MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw maja 08, 2008 5:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Cremek pisze:
No wiec jestem po wizycie u mechanikow, ktorzy stwierdzili ze sworzen jest na 100% dobry i nie kwalifikuje sie do wymiany, jedyne co zrobili to wstrzykneli troche smaru do niego (podobno jest tam jakas kulka ktora non stop pracuje i przez to byly takie efekty tarcia - oraz w niedlugim czasie nalezaloby sie zainteresowac lozyskiem na McPhersonie bo podobno tez juz zaczyna poskrzypywac. I to tyle pojezdze pare dni i zobacze czy to sie nie mija z prawda :o


Sworznie są dwa i zwykle, jeśli są uszkodzone skrzypią już podczas kręcenia kierownicą na postoju. Mechanik, który nie zna specyfiki zawieszenia W124 może mieć trudności z rozpoznaniem luzu sworznia wahacza. Sworzni się nie smaruje, bo są nasmarowane fabrycznie i zamknięte w hermetycznej osłonie. Jeśli sworzeń był dobry to w tym momencie naruszyli jego osłonę, co zwykle skutkuje dostawaniem się tam wody i znacznym skróceniem czasu eksploatacji. Dodatkowo nasmarowanie luźnego sworznia zwykle przyspiesza moment, kiedy opuści on swoje 'gniazdo' i postawi koło bokiem. Czym to grozi opisali Ci wcześniej koledzy. W124 nie ma zawieszenia typu McPherson.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 08, 2008 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Dzisiaj bylem u kolejnego mechanika, ktory stwierdzil ze powinienem isc do lekarza bo on nic nie slyszy... :x - sprawa jest o tyle dziwna, ze to moze nie tyle skrzypi co wydaje taki odglos jakby sie jakas guma skrecala - przy wjezdzie na wszelkie przeszkody poprzeczne jest cicho problem wystepuje tylko podczas krecenia kolkiem na postoju lub powolnego toczenia i tez nie zawsze zazwyczaj po dluzszym przejechaniu np. 4-5 km. Jutro jade do nastepnego jak tez powie ze mam isc do lekarza to sie q..a przesiade na rower :evil:

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 08, 2008 9:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cremek pisze:
problem wystepuje tylko podczas krecenia kolkiem na postoju lub powolnego toczenia



aegm pisze:
srodkowy amor ukladu kierowniczego

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 6:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
aegm pisze:
srodkowy amor ukladu kierowniczego


Ok dzieki sprawdze dzisiaj ta mozliwosc :)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 8:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Kolego ja przez 3 miesiace jezdzilem po najpierw cos popiskiwalo, potem trzeszczalo a jak jechalem do mechanika to nic nie bylo slychac...

....az w koncu pojechalem do mechanika ktory w zasadzie robi tylko MB i BMW, jeszcze nie wysiadlem z auta a on juz poszedl sworznie zamawiac...

...gdy przy malej predkosci i mocnych skretach kierownicy wystepuje dzwiek jakby elementy gumowe o siebie tarly (w pozniejszym etapie tez lekkie pukanio-skrzypienie) to na 99,9% jest to sworzen...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 10:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 22, 2008 11:40 am
Posty: 53
u mnie też tak było, z początku tydzień skrzypiał a w później słychać było jakby koło się urwało i tarło o nadkole, dodatkowo w czasie naciskania auta (takie jak przy sprawdzani amortyzatorów) słychać było podobny dźwięk - było to sworzeń.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 11:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
U mnie tez wystepuje takie skrzypienie i na 100% nie jest to amor ukł. kierowniczego, bo mam nowy. Teraz pytanie, ile jest sworzni. Kupilem na 2 strony, ale czy tam sa po 2 na jedna strone czy po jenym? Dawno do pudelek nie zagladalem, cena za jeden to ok 60 zl. Musze jeszcze cos dokupic?

A teraz sorry za OT, ale nie bede zakladal nowego tematu. Chce zregenerowac zaciski, czyli kupic zestway naprawcze. Przy zmienianiu tarcz i klockow na przodzie, wyczytalem ze mam zaciski Bendixa, a w focie maja tylko zestawy ATE. Czy mozna spokojnie kupic i zalozyc do Bendixa?

Aha auto jak w podpisie.

Dzieki za odp.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 11:39 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
azamat pisze:

A teraz sorry za OT, ale nie bede zakladal nowego tematu. Chce zregenerowac zaciski, czyli kupic zestway naprawcze. Przy zmienianiu tarcz i klockow na przodzie, wyczytalem ze mam zaciski Bendixa, a w focie maja tylko zestawy ATE. Czy mozna spokojnie kupic i zalozyc do Bendixa?



Hiszpański Autofren robi zestawy naprawcze do Bendixa. Mówią, że to średnia półka. Oryginały sprzedaje ASO.

Poczytaj tu:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 67&start=0

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 12:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
gzgzgz pisze:
u mnie też tak było, z początku tydzień skrzypiał a w później słychać było jakby koło się urwało i tarło o nadkole, dodatkowo w czasie naciskania auta (takie jak przy sprawdzani amortyzatorów) słychać było podobny dźwięk - było to sworzeń.


Z tego co ja kojarze to po kazdej stronie jest po jednym sworzniu...ale lepiej niech to potwierdzi ktos bardziej kompetentny.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Na allegro orginaly sa w rozsadnych pieniadzach :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 1:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
zebda pisze:
gzgzgz pisze:
u mnie też tak było, z początku tydzień skrzypiał a w później słychać było jakby koło się urwało i tarło o nadkole, dodatkowo w czasie naciskania auta (takie jak przy sprawdzani amortyzatorów) słychać było podobny dźwięk - było to sworzeń.


Z tego co ja kojarze to po kazdej stronie jest po jednym sworzniu...ale lepiej niech to potwierdzi ktos bardziej kompetentny.


Mnie powiedziano ze sa po dwa sworznie na strone, dolny i gorny.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 1:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
azamat pisze:
Przy zmienianiu tarcz i klockow na przodzie, wyczytalem ze mam zaciski Bendixa, a w focie maja tylko zestawy ATE. Czy mozna spokojnie kupic i zalozyc do Bendixa?

w 126 są inne

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 2:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Cremek pisze:
Mnie powiedziano ze sa po dwa sworznie na strone, dolny i gorny.


Są dwa dolne sworznie. Po jednym na stronę i oba jednakowe. Dobry sworzeń kosztuje w granicach 50-60zł (Febi, Lemforder) a badziewne na Allegro można spotkać po 17zł i są ponoć masowo nabywane przez japońskich Kamikadze. Amortyzator układu kierowniczego z reguły traci szczelność i w tym momencie zachowuje się jak pompka rowerowa bez tłoczka. Uszkodzony najczęściej nie wydaje głośnych dźwięków. Skrzypieć mogą też gumy drążka stabilizatora. Słychać je podczas wolnej jazdy po nierównościach lub podczas naciskania na pas przedni. Aby stwierdzić, że przyczyną są te gumy można je na próbę spryskać ulubionym środkiem na Forum czyli WD-40. Wbrew pozorom i wiedzy niektórych mechaników stan gum drążka stabilizatora i amortyzatora układu kierowniczego ma wpływ na prawidłowe zachowanie się samochodu podczas jazdy.
Tak wygląda prawdziwy sworzeń wahacza firmy TRW - http://www.allegro.pl/item359345599_mer ... acza_.html

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 2:31 pm przez Mirmur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 2:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
Wbrew pozorom i wiedzy niektórych mechaników stan gum drążka stabilizatora i amortyzatora układu kierowniczego ma wpływ na prawidłowe zachowanie się samochodu podczas jazdy.

oczywiście że ma!!!!
a tak na marginesie to nie są mechanicy... to wymieniacze...
części dobrych na nowe...

cremek juz na początku dyskusji dostałeś odp co dolega twojej mercedes...
ale widzę że chcesz sprawdzić co to znaczy jak ci wyleci sworzeń... poszukaj kumpli wśród laweciarzy bo będziesz sie musiał do nich uśmiechac :) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a o tym że jesli masz aluski to bedziesz je miał zryte to już ci chyba nie muszę mówić :lol:

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 3:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 4+sworznie

Tu masz foto po wywalonym sworzniu.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl