MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 04, 2008 11:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr cze 04, 2008 10:53 pm
Posty: 2
Witam wszystkich. W moim Mercedesie 2.4d miałem dość poważną awarie. Prawdopodobnie wszystko zaczeło się od zerwania sie łańcuszka rozrządu, pękł wałek rozrządu w dwóch miejscach i jeszcze przy okazji urwało całą miskę olejową . Tłoki i wał korbowy są ok. Po tym postanowiłem zrobić remont silnika. W moim silniku założone są tłoki o wymiarach 90.875 mm tak się składa ze mam zapasowe tłoki ale o wymiarach 90.885mm w sklepie zamówiłem pierścienie do nich i sprzedawca powiedział mi ze do tych tłoków idą pierścienie o wymiarach 91mm ale gdy je dostałem i chciałem spasować w tuleje za nic w świecie się nie mieszczą. I teraz moje pytanie czy te tłoki 90.885 mogę założyć do mojego bloku bez szlifu i jakie pierścienie muszę kupić żeby były dobre. Przy okazji przydało by mi się parę porad jak ustawić rozrząd i pompę wtryskową.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 8:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
ilez to jezdził z tym łancuszkiem ????


Czy wymianę pierscieni chcesz zrobic sam ???

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 8:28 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr cze 04, 2008 10:53 pm
Posty: 2
Właśnie o to chodzi że łańcuszek był w dobrym stanie nie tłukł się i nie wiadomo czemu się zerwał. Jeden mechanik powiedział mi że to niemożliwe że się łańcuch zerwał tylko na pewno najpierw pękł wałek a dopiero później łańcuszek. Ogólnie silnik był w dobrym stanie nie brał oleju w zimę zawsze odpalał. Pierścienie będą mi zakładać w warsztacie który specjalizuje się w szlifach.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 10:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
damian_lkr pisze:
pytanie czy te tłoki 90.885 mogę założyć do mojego bloku bez szlifu i jakie pierścienie muszę kupić żeby były dobre.

Pierścienie musisz spasować na zamkach (wsadzając pierścien i szlifując do odpowiedniej wielkości zamka np. 0,4mm ) Tłoki masz natomiast o 0.01 mm większe więc zostaw stare tłoki, albo niech Ci szlifierz spasuje tłoki do cylindrów (prawdopodobnie szlif cylindra), tłoki też muszą mieć odpowiedni luz w cylindrze i muszą być owalizowane. Dawno temu robiłem remonty motocykli i tyle mi w pamięci zostało.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl