MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 12:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 24, 2006 5:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Ostatnio zauważyłem, że czasami zapala mi się kontrolka uszkodzenia układu ASD.
Dzieje się to podczas postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym N oraz na D z wciśniętym hamulcem.
W większości przypadków wystarczy zgasić i zapalić auto i kontrolka gaśnie, ale czasami nie gaśnie.
Jak nie zgaśnie, to trzeba skasować błąd zwierając odpowiednie styki w złączu diagnostycznym i znów jest OK.
Dodam, że podczas diagnostyki nie wyskakują żadne błędy.
Auto to oczywiście W124 300TDT
Co to może być?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 25, 2006 1:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 18, 2005 8:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: kraków
wydaje mi sie ze ci sie pierniczy czójnik przepięciowy
tez tak mialem ale jak sie zepsól to mi sie wszystko zapalilo

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy!
w210 320 cdi [ black widow]
Chrysler 300 C 5.7 HEMI [ potwór]
w124 300E-24V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem, czy sprawdzałeś, ale na wszelki wypadek (żeby nie wyważać otwartych drzwi):
KLIK

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 10:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Wookee pisze:
Nie wiem, czy sprawdzałeś, ale na wszelki wypadek (żeby nie wyważać otwartych drzwi):
KLIK


Oczywiście, że sprawdzałem.
Napisałem przecież, że nie wyskakują żadne błędy...

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 8:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Tez mam klopot z ASD i pozwole sobie sie podlaczyc do tematu. Odczytalem kody bledu; lampka mignela za pierwszym, drugim i trzecim razem 8 razy. Czyli wiadomo: "Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD w tylnym moście" Oczywiscie przeczytalem KLIK ale nie znalazlem tam informacji jak sprawdzic zawor elektromagnetyczny i wylacznik swiatel hamowania (ABS i swiatla hamowania dzialaja poprawnie). Czy ktos moze mi pomoc? W ktorym miejscu w moscie szukac zaworu elektromagnetycznego?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 22, 2008 11:40 am
Posty: 53
Witam
Mam ten sam problem co kolega powyżej, tzn. dziś diagnozowałem ASD i po dwukrotnym sprawdzeniu jest 8 mignięć czyli albo wyłącznik przy pedale hamulca albo zawór w moście. Ma ktoś bliższe informacje na temat tego zaworu ? a może przedmówca już rozwiązał ten sam problem w swoim aucie?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 11:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Wracając do tematu:
elektrozawory psują się bardzo żadko.
W 90% przypadków uszkodzony jest czujnik stopu.
Należy zwrócić uwagę na to, ze czujnik w aucie wyposażonym w ASD/ASR jest zbudowany z dwóch układów: 1. odpowiedzialny za włączanie świateł STOP i ABS, 2. odpowiedzialny za działanie ASD/ASR.
Poleciłbym sprawdzenie czujnika przez kogoś, kto kiedyś już to robił i wie o co w tym chodzi.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 7:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 22, 2008 11:40 am
Posty: 53
witam
sprawdziłem dziś czujnik i faktycznie ma dwie wtyczki ale według mnie jest w pełni sprawny tzn. wtyk standardowy (ta z grubszymi pinami) zmienia swoją rezystancję pod wpływem nacisku pedału (ze przerwy na zwarcie) a ta druga wtyczka - myśle że jest to własnie ta od ASD również zmienia rezystację (odwrotnie jak wcześniejszy wtyk). Czyli myslę że jest sprawny.
Teraz kwestia tego zaworu- czy jest szansa żebym go u siebie nie posiadał? Pomimo tego że mam reszte osprzętu od ASD a tego zaworu nigdzie nie mogę zlokalizować. Do wału dochodzi tylko przewód od płynu i przewód od czujnika ABS a zaworu nigdzie nie widzę [totalszok]
Znalazlem też coś takiego: http://img231.imageshack.us/my.php?image=zawdasdie5.jpg
tutaj na jednym ze zdjęć jest pokazany ten zawór ale jakoś nie mogę go zlokalizować.
Dodam też że jak rozbierałem zegary to akurat dziwnym trafem nie było żarówki od ASD. Teraz jak znowu robiłem przy tym to przy okazji wsadziłem nową ale swieci cały czas. Po zdagnozowaniu wyszło że albo STOP albo zawór - jak żarówki nie było to widocznie komuś na tym zależało i jest możliwe żeby zaworu też nie było ??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 11:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MMM pisze:
Dzieje się to podczas postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym N oraz na D

Jesli tak jest po odpaleniu i nie jest to zależne od tego czy wciskamy hamulec czy nie, to u mnie było tak samo z ASR i ABS -przyczyną był akumulator :o

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 08, 2008 1:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
gzgzgz pisze:
jest możliwe żeby zaworu też nie było ??
Nie jest mozliwe - zawor siedzi sobie cichutko pod plastikowa oslona po prawej stronie samochodu przed tylna osia i dlatego nie mozesz go dostrzec :).

Wyjmowanie zarowki z zestawu wskaznikow to stara i niezawodna metoda niemieckich "fachowow": jak nie wiedza jak sie zabrac do naprawy to kastruja zegary bo ze swiecaca kontrolka auto przegladu rejestracyjnego nie przejdzie. U mnie tez tak bylo. Radze troche pomajtac wylacznikiem STOP, ponownie go zamontowac i wyregulowac jego polozenie wzgledem pedalu hamulca oraz PRAWIDLOWO skasowac kod bledu - chodzi o to, zeby przy zwieraniu przewodu z masa zrobic to pewnie bo jezeli za pierwszym razem, chocby na ulemek sekundy, kontrolka zamruga to sterownik najpierw znow wyswietli kody bledow. Trzeba naprawde porzadnie zewzec z masa i odczekac dobre pol minuty. Awaria zaworu, w przeciwienstwie do niedomagania wlacznika, jest bardzo malo prawdopodobna.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 08, 2008 9:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 22, 2008 11:40 am
Posty: 53
Cytuj:
Nie jest mozliwe - zawor siedzi sobie cichutko pod plastikowa oslona po prawej stronie samochodu przed tylna osia i dlatego nie mozesz go dostrzec

obadam to w najbliższym czasie :)

Cytuj:
Wyjmowanie zarowki z zestawu wskaznikow to stara i niezawodna metoda niemieckich "fachowow"

nie tylko ich :) W tym roku sam tak zrobiłem przed przeglądem ale z żarówką ABS, bo rok wcześniej gośc się zapytał czemu mi się świeci ta kontrolka (ja na to że wyjąłem przekażnik z pompy- to jakoś przeszło) ale wystarczyło przeczyścić brud na czujnikach z przodu i ABS działa to i żarówkę wsadziłem :) Pozostał tylko ten nieszczęsny ASD.

Cytuj:
PRAWIDLOWO skasowac kod bledu

ale czy to spowoduje że ASD zacznie działać ? no chyba nie po pewnie znowu mi wywali te same błędy, a ASD nie jest sprawne bo trójkąt sie nie świeci i w zimie potrafiło się kręcić jedno koło w miejscu a drugie stało nieruchome (przy ASD działającym powinny dostać każde z nich równy moment-tak przynajmniej myślę). Z tym wyłącznikiem STOP to jeszcze pokombinuje tak jak pisałeś.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 08, 2008 9:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Uklad nie dziala bo dostal kiedys informacje, ze ktorys z elementow (ja stawiam na wlacznik STOP) jest uszkodzony i dopoki tej informacji nie skasujesz to sam z siebie nie zadziala a trojkat nie zacznie swiecic.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 06, 2008 9:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Wookee pisze:
Nie wiem, czy sprawdzałeś, ale na wszelki wypadek (żeby nie wyważać otwartych drzwi):
KLIK


KOledzy mozecie przyblizyc co sie znajduje pod KLIK ?

NIe jestem zarejestrowany na tym forum.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 06, 2008 10:06 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
pucek-benz pisze:

KOledzy mozecie przyblizyc co sie znajduje pod KLIK ?

NIe jestem zarejestrowany na tym forum.


Jak ktoś ma czas i ochotę - to może tekst przerzucić do FAQ. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 1:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Gerri, czytam twoje opracowanie odnośnie ASD. Jak sprawdzic kody błedy w momnecie gdy auto posiada tylko ABS? Jesli ma znaczenie to moje auto jest z 89 roku, model 230ce. Czy poprawnym jest sprawdzanie czujników ABS/ASD poprzez pomiar rezystancji oraz pomiar napięcia, podczas kręcenia kołem, jesli tak jakie powinny byc poprawne wartości napiecia? Czy chodzi tu o napiecie zmienne?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl