MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 4:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 05, 2008 12:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
124 silnik M111 - jaką temperturę (wg wskazań na desce rozdzielczej) powinien utrzymywać?
O ile pamietam to utrzymywał zwykle 80-85 stopni, ale teraz gdy się ociepliło to zauważyłem że temperatura wchodzi na 90, a dzisiaj na postoju nawet na 100 (i pewnie dalej by rosła). Czyżby wiskoza siadła? Przy takim wskazaniu wentylator powinien być już chyba na sztywno załączony?

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 2:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
U mnie wchodzi ciagle na ponad 90 w korkach w dzien.
Ale zaraz wlacza sie wiatrak klimy i zbija do 85


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 8:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Temperatura silnika poniżej czerwonej kreski jest bezpieczna.
Jeśli po załączeniu wentylatorów spada lub się stabilizuje - nie ma się czym martwić. Jest cieplej na zewnątrz to i wydajność chłodzenia silnika spada (zależna od różnicy temperatur). Nie ma cudów tak to działa. Jakby układ był idealny i stabilizował zawsze 85 to nie potrzebne były by wentylatory dodatkowe - bo by się nie włączały.
Jeśli osiągnął 100 to trzeba było poczekać aż będzie więcej. Po to aby sprawdzić czy działa elektryka wentylatorów. Taki test warto zrobić, nie będzie zaskoczenia w jakimś naprawdę dużym korku.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
ukaniu pisze:
Jeśli osiągnął 100 to trzeba było poczekać aż będzie więcej. Po to aby sprawdzić czy działa elektryka wentylatorów. Taki test warto zrobić, nie będzie zaskoczenia w jakimś naprawdę dużym korku.


Tak zrobię. Moje zaniepokojenie wynika z tego, ze jestem przyzwyczajony do Nubiry, gdzie wskazówka temperatury po rozgrzniu silnika stała praktycznie w miejscu cokolwiek by nie robić.

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 5:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niektóre samochody mają wskaźnik temperatury mówiący tyle co: ok - nie ok.
I aby nie absorbować kierowcy nadmierną ilością bodźców (co jak widac jest w Twoim przypadku słuszne ;-) ) Gdy temperatura znajduje się w przedziale np. 70-110 (czy szerszym) wskazówka stoi w jednym właściwym miejscu. To samo jest np ze wskaźnikiem ciśnienia oleju - ile to było debat o jego wartości... zlikwidowano wskażnik i nie ma problemu :lol:


Na górę
Post: czw cze 05, 2008 6:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja mam M111.960 i u mnie temp utrzymuje sie na poziomie 82-84 C (niezaleznie od pory roku). Ostatnio mech wymienial mi chlodnice klimatyzacji i oczyscil ja (oraz chlodnice) z syfu - bylo tego sporo. Moze tez masz z tym problem ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 12:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
a korzystając z tematu ja mam pytanko na temat standardowej temperatury w w210 2.2 CDI (przed liftem) chodzi o wskazówkę najbardziej na lewo :P (nie wiem dokładnie czego to jest temp... oleju ? )

chodzi o to, że standardowo jeżdżąc wskakuje ona na 70 stopni. Przy dociskaniu albo jeździe po mieście na światłach podskakuje do 80, może ciutkę więcej. Brat mówił, że prawdopodobnie jest popsuty jakiś czujnik czy coś (nie wiem jak on to dokładnie nazwał) i że pokazuje za niską temp.

ktoś rozwieje wątpliwości ?

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 1:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Maksio pisze:
standardowo jeżdżąc wskakuje ona na 70 stopni. Przy dociskaniu albo jeździe po mieście na światłach podskakuje do 80, może ciutkę więcej.


Walniety termostat, to samo bylo u ojca. No ale skoro brat mowi o czujniku, to sluchaj sie brata [zlosnik] Te silniki, ze wzgledu na duza sprawnosc znane sa z niedogrzania, przed wymiana termostatu ciezko bylo uzyskac nawet te 80 stopni. M.in. dlatego sa montowane seryjnie podgrzewacze plynu chlodzacego. Sprawdz termostat, pozniej bedzie mozna sie zastanawiac czy cos jeszcze kleklo..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 6:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
beet pisze:
Maksio pisze:
standardowo jeżdżąc wskakuje ona na 70 stopni. Przy dociskaniu albo jeździe po mieście na światłach podskakuje do 80, może ciutkę więcej.


Walniety termostat, to samo bylo u ojca. No ale skoro brat mowi o czujniku, to sluchaj sie brata [zlosnik] Te silniki, ze wzgledu na duza sprawnosc znane sa z niedogrzania, przed wymiana termostatu ciezko bylo uzyskac nawet te 80 stopni. M.in. dlatego sa montowane seryjnie podgrzewacze plynu chlodzacego. Sprawdz termostat, pozniej bedzie mozna sie zastanawiac czy cos jeszcze kleklo..


no no brat o termostacie mówił :) tylko nie byłem pewien tej nazwy ;p a ten mesiek to ojca, nie wiem czy będzie mu się chciało to robić, zwłaszcza, że problemów to już z nim jest sporo :\ BAS/ASR, oświetlenie, hamulce... ehh

a jakie mogą być konsekwencje jazdy z zepsutym termostatem ? tylko złe wskazania czujnika czy coś jeszcze ?

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2008 11:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
to moze ja sie tak glupio zapytam orzy okazji walkowania tego tematu. (Nigdy nikt tego mi nikt dokladnie nie opisal :oops: :oops: :oops: )

Ile stopni oznacza kreska pomiedzy liczba 80 a 120C w W124??? Na moj gust to ona odpowiada temperaturze chlodziwa 100C ale prosze o oswiecenie mnie. [zlosnik] BTW Niektorzy twierdza, ze ta kreska odpowiada temperaturze 90C. Gdzie lezy prawda???(chyba nie posrodku) :lol:

Dodatkowo w swoim 220E mam klimatyzacje i chcialbym zapytac jaki jest warunek zalaczenia tego wentylatora el. przed chlodnica. Prosze o podanie zakresu ON/OFF.

Dzieki z gory

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2008 11:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
ukaniu pisze:
Jeśli osiągnął 100 to trzeba było poczekać aż będzie więcej. Po to aby sprawdzić czy działa elektryka wentylatorów. Taki test warto zrobić, nie będzie zaskoczenia w jakimś naprawdę dużym korku


Oczywiście nie miałem czasu sprawdzić tego przed utknieciem w dużym korku... [zlosnik] ale na szczęscie okazało się, że temperatura dochodzi do jakichś 110 st i potem jest dość szybko zbijana do ok. 90 st. Uspokoiłem się, a w wolnej chwili muszę się przyjrzeć które wiatraki kiedy się załączają.

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Kurcze, coś się jednak dzieje. Nie zakładam nowego tematu bo mam wrażenie że to się wiąże z tą temperaturą.

Mianowicie jak jest gorąco zaczyna mi się włączać i wyłączać na przemian sprężarka klimy. Efektem są falujące obroty i szarpanie. Do tego nie chodzi wiatrak na chłodnicy klimatyzacji. Co jest grane... czy awaria wiatraka może spowodować takie zachowanie sprężarki (rano w chłodzie klima pracuje normalnie)? Czy to ogólny fuck-up klimatyzacji...?

Aha, dolałem z pół litra płynu chłodniczego bo ubyło. Czułem wczoraj jego zapaszek przez chwilę, więc podejrzewam że się trochę wygotował...

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 3:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
el_diablo pisze:
Mianowicie jak jest gorąco zaczyna mi się włączać i wyłączać na przemian sprężarka klimy.


Przechodzi w tryb awaryjny, wlacza sie i wylacza co 20 sekund, oj ladnie Ci sie musial zagrzac, bo tak sie dzieje powyzej 120 stopni, przynajmniej wg moich informacji. Awaria wiatraka na pewno moze sie przyczynic do takiego stanu rzeczy, ale czy to jedyny powod, to nie wywroze.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 5:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
beet pisze:
Przechodzi w tryb awaryjny, wlacza sie i wylacza co 20 sekund


U mnie włącza się co ok. sekundę. Jak jadę, czyli jest pęd powietrza to działa ok, ale jak się zatrzymam to zaraz zaczyna wariować.
wiatrak klimy się włącza ale dopiero przy ok. 110 st. Nie działa chyba jednak wiskoza.

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 5:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wentylatory chłodnicy są uruchamiane na 2 soposoby
- temperaturą płynu, zwykle 110 stopni
- ciśnieniem czynnika
W zależności od instalacji wentylatory uruchamiane ciśnieniem czynnika chodzą na pół mocy (oba) a temperaturą cieczy - na pełną moc jeden. To się różni od wersji i roku. Jeśli nie chodzi tryb od cieczy znaczy, że spalony jest najczęściej bezpiecznik wewnątrz przekaźnika wentylatorów (albo coś ze sterownikiem nie tak) jeśli od ciśnienia to albo przekaźnik albo czujnik ciśnienie zamontowany na skraplaczu (są 2 jeden od minimum - pozwalajacy uruchomić klimę, drugi od wentylatorów.)
U mnie sprężarka klimy włacza się i wyłącza, to jest normalny tryb pracy (w przypadku tempmatic)
Całkowite wyłączenie sprężarki następuje ponad 120 stopni.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl