MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 10:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M110 i gas
Post: ndz maja 18, 2008 12:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam.Mam problemik oraz nadzieje ze uda mi sie go rozwiazac za pomoca ludziz tegoo forum.Otoz mam w126 z silnikiem m110 na wtrysku i ów silnik ma jedna bolączke otoz po calkowitym rozgrzaniu ma zaje.....ty problem z odpaleniem. Jak jest zimny to pali na dotyk ale w pelni rozgrzany ni chu chu. Jak sie aku konczy to on dopiero zapala. I tu moje pytanie. Miał ktos z was cos podobnego? Silnik po kapitalnym remocnie nowe kable swiece i kopulka. Gazownicy- hmmm lepiej nie dawac im grzebac bo tylko popsuc moga.POMOZECIE????

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 2:15 pm przez diablos25, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: M110 i gas
Post: ndz maja 18, 2008 1:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
diablos25 pisze:
Witam.Mam problemik oraz nadzieje ze uda mi sie go rozwiazac za pomoca ludziz tegoo forum.Otoz mam w125 z silnikiem m110 na wtrysku i ów silnik ma jedna bolączke otoz po calkowitym rozgrzaniu ma zaje.....ty problem z odpaleniem. Jak jest zimny to pali na dotyk ale w pelni rozgrzany ni chu chu. Jak sie aku konczy to on dopiero zapala. I tu moje pytanie. Miał ktos z was cos podobnego? Silnik po kapitalnym remocnie nowe kable swiece i kopulka. Gazownicy- hmmm lepiej nie dawac im grzebac bo tylko popsuc moga.POMOZECIE????


W126 nie w125 (wiem literówka) :P
Ja miałem tak u siebie z tym że na padniętym motorze. Problem z odpalaniem załatwił mechanik ustawiając skład mieszanki itd ( 2 ,,święte,,śrubki) których lepiej samemu nie ustawiać :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 2:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
albo regulator fazy nagrzewanie= termik=warm regulator. Poszukaj postów w klasykach odnośnie Jetronika

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł: Gas
Post: wt maja 20, 2008 3:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
I tak nikt nic wiecej nie ma do napisania? Kazda wiadomosc na wge zlota.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 3:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Zapalasz auto i gasisz na Pb ? Może posprawdzaj podciśnienia oraz klapę przepływomierza (musi być centralnie) Może ten link Cię oświeci. http://mb.auto.pl/content/view/49/32/

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 3:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
skoro na wage złote to lecimy ;) poproszę 2 sztabki.
Przechodząc do tematu. Najprawdopodobniej masz zły skłąd mieszanki (ale nie chodzi tu o zwykłą regulacje śrubką)
Miałem tak po strzale gazu, ze jak zimny to palił na cyk (bo zapodawał wtryskiwacz rozruchowy) a jak był ciepły to ni cholery nie szło go odpalić (często stałem przez 15 min pod dystrybutorem bo nie mogłem go ruszyć :P)
Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź ustawienie klapy spiętrzającej (musi chodzić bez zacięć, nie może szurać o nic). Sprawdź sygnał potencjometru klapy spiętrzającej (nie wiem jak jest dokładnie u Ciebie, ale chyba tak samo jak w M104 czyliu powinien mieć na wolnych obrotach 0,73V (+- 0,1). Niestety jest to układ, który się zzużywa a zwłaszcza jak LPG jest zamontowane (i źle dostrojone).
Więc najpierw sprawdź powyższe i pochwal się rezultatami. Jeśli nadal nie to - będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam <br>Dodano po 3 minutach.:<br> A swoją drogą jak już ci odpali to jak chodzi?? ma moc?? strzela z wydechu?
Miałeś wystrzał LPG ?
Nie chcę straszyć ale... hmm ale po podobnych objawach jakie ty (znaczy twoja W126 ;) ) masz musiałem szukać nowego przepływomierza z klapą i potencjometrem.. w używkach ciężko coś wybrać a nowy to koszt równy połowi ceny zakupu samochodu ;) (no może bez przesady ale do M104 jest to ok 2900-3300zł a do S-ki znając życie mogą dziady się bardziej cenić)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł: gas
Post: śr maja 21, 2008 10:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Sprawdź sygnał potencjometru klapy spiętrzającej .Ale jak sie to robi? gdzie dokladnie to sie mierzy? CO do odpalania to zawsze na Pb lecz gasze na lpg tak sobie własnie wczoraj pomyslalem ze to moze byc przyczyna. Znow na benzynie nie lubie jezdzic bo paliwo kapie z tego ustrojswa pod kolektorem ssacym(bodajze nazywa sie ono regulatorem narzania czy jakos). Klapa chodzi idealnie , strzału jakiegokolwiek sobie nie przypominam.
Co do tego czy ma moc to trudno mi zweryfikowac gdyz nie mam punktu odniesienia (moge jedynie porownac z C250 od ktorego jest duzo zrywniejszy i w126 500sel ktory zostawia go w polu) a najlepszym porownaniem byloby porownanie z innym M110 w budzie 126. Jak odpali to chwilke kuleje a potem rowno ciagnie. Z wydechu nie strzela.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 2:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm zapraszam do przeszukania tematów na tym forum bo temat powtarza się co chwile ;)
Tu jest dobrze opisane co i jak:
http://www.sg-motorsports.com/AFS%20Pot%20write-up.htm
Musisz zdjąć puszkę filtra powietrza, będziesz miał przed oczyma przepływomierz, i potencjometr (rozpoznasz go łatwo ;) ). No i zmierz napięcie na srodkowym pinie (tak jak jest to ukazane na fotkach)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł: gas
Post: śr maja 21, 2008 6:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Dzis pojezdzilem troche na benzynie i starałem sie pamietac ze po jezdzie na gazie przed zgaszeniem jechac chwilke na benzynie i wyczuwam znaczna poprawe.Tzn duzo chetniej i szybciej odpala.Nie jest to oczywscie ideal ale nie ma juz takiej tragedi.Postaram sie zdobyc miernik i pomierzyc tak jak kolega radzi a jutro chyba dam sobie czasu i wykrece to ustrojstwo spod kolektora ssacego i uszczelnie to.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 7:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Czy M110 nie był aby na K-Jetronic, czyli w pełni mechanicznym wtrysku, bez elektroniki?

W takim przypadku chyba nie ma co mierzyć, ew. trzeba wyregulować mechanikę...

KE-Jetronic pojawił się w drugiej serii W126 i tam już jest elektronika, którą dodali, aby spełnić normy emisji i zmniejszyć zużycie paliwa...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 10:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Szumek .. racja
Mixture formation manifold-injection, mechanically controlled (Bosch K-Jetronic)
Wiec to co napisałem ma sie nijak. Więc Najpierw pouszczelniaj tam co i jak.. a potem? Regulacja mechaniki wtrysku..
A jak chodzi na benie? Bo różne dziwadła się wyprawiają przez LPG ( w tym zacieranie się rozdzielacza wtrysku) ..

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł: gas
Post: czw maja 22, 2008 4:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
No tez mi sie tak wlasnie wydawalo ze nie ma u mnie nic z elektroniki bo to jeszcze k-jetronik. Moze to i lepiej. Mam go wlasnie na kanale i zaraz wywale to ustrojswo z ktorego mi leci zobacze moze cos sie tylko poluzowalo. narazie uszczelniam dyfer bo sie brzydko pocil( ale z niego zasmierdzialo jak go otworzylem masakra jakby jakas mysza tam wesza i zdechla a pozniej zrobila sobie z kol zebatych karuzele. [zlosnikz] Masakra.)

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł: i po bolu
Post: pt maja 23, 2008 11:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Powod kapania odnaleziony, wstyd sie przyznac ale to na szczescie tylko niedokrecony waz paliwowy do tego regulatora nagrzania. [zlosnikz] Teraz moje m110 na bnzynie jedzie jak powinno zacal rowniej pracowaci szpule ma jak wyscigowka(pisze tak bo do niedawna moim wozidlem byla beczułka 200d wiec sami rozumiecie przeskok ogromny. [zlosnik] )

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl