MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 05, 2008 2:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Nie wiem jakie wwartosci sa prawidlowe, ale interesuje mnie t i ciekawi, bo nie wydaje mi sie zeby bylo calkiem prawidlowo....

Amianowicie teraz gdy jest cieplej czesto temperatura podchodzi po 100st, ale co jest wazne nigdy nie przekracza 100, czasami chwile wskazowka sie utrzymuje na kresce ale spada po delikatniejszym jechaniu przez chwile...
Mysle ze jednak uklad chlodzenia powinien byc wydajniejszy i powinnien trzymac 80-82st.
Wisko dziala, wiatraki klimy, klima itd dzialają, nie ma ubytków plynu... chlodnica ma przelot i nie jest zabita syfem (\z zewnatrz), co jeszcze sprawdzic??
Przychodzi mi do gloawy plukanie chlonicy jakimś specyfikiem ale czy aby nie pogorszy sprawy...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 3:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wisco- zrobiłes w koncu ta skrzynie??/? co było????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 3:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
eh.... szkoda gadać... wszystko bvbylo si, po dorobiieniu tuleki i wogóle... padla drugi raz bo warsztat zle zlozyl konwerter. wszystko gralo, ale zatarlo pompe olejowa. po prostu konwerter byl zle wsadzony w skrzynke o jakies 8-10mm i nie zaskoczyl na zęby pompy oleju w skrzyni...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 3:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
JaKon pisze:
konwerter byl zle wsadzony w skrzynke o jakies 8-10mm i nie zaskoczyl na zęby pompy oleju w skrzyni...



... ciekawe w jaki sposob zalozona zostala skrzynia z czyms takim?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 3:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
JaKon pisze:
eh.... szkoda gadać... wszystko bvbylo si, po dorobiieniu tuleki i wogóle... padla drugi raz bo warsztat zle zlozyl konwerter. wszystko gralo, ale zatarlo pompe olejowa. po prostu konwerter byl zle wsadzony w skrzynke o jakies 8-10mm i nie zaskoczyl na zęby pompy oleju w skrzyni...

no i było kupi cu mnie dobra skrzynie za dobra cene i po problemie...a tak załoze sie ze wyszły te naprawy drozej niz druga skrzynia.A co do temp to zmien visco.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 5:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm to awarii współczuje ...
a co do temperatury ... to masz krótko mówiąc za wysoką ...
Skoro wszystko działa jak należy to przeczyść dobrze układ chłodzenia, zalej dobrym płynem, sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego ;) ... no i sprawdź termostat :)
Płukanie bardzo przydatne może sie okazac(a tak co do tematu to co sądzisie o płynie do płukania prestone??) ... hmm a skoro tak temp. dochodzi i zatrzymuje się na 100 to moze warto by sprawdzić ten w/w termostat ... (a raczej zrobic to w pierwszej kolejnosci ;) )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 10:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Znalazlem opis w hamerykanskiej ksiazce jak poprawic dzialanie visco przy M119. Nalezy wkrecic w pasek bimetaliczny srubke M3 tak, zeby odgiela pasek o 1mm. Druciarstwo, ale bajek raczej by nie pisali. U Ciebie temperatura nie jest jeszcze taka wysoka, ale z drugiej strony jeszcze nie ma upalow. Termostat powinien sie w pelni otworzyc przy 94 stopniach, visco
zaczyna dzialac w zakresie 92-100 stopni, przy 105 stopniach juz na sztywno.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 10:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak dla mnie masz temp ok, moja 500 tez trzyma 100st i nic dziwnego skoro termostat odpala się niewiele przed... Poza tym po to jest układ ciśnieniowy aby znosił z godnością taką temp.

dla M117 100st jest normalną temp. pracy -zapewne Twój też tak ma...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 7:46 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 5:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moim zdaniem 100 to nie jest nic strasznego. I jeśli nie rośnie to nie ma co sobie szukać problemów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 7:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a może pompa "wody"???
może juz niewydolna i zbyt słaby jest obieg płynu chłodzącego...
efekt byłby jak mówisz...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 9:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
tak mówicie ze 100 stopni to nie taka tragedia .. ale kurcze.. ukłąd chłodzenia został tak skonstruowany zeby trzymał stałą temperature (różnie to bywa.. ale zazwyczaj ok 80-90 stopni) .. więc moim zdaniem jest tu zauważalna jakaś niewydolność ukł. chłodzenia.
płukanie nie zaszkodzi ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 9:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
W ciśnieniowych układach chłodzenia po to podnosi się ciśnienie aby płyn nie wrzał w 100st ale np w 120st (jak wiemy wrzenie jest silnie związane z ciśnieniem panującym nad płynem, przy niskich ciśnieniach woda może wrzeć np w 60st), dlatego tak ważne jest aby mieć szczelny układ chłodzenia (właściwy korek od zbiornika wyrównawczego) i aby stosować specjalne płyny do chłodnic, które ponadto ze swej właściwości mają mniejszą rezystancję cieplną, lepiej smarują układ (pompa wody) i nie tworzą nagaru/kamienia -dlatego ja stosuję płyn z homologacją MB, a poza tym każdy silnik ma specyficzną dla siebie temp pracy, gdzie wszelkie luzy są właściwe (rozszerzalność metalu) i nie można wprost porównywać temp dla diesli i różnych benzyn. Sprawność silnika też jest związana z jego temp.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 11:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Płyn chłodniczy (jako najpopularniejszy roztwór glikolów) ma zwykle większą niestety rezystancję cieplną - jest gorszy od czystej wody ;-( (Ale temperaturę wrzenia ma większą :) ). Dlatego na koncentratach podaje się minimalne rozcieńczenie. Zwykle stężenie płynu nie przekracza 50% powyżej tego MB nie gwarantuje optymalnego utrzymania temeperatury wszystkich miejsc w silniku.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 9:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
ALPAq pisze:
płukanie nie zaszkodzi

Niby nie, ale jakiego użyć???
Co do pompy to raczej nie... auto ma 84tkm przebiegu ja przejezdilem juz okolo 20tkm i nic sie nie dzialo, ale to byla zima. Zima troche dlugo lapal temperature wiec moze termostat, ale wtedy latem powinien wlasnie miec niska logicznie myslac (lekko otwarty)

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Ostatnio zmieniony śr maja 07, 2008 10:25 am przez JaKon, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 9:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
JaKon pisze:
sima troche dlugo lapal temperature wiec moze termostat, ale wtedy latem powinien wlasnie miec niska logicznie myslac (lekko otwarty)

to zmienia postac rzeczy, pewnie termostat się zaciął i może się do końca nie otwierać/być w stanie nie do końca otwartym

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl