MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 16, 2008 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Witajcie, kupiłem dziś klapę do S123, tego elementu nigdy za wiele :) . Nie licząc delikatnego wgniecenia wgladała Ok do czasu jak nie wyjąłem szyby :evil: Okazało sie że kiedyś szyba była wybita i ktoś słabo zamontował. Pod uszczelką na dole zbierała sie woda i zeżrało rant w jednym miejscu :evil: Czy ten rant da się jakoś odratować, boki i góra jest OK. Spód klapy zdrowiutki jedynie ten rant w środkowej części szyby nie wyglada za dobrze no i to wgniecenie. Dałem za nią parę złotych na "flaszkę" tak że nie stracę za dużo, liczyłem że będzie z niej jeszcze pożytek. Nie znam sie na blacharce, może są jakieś reperatury na takie ranty, jest na to jakis sposób po proztu jestem zielony :oops:
da sie to wypiaskować żeby pozbyć sie rdzy, albo co z ta rdzą zrobić :cry: ? Środek jest zdrowy, zawoskowany chyba fabrycznie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
EX S123 240TD Automatic
EX S123 240TD MANUAL
Ex W124 300D Automatic
Wszystko EX..


Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 6:02 pm przez Seweryn 1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Taa żyletki. :lol:
Albo wiadro szpachli i będzie jak nówka.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 10:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
marcinMB123200D pisze:
Taa żyletki. :lol:
Albo wiadro szpachli i będzie jak nówka.


nie przesadzajmy;)) bedzie oki ;) ja widziałem gorsze juz podszybia...
dopry lakiernik/blacharz da se rade spokojnie. tylko czy masz ja gdzie zamontowac.?? albo zrobic i sprzedac za ładne pare set zł. bo w stanie igła napewno spzredasz.

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Tak poważnie to najlepiej, szczotka na szlifierkę kątową wyczyścić lub wyśrutować całą rdzę . Na to Cortanin F poczekać zmyć , pomalować farbą podkładową najlepiej poliuretanową urekor lub tym podobne. Na to Boll lub inna masa elastyczna, w miejscach gdzie są dziury siatka do regipsów i też Boll jak wyschnie to jeszcze raz podkład . następnie kolor jaki potrzeba .

Metodę te stosowałem do drzwi i sie sprawdziła.

Szpachle poliestrowe które stosuje się powszechnie są mało elastyczne i powinny być stosowane na elementy nie skorodowane czyli względnie nowe.
Pod taką szpachlą gdy zacznie korodować a zacznie na pewno puchnie i odpada całość nałożonej szpachli i jest kupa.

Pod Bolem też koroduje ale jest on masą elastyczną i cały nie odpada.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 11:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Po usunięciu rdzy okaże się że rantu już prawie mieć nie będziesz, doczyść mechanicznie całą korozję - tak by została sama zdrowa blaszka ( najszybciej - piaskowanie lub krążki z włókniny ściernej). Porządne załatanie dziur i dorobienie dobrego rantu kosztować będzie pewnie tyle co całkiem zdrowa klapa. Jak nie masz czasu na poszukiwania to powodzenia ;) .

marcinMB123200D pisze:
Tak poważnie to najlepiej, szczotka na szlifierkę kątową wyczyścić lub wyśrutować całą rdzę

Do tego momentu mogłem to czytać , potem zrobiło mi się niedobrze [szalone] .

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 1:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Jacku pisze:
Do tego momentu mogłem to czytać , potem zrobiło mi się niedobrze [szalone] .
[zlosnik]

Najlepiej przeszczepic caly rant podszybia z innej klapy , ktora ma skorodowany dol ( standardowe miesce).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 9:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
<br>Dodano po 30 minutach.:<br>
Diablo991 pisze:
marcinMB123200D pisze:
Taa żyletki. :lol:
Albo wiadro szpachli i będzie jak nówka.


nie przesadzajmy;)) bedzie oki ;) ja widziałem gorsze juz podszybia...
dopry lakiernik/blacharz da se rade spokojnie. tylko czy masz ja gdzie zamontowac.?? albo zrobic i sprzedac za ładne pare set zł. bo w stanie igła napewno spzredasz.

Zamontować mam gdzie, mam jeden S123 i zamiar zakupu drugiego. Klapa zawsze może sie przydać [zlosnikz]

Dzięki za odpowiedzi, wiadro szpachli odpada, chyba że ktoś chce te klape to sprzedam [zlosnik] i sobie ją zrobi jak chce.

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 2:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Panie "Jacku" czyżby zjadł Pan coś niestrawnego że zrobiło się Panu niedobrze??

Kolega Seweryn 1977 skoro napisał że jest "zielony" a chce sam zrobić tę klapę to jak ma to wykonać nie mając spawarki (domniemam) i warsztatu blacharsko lakierniczego??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 2:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Po prostu z takimi radami to powinieneś zmienić forum.
Aż wstyd jak ktoś kiedyś odnajdzie ten temat w archiwum i przeczyta taką "poradę" [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 2:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Chyba zmienię, bo sposób krytyki niektórych forumowiczów "nie masz racji jesteś tuman " bez podania jakiegokolwiek argumentu jest żenujący.
tyle.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 3:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
marcinMB123200D pisze:
Chyba zmienię, bo sposób krytyki niektórych forumowiczów "nie masz racji jesteś tuman " bez podania jakiegokolwiek argumentu jest żenujący.
tyle.



Są dwa sposoby na odnowienie /renowacje całego pojazdu, czy pojedynczych elementów.
Profesjonalny i "ładnie wyszło".

W przypadku tej klapy pierwszy sposób wyniesie ponad dwa tysiące.

Samemu szlifierkami itp. można to ogarnąć za 300zł z pomalowaniem.

Albo remont albo remąt.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 3:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
THC pisze:
marcinMB123200D pisze:
Chyba zmienię, bo sposób krytyki niektórych forumowiczów "nie masz racji jesteś tuman " bez podania jakiegokolwiek argumentu jest żenujący.
tyle.



Są dwa sposoby na odnowienie /renowacje całego pojazdu, czy pojedynczych elementów.
Profesjonalny i "ładnie wyszło".

W przypadku tej klapy pierwszy sposób wyniesie ponad dwa tysiące.

Samemu szlifierkami itp. można to ogarnąć za 300zł z pomalowaniem.

Albo remont albo remąt.

Przestańmy już na kolegę najeżdżać bo faktycznie zmieni lokum i koniec złotych porad wujka Staśka!!!
Nie będzie wsadzania używanych panewek, wkładania skrzyń z żuka, ani wylewania podłogi żel-betonem [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 5:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Nie nerwowo Panowie, dziekuję za wszystkie rady. Klapa na razie wylądowała na strychu :lol: Przy okazji zapytam:
Byłem dziś na wycieczce w górach i przy normanej jeździe temperetura była w granicy 75-82 stopnia (zawsze mam tyle), a na bardzo długich podjazdach wskazówka była na tej kresce między 80 a 120, czy to normalne, na postoju rochę upuściło płynu przez tę rurkę koło korka chłodnicy, temperatura powietrza 25 stopni? Silnik 240.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 2_gory.jpg

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 5:51 pm przez Seweryn 1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Coś ze wzrokiem u Pana "Xtrasa" na imię mam Marcin jak w nicku. Nie przypominam sobie także żebym udzielał porady zakładania używanych panewek, skrzyń od żuka, czy lania betonu do profili zamiast na strop.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 5:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Seweryn 1977 pisze:
Na na bardzo długich podjazdach wskazówka była na tej kresce między 80 a 120, czy to normalne, na postoju rochę upuściło płynu przez tę rurkę koło korka chłodnicy, temperatura powietrza 25 stopni?


Normalne, tak jak w korku potrafi dźwignąc się na kreskę.

Ta wskazówka wygląda zupełnie jak relingi..

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl