MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 05, 2008 9:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
witam APnów, mam gorącą prośbe o podpowiedź. mianowicie:
gdy jade pomiędzy 80 a 100 km/h kierownica trzęsie sie i mocno drga. wyważałem koła w trzech różnych miejscach i nie pomogło. sprawdzany miałem drążek poprzeczny i jest w porządku.
czego dalej szukać? zrobic geometrię?
powiedział mi jeden mechanik abym pojechał wyważyć koła na samochodzie, ale ja te drgania mam również na zimówkach.

dzieki za pomoc
Artur

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
a o jakim samochodzie rozmawiamy ?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
1. Zmien kola przod-tyl i sprawdz czy pomoze.
Albo felga wygieta/zwichrowana albo "wybulona" opona.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
jeszcze mogą być krzywe tarcze hamulcowe, krzywe przeguby jeśli przedni napęd,

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
albo otwór centrujący w feldze o za dużej średnicy.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 8:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
mówimy o cl140. napęd na tył.
tercze zostały przetoczone, gdyz jeden klocek mi podczas długiego niedzielnego wyjazdu ją porysował znacznie. przed przetoczeniem też drgała kierownica.
zamieniałem koła tyył na przód.

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 8:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 03, 2006 8:04 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Blazowa - Rzeszow
Posłuchaj rady mechanika.

_________________
trabant - maluch - polo - aro "drakula" - sportowa astra - 123 2,4- czarny jak Afryka mesio 123 3,o


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 8:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
czyli wyważyć na samochodzie?

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 9:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 03, 2006 8:04 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Blazowa - Rzeszow
Tak

_________________
trabant - maluch - polo - aro "drakula" - sportowa astra - 123 2,4- czarny jak Afryka mesio 123 3,o


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 9:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Stawiam tak jak matrix na za duzy otwor centrujacy w feldze.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
pora sprawdzić amory...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
A w zawieszeniu Ci nic nie stuka ? Jeśli tak to mogą być końcówki drążków. Może też być zużyty amortyzator drgań ( odpowiada za drgania układu kierowniczego) Może też się kłaniać ustawienie geometrii przedniego zawieszenia. Podjedź na szarpaki i niech Ci fachowcy zdiagnozują.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kali pisze:
jeszcze mogą być krzywe tarcze hamulcowe, krzywe przeguby jeśli przedni napęd,

Krzywe tarcze daja duze drgania przy mocnym homowaniu, latwe do wykrycia.


ps. mialem podobnie - przy pewnej predkosci dalo sie czyczuc mocne drgania na kierownicy - okazalo sie ze byl wygiety rant felgi.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
jest jeszcze taka opcja:
jesli nie masz oryginalnych felg i felgi nie nachodza na piaste, jej obrecz, a otwory srub pasuja, to mozesz sobie je wywazac ile chcesz, a jednak kolo bedzie pracowac na tych szpilkach, a felga nie bedzie sie wspierac o rant piasty

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 11:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Masz tarcze wentylowane tzn takie dwie tarcze a w środku poprzeczki? Bo mo że być jeszcze jedna opcja: ostatnio przy naprawie częściowo zapieczonego tłoczka szczęk z przodu zapytałem mechanika co z tą rdzą pomiędzy tarczami bo w zasadzie sama się łuszczy i można by "wystukać" więcej. Odparł, że w żadnym wypadku nie ruszać, bo nigdy nie odpadnie wszystko i tarcza na bank będzie miała bicie. Jak miałeś przetaczane tarcze i masz je wentylowane to może być też z tego powodu.
Napisz jaki był powód.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl