MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 1:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 18, 2008 3:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 2:28 pm
Posty: 3
Cze, witam wszystkich klubowiczów, jestem po raz pierwszy na tym forum, więc nie wiem czy w dobrym miejscu wstawiam mój temat :).
Od zawsze podobały mi sie stare mercedesy i postanowiłem sobie kupić 123 oczywiście diesel, mam pytanie jaki silnik wybrać tak żeby mnie spalanie nie zjadło :) i żeby było sie jakoś zebrać na skrzyżowaniu, chodzi mi o używanie na co dzień będzie jako drugi samochód, a za jakiś rok lub 2 jak będę miał fundusze odrestaurować.
Z góry dzięki za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Cody9 pisze:
postanowiłem sobie kupić 123 oczywiście diesel, mam pytanie jaki silnik wybrać tak żeby mnie spalanie nie zjadło i żeby było sie jakoś zebrać na skrzyżowaniu


A to nie ma takich [zlosnik] A tak powaznie to ja bym zakupil 240D w manualu, chyba najoptymalniejsze zestawienie. Jeden garnek do wykarmienia mniej niz w 300D a i w manualu powinno sie jakos normalnie jezdzic, ale nie spodziewaj sie torpedy.
Ja swojego mam w automacie tylko dlatego, ze zakochalem sie od pierwszego wejzenia-a teraz mi nie przeszkadza, ze sie nie zbiera. Ale gdyby byl jakis maloinwzyjny patent na lepsze przyspieszenie to bym sie nie obrazil ;) Jednak jesli chcesz sie zbierac to albo 300D albo etylinka. Lecz moim zdaniem klasyk ma klasycznie wygladac a zbieranie sie to juz na dalszym planie. Powodzenia w szukaniu.
P.S. pamietaj zeby mial zdrowe podluznice i kufer, bo beczki lubia sie z tylu lamac.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 4:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Ziulek dobrze rzecze. Jeśli nie masz 80 lat (albo nie jesteś mną ;) ) nie myśl nawet o 200D bo prędzej Madagaskar wejdzie do Unii Europejskiej niż 123 z takim silnikiem zadowoli Cie osiągami (chociaż ja ostatnio przydusiłem swój Beczkowóz i na czwartym biegu na obwodnicy trójmiejskiej wyciągnąłem 125 km/h :o )


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 6:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Witam;)))

Dane techniczne 200D

ja Polecam Ci merca 300D (sam posiadam)

Zużycie paliwa
przy prędkości 90 km/h 7,9 litrów na 100 kilometrów
przy prędkości 120 km/h 11,4 litrów na 100 kilometrów
w cyklu miejskim 10,0 litrów na 100 kilometrów
Prędkość maksymalna 130 km/h

Moc maksymalna silnika:
do stycznia 1979 roku: 40 kW (55 KM)
od lutego 1979 roku: 44 kW (60 KM)

Moc maksymalna uzyskiwana jest przy 4200 obrotów/minutę (do stycznia 1979 roku). Od lutego 1979 roku moc maksymalna uzyskiwana jest przy 4400 obrotów/minutę.Prędkość obrotowa mocy maksymalnej

Maksymalny moment obrotowy: 113 Nm przy 2400 obrotów/minutę.


Dane techniczne 240D

Zużycie paliwa
8,2 l/100 km przy 90 km/h
11,7 l/100 km rzy 120 km/h
9,7 l/100 km w cyklu miejskim

Moc maksymalna
48 kW (65 KM) przy 4200 obr/min - wersje produkowane do lipca 1978
53 kW (72 KM) - wersje produkowane od sierpnia 1978

Maksymalny moment obrotowy: 136 Nm przy 2400 obr/min
Prędkość maksymalna: 140 km/h

Dane techniczne 300D

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h: 7,8 litrów/100 km 10l zawsze wychodzi [zlosnik]
- przy 120 km/h: 11,5 litrów/100 km przy 170km/h spalał 13l
- w cyklu miejskim: 10,4 litrów/100 km w miescie nigdy mi 11l nie przekroczył

Prędkość maksymalna: 150 km/h

P.S mój sie na A4 rozpędził do 170km/h bo spieszno było bardzo

Maksymalna moc silnika:

Moc maksymalna
- do sierpnia 1979: 59 kW (80 KM) przy 4000 obr/min
- od września 1979: 65 kW (88 KM) przy 4400 obr/min jak w moim


Maksymalny moment obrotowy: 172 Nm przy 2400 obr/min


wiedz polecam Ci 300D gdyz pali nieduzo wiecej niz 240D a nawet w tych samych granicach. a moc w KM jest oraz w Nm spora. co 5 cyl to nie 4 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] zawsze bedzie lepiej.

Pozdr

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 9:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 2:28 pm
Posty: 3
Dzięki za pomoc, chyba jednak będę szukał 3.0 z doświadczenia wiem ze mniejsze silniki palą tyle samo co duże, obecnie posiadam BMW 1.6 i pali tyle co 2.0. Osobiście wychodzę z założenia że prawdziwy mercedes to tylko w dieslu, a ostatni merc z charakterem to 124 ( przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale takie jest moje osobiste odczucie)
mam jeszcze pytanie czy silnik 3.0 był taki sam montowany w 124, czy może to już inna konstrukcja? Słyszalem żę beczki w dieslu nieda się zajezdzić, czy to prawda że przepali prawie wszystko (rzepak i opał) ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Cytuj:
mam jeszcze pytanie czy silnik 3.0 był taki sam montowany w 124, czy może to już inna konstrukcja? Słyszalem żę beczki w dieslu nieda się zajezdzić, czy to prawda że przepali prawie wszystko (rzepak i opał) ?

Silnik 3.0 montowany w modelu W123 to zupełnie inny motor niż 3.0 montowany w W124. To starsza konstrukcja, ma nawet inną liczbę cylindrów.
Wszystko da się zajeździć, ale jeśli silnik będziesz na bieżąco obsługiwał (wymiana oleju co 5-7.5 tys. km według instrukcji), to posłuży Ci bardzo długo. Tak, ten silnik potrafi (bezproblemowo) pracować na różnych alternatywnych paliwach.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
W bwczce jest silnik R5 a w W124 jest juz R6 całkowicie odmieniony. jak i moca i dunamiką. w beczce ma on 88KM a w W124 juz az 109KM. tak pojedzie na wszystkim. znam nawet agentów co tankuja przepalony olej z MC'Donalds tylko czasami jest tam za duzo łaju. Na oleju Hartowniczym. (pasatB5 i b6 smiga bez problemu) a 1l oleju z MC kosztuje 50gr a oleju hartowniczego 1.20zł za 1l a urzywany około 80gr

olej hartownicz jest koloru podobnego do ropy wiedz nic nie niszczy oraz policja nie stwierdziz e to opał bo nie jest zcerwone. A ma leprze substancje smarownicz niz ropa.

P.S na oleju z MC jest tai przyjemny dymek i zapach mmmmmm czujesz sie jak bys jechał za frytkarka hehe^^:)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 1:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
teoretyczne dane, danymi, a fakt jest taki że moja 240 w trasie paliła 7,2-7,5 l do 120km/h (przy 130 było już 8,5) zaś w mieście lato do 8,4 a zimą do 9,5l. Raczej mało osiągalne wyniki w 300d, jestem zdania że 240 to najlepszy kompromis. Gdybym dziś kupował 123 i miał ochotę na osiągi 300d i 10l ON to wybrałbym 230E i ewentualnie je poddał gazowaniu, bo i tak lepiej się zbiera od każdego diesla z tamtej epoki a kultura pracy jest o niebo lepsza...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 9:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli masz zamiar jeździć także po mieście to zdecydowanie 300D. Jeśli planujesz długie trasy to szukaj auta z 5-biegową skrzynią... Ewentualnie jak wiele razy sugerował Bary123 do 300D wstaw most 3,07 od turbo

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 11:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Diablo991 pisze:
ja Polecam Ci merca 300D (sam posiadam)


Diablo991 pisze:
Prędkość maksymalna 130 km/h


no co ty...?! [szok]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
sa tam dane techniczne 200D 240D i 300D i tam napisałem jaka pedkosc ma 300Dhehe^^ pozdrawiam

(widac jak czytamy posty hehe^^^) mój 300D na a4 załapał 170km/h

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 8:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 2:28 pm
Posty: 3
dzięki wszystkim za pomoc, mam jeszcze kilka pytań bo narazie jestem zielony w mercedesach :) słyszałem, że są 3 serie beczki od 78 do 81 dróga do 82 chyba i potem 3 seria, czym się różnią?
Zamierzam jeździc, troche trasy troche miasta mieszkam w małym mieście 15tys mieszkańców.
Słyszałem także ze 2400 to jeden z nejleprzych silników wyprodukowanych przez mercedesa, ale boje się że potem bende żałował że za słaby, mam prośbe, mułby mi ktoś napisać ilu biegowe są dane silniki? myślalem, że wszystkie mają 5 biegów.
Za benzyniakiem nawet się nie rozglądam ponieważ uwazam że mercedes powinien byc w dieslu, a pozatym jestem kierowcą ciężarówki :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Słyszałem także ze 2400 to jeden z nejleprzych silników wyprodukowanych przez mercedesa, ale boje się że potem bende żałował że za słaby, mam prośbe, mułby mi ktoś napisać ilu biegowe są dane silniki? myślalem, że wszystkie mają 5 biegów.

najlepiej wpadnij na spot do którego Ci najbliżej i przejedź się 240 i 300, a wtedy wszystko będzie jasne...
5 biegówki poza nielicznymi wyjątkami praktycznie znajdziesz tylko w 300d a i raczej to rzadkość...
O seriach proponuję pokopać w forum...

Pozdrawiam
js <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Cytuj:
Za benzyniakiem nawet się nie rozglądam ponieważ uwazam że mercedes powinien byc w dieslu,

Czas przejechać się M110 lub jakimś V8 [zlosnik] -potem już człowiek aż tak nie kocha diesli [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 10:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Cody9 pisze:
słyszałem, że są 3 serie beczki od 78 do 81 dróga do 82 chyba i potem 3 seria, czym się różnią?

Polecam temat z konkurencyjnego/sąsiedniego/bratniego forum:

http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=72


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
js <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Cytuj:
Za benzyniakiem nawet się nie rozglądam ponieważ uwazam że mercedes powinien byc w dieslu,

Czas przejechać się M110 lub jakimś V8 [zlosnik] -potem już człowiek aż tak nie kocha diesli [zlosnik][/quote]

tez tak uwazam od kiedy przejechałem sie W126 560sec :):):) mniam V8 w automacie ;)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl