MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 12:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 250 i Solex 4A1
Post: śr maja 21, 2008 5:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Poszukuje fachowca który zregeneruje mi taki gaźnik i zrobi to bardzo profesjonalnie.Ktoś zna i podrzuci?Z góry dzięki!

_________________
W123 250 '76
BMW E3 2.8 '73


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 5:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Temat ciężki, nawet bardzo ciężki.
Na ulicy Szpaczej w Warszawie jest dobry gaźnikowiec (i nie tylko), ale dokładnego namiaru nie pamiętam.
Pewnie ktoś zaraz poda namiar na Szarych Szeregów, ale tam cena będzie nieadekwatna do usługi (moim zdaniem drogo).

PS Zawsze możesz próbować upolować nowego Solexa np. na ebayu [zlosnik] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 5:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Cytuj:
PS Zawsze możesz próbować upolować nowego Solexa np. na ebayu


Dobre,dobre [zlosnik]
Zajrzałem na ebay - koszt niebagatelny (ponad 1k EU :o )

A tak poważnie to odradzasz Szare Szeregi?
Wiem że w Łomiankach gdzie maja sklep z częsciami i też regeneruja nie podejma sie tego zadania.Podobno potrzebne sa specjalne przyrzady których oni nie mają.No właśnie czy jest jeszcze ktoś kto to zrobi?? [szalone]

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 10:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
4a1 - zregenerowałem sam już trochę takich gaźników. Nie jestem gaźnikowcem, więc polecam abyś się za to sam zabrał ;) Sprawa jest wybitnie prosta. Moge dać namiar na firmę, która sprzedaje zestawy naprawcze. Najgorzej jest z membrankami niewymiennymi, bo jeśli nie będą ci trzymały ciśnienia to już lipa, a wiesz pewnie że te elementy sprawne bardzo ciężko dostać. Także kup na chybił-trafił z 1-2 gaźniki solexa 4a1 z mb ( jako baza częsci ) oraz z 1-2 gażniki z bmw ( inne ssanie, mniejszy przekrój dyszy, i pare innych, ale osprzęt ten sam ) - tylko przy bmw jest ważne ! aby posprawdzali ci czy są sprawne membranki.

Sprawdz na swoim czy nie masz luzów na przepustnicy, jeśli masz to taka podstawa jest już do wywalenie, nie ma sensu nakładać tulejek. Pamiętaj o przetkaniu wszystkich dysz, najlepiej używając do tego miniaturowej srednicy drutu, dobrze odczyść wszystko, wymien gumeczki na elektrozaworach ( których nie ma w zestawie naprawczym ), sprawdź gwint na srubach regulacyjnych ( do od drgań czasem się same delikatnie kręcą ) no i oczywiście składanie na maksymalnym odtłuszczeniu, nie skręcaj gaźnika do oporu do możesz do zblokować mechanicznie.

Ustawianie: sruby regulacyjne wkręcić do zera, CO2 nie ruszaj. Odkręcaj po taką samą obrotów do momentu odpalenia. Następnie podkręć trochę, potem przejedz się i zobacz czy kickdown działa jeśli masz automat ( poprostu zobacz czy ma "buta" ), jeśli nie , równomiernie podkręć, jeśli już przyspieszenie będzie dobre, to gwałtownie zahamuj. Auto nie może zgasnąć. Jesli okay to lecisz na analizator spalin. Na analizatorze sprawdzasz co i jak i ewentualnie poprawiasz mieszankę, na konieć delikatne ruchy na każdej ze srób i na słuch, węch i odczucie kasujemy drgania silnika ( aby oba zawory waliły po tyle samo paliwa, bo różne i lości mogą zakłócić pracę silnika ).

Może się przyda moje parę słów ;)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Hej,dzięki drwalu za instrukcje.Jednak ja nie chce sie za to brać,wiem ze spartole,co oczywiście nie oznacza ze nie zdaje sobie sprawy ze rzekomy FACHOWIEC nie spartoli :evil: .Licze calz czas ze ktos takowgo mi poleci.So pleaseeee.... [oczko]

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2008 12:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
drwalu pisze:
4a1 - zregenerowałem sam już trochę takich gaźników


Ty to jednak wariat jestes [zlosnik] Jak benzyna potanieje, albo sie trafi cos po taniosci, to wyrywam do Ciebie, moze powalczysz z M123 wujka ;)

Ale na namiary na "specjalistow" rowniez licze ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2008 7:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
beet: jadę na wesele na koniec września do lublina :D :P to może będziemy gaźnik czyścić "weselną" ? :lol:

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl