MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wybuch
Post: pt maja 30, 2008 8:45 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 30, 2008 8:29 pm
Posty: 1
Witam i proszę o pomoc. Co mogło być przyczyną?
Parę godzin temu zjechałem z trasy, stanąłem w korku i po pewnym czasie wysrzelił mi zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (rozerwało go) samochód uziemiony! :cry: E klasa, 2 litry benzyna, 98rok


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 8:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Zawór w korku tego naczynia wytrzymywał wyższe ciśnienie niż powłoka zbiornika. Stan nienormalny. Skąd ciśnienie w układzie chłodzenia- oto jest pytanie? Czyżby do płynu dostały się spaliny spod uszczelki głowicy?

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 8:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Niedrozny przewod przelewowy, zepsuty korek zbiorniczka (nie "upuszczal" cisnienia), uszkodzony zbiorniczek wyrownawczy...
To tak na szybko [cool]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 9:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Niedrożny wężyk bym wykluczył - jest z dosyć podłego materiału (nieodpornego na ciśnienie)
Stawiam na niesprawny lub źle dobrany korek (z naciskiem na "niesprawny")
Przyczyną tego uszkodzenia jest najczęsciej stosowanie płynów chłodniczych nierekomendowanych przez producenta (nawet WODY! - co się zdarza...)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 6:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Ja bym jeszcze sprawdził wiskozę wiatraka.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 8:25 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
kit pisze:
Ja bym jeszcze sprawdził wiskozę wiatraka.


To już jest drugie pytanie: co spowodowało nadmierny wzrost temperatury i związany z tym nadmierny wzrost ciśnienia.
Jednak niesprawny wentylator nie może być powodem wybuchu.
Przy nadmiernym wzroście temperatury sprawny korek powinien spuścić nadmiar ciśnienia wywołując efekt "kłębów pary spod maski"


Na górę
 Tytuł: Re: Wybuch
Post: sob maja 31, 2008 10:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
W tych "nowych" MB ze zbiornikami na chłodnicy jest problem z połączeniem zbiornika z metalem chłodnicy.
Widziałem już w kilku W202 i W210 dość poważne wycieki, nie mówiąc już o "zapoceniach".
Przy pracującym silniku o ile sie nie mylę korek nie może być przyczyną.
Zwróc uwagę, że jak silnik pracuje, to można korek odkręcić i nic się nie stanie, ale jak wyłączysz to zrobi się ciśnienie w układzie i ciecz chłodząca wyleci górą.
Stawiam na uszczeklę pod głowicą i przedostawanie się spalin do układu chłodniczego.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 01, 2008 12:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Gerri pisze:
Jednak niesprawny wentylator nie może być powodem wybuchu.

Napisałem "jeszcze" ponieważ odpowiedź co do przyczyny wybuchu już padła - uszkodzenie korka.

Co do wiskozy to uważam, że najprawdopodobniej zbyt duże ciśnienie było spowodowane wysoką temperaturą (nie było odpowiedniego przepływu powietrza przez chłodnicę).

Miałem taki przypadek w W202 C180. Wymieniłem chłodnicę z korkiem oraz wisko.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl