dodatkowo otoczone są filcem - magazynem oleju. Jego po latach zaczyna brakować dodatkowo brud robi swoje. Ratunkiem dla nie zniszczonych tulejek jest długie moczenie w oeju do wysycania panewek (znanym w serwisie RTV jako olej do panewek typu capstan) oraz ponowne nasączenie filcu..
Jakikolwiek samr stały naniesiony na te tuleje je niszczy - zapycha pory przez, które olej przenika do miejsca tarcia wałka. Więc nie stosujemy w tym miejscu smaru, to pomoc doraźna. Myjemy, czyścimy nasączamy.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 11:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Całe szczęście że wtrąciłeś swoje 3 grosze :)
Nie ma to jak wiedza... Dzięki!!

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 11:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z wiedzą to ja bym nie przesadzał ;-) dziękuję.
Wracając do tematu łożysk porowatych. Tajemnicą ich długowieczności jest bardzo mały luz pomiędzy wałkiem a ośką - nie przedsostaje się tam duzo brudu oraz ten filcowy magazyn oleju. Jeśli łożysko zaczyna świergolić znaczy, że luz już zwiększył się ponad miarę i zniszczenie będzie postępowało lawinowo (bo oleju pewnie nie ma, luz duży i brudu dużo). Ratunkiem jest wymiana, dorobienie porowatych tulejek ze spieków, nie brąz nie nic, tylko specjalne tuleje porowate. Wypolerowanie wałka i spasowanie wszystkiego precyzyjnie. Naprawą doraźną być moze zgniecenie tulejki ( zgniatamy od stron z dziurkami aby tuleja rozpęczając się baryłkowato zmniejszyła swoją średnicą wewnętrzną na tyle aby wałek wchodził pasownie) Niestety jest to naprawa dorażna, łożysko nie ma szczlności, zgniata się trochę porów i jest gorsze spmarowanie ale bywa, że na jakiś czas pomaga.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 12:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Czy jest jakiś zakład w Warszawie który dokonuje regeneracji takich elementów?

Czyli samo wpuszczenie oleju nie pomoże... a szkoda
bo tak chciałem to uciszyć :(

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 5:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Posmarować zawsze warto. Pytanie czy skrzypi bo zaczyna wibrować ośka w łożysku z powodu za dużego luzu czy zaczyna obracać się sama panweka w mocowaniu w obudowie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Przejechane 500 km i cisza,tylko szum powietrza.Wentylator chodzi non stop.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 2:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Koledzy,

czy zabicie Świerszcza w W 126 też jest tak proste? Potrzebuję podstawowych informacji: Jak dostać się do wentylatora? Gdzie się on znajduje? Czy aby wydobyć wentylator trzeba rozebrać panel sterowania w kabinie?

Proszę o pomoc. [zlosnik]

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 25, 2008 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Przejechane 2 tys.km. i cisza klima chodzi non stop.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl