MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 08, 2008 11:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

szukałem podobnych problemów na forum, ale nie pomogło. Problem jest następujący"

Ruszam spokojnie jak zawsze. z 2-go na 3 bieg skrzynia bardzo lekko szarpie (to jeszcze nie ten problem), gaz wciskam dalej, ładnie, bez szarpnięcia wrzuca 4, prętkość ok 60 kmh, obroty po zmianie biegu spadaja do ok 2000/min i dalej dodaję gazu, obroty sie nie zmieniają, skrzynia/silnik przyjemnie mruczy, a prętkość wzrasta do 80 kmh. Potem rosną proporcjonalnie obroty i prętkość.

Podsumowyjąc: po zmianie biegu na 4 prętkość zmienia sie nieproporcjonalnie do obrotów. Ale to raczej prętkość rośnie szybciej niż obroty.

Co to może być? Olej i filtr właśnie zmienione (wcześniej tego raczej nie było), czy sprzęgło może się ślizgać? a może wszystkie tak mają i to normalne?

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2008 12:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silnik nie jest połączony na sztywno z mechanizmem przekładniowym skrzynki. W przenoszeniu napędu bierze udział konwerter. On zamienia różnicę prędkości obrotowej na swym wejściu i wyjściu w dodatkowy moment na wyjściu. Dzięki temu samochodem z ASB można ruszyć z miejsca szybciej lub wolniej (dodając mniej lub więcje gazu - obroty silnika większe lub mniejsze - moment na kłach większy lub mniejszy).
To samo działa i przy wyższych prędkościach.
Jakby się ślizgły sprzęgła to płyn spalił by się momentalnie i nie było by takich efektów jakie wynikaja z normalnej pracy konwertera.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2008 8:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zabawa01 pisze:
po zmianie biegu na 4 prętkość zmienia sie nieproporcjonalnie do obrotów. Ale to raczej prętkość rośnie szybciej niż obroty.

I tak mam być :), co też dowiódł Ukaniu

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2008 9:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jakby obroty rosły, a prędkośc nie, to wtedy mógłbyś się przejmowac :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
Jakby obroty rosły, a prędkośc nie, to wtedy mógłbyś się przejmowac :)


a co by to oznaczało? jaka tego przyczyna?

w kilku słowach i w PLN? :)

wydaje mi się (muszę to jeszcze sprawdzić), że przy zimnym oleju w skrzyni jak dodam mocno gazu to obroty skacza o ok 500/min a prętkość dopiero wtedy zaczyna rosnąć.
Sory, może się czepiam, ale to mój pierwszy automat i dopiero sie uczę, a forum chyba do tego jest, aby pytać.
dzięki z góry

DZ.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 11:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Sprzęgło w skrzyni automatycznej działa w następujący sposób:

Im większe obroty silnika tym sprzęgło coraz mocniej załącza napęd na koła.

Krótko mówiąc, silnik może się wkręcać niezależnie od wzrostu prędkości
gdyż dopiero od wyższych obrotów silnik jest hamowany przez coraz
mocniej złączany układ napędowy.

Nawet przy pełnym załączeniu sprzęgła w automacie
(z tego co wiem) nie jest to połączenie z układem napędowym
"na sztywno" więc różnice w obrotach silnika a prędkością są możliwe.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 12:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
MercBeginner pisze:
Sprzęgło w skrzyni automatycznej działa w następujący sposób:

Im większe obroty silnika tym sprzęgło coraz mocniej załącza napęd na koła.

Krótko mówiąc, silnik może się wkręcać niezależnie od wzrostu prędkości
gdyż dopiero od wyższych obrotów silnik jest hamowany przez coraz
mocniej złączany układ napędowy.

Nawet przy pełnym załączeniu sprzęgła w automacie
(z tego co wiem) nie jest to połączenie z układem napędowym
"na sztywno" więc różnice w obrotach silnika a prędkością są możliwe.



I dlatego pali trochę więcej. [zlosnikz]

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 10:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zabawa01 pisze:
jak dodam mocno gazu to obroty skacza o ok 500/min a prętkość dopiero wtedy zaczyna rosnąć.

skrzynia redukuje bieg i dlatego obroty się zwiekszają...

Z tego co opisujesz, to Twoja skrzynia zachowuje się prawidłowo...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 3:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
MercBeginner pisze:

Nawet przy pełnym załączeniu sprzęgła w automacie
(z tego co wiem) nie jest to połączenie z układem napędowym
"na sztywno" więc różnice w obrotach silnika a prędkością są możliwe.


zalezy jaka skrzynia, gdyz sa skrzynie posiadajace blokade na konweterze gdy ASB pracuje na najwyzszym biegu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Powiem wiecej - sa skrzynie, ktore ta blokade zalaczaja juz od biegu drugiego!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
po dzisiejszej przejażdżce:

skrzynia przełącza bieg z 2 na 3 lub z 3 na 4
zaraz po zmianie jak dodam gazu to obroty zwiększają się o ok. 500 do 700 i zaraz zaczyna przyspieszać. Jeżeli to by było normalne, to czemu nie było tego przed wymianą filtra i oleju? Raczej nie jest to normalne, jest taki jakoś mułowaty (dodaję gazu, obroty rosną a on dopiero po kilku sekundach naprawdę zaczyna przyśpieszać).


Dodam, że auto ma przejechane ok 150 TKM, było serwisowane w DE do niedawna, filtr był na pewno zmieniany, olej przed wymianą nie był przepalony.

A może olej jakis nie teges? mechanik przy wymianie wlał podobno "Mobil syntetyczny fluid żółty"

Może jest ktoś z Wrocławia lub okolic, do kogo mógłbym podjechać na jakąś diagnozę? Odwdzięczę się dobrym browarkiem.
Może jakiś warsztat godny polecenia?
dzięki za jakąkolwiek pomoc.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
ATF dextron II taki tam powinien byc olej.

i ten syntetyk jest chyba przyczyna twoich bolaczek.

Pozdrawiam

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 9:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli Cię coś niepokoi to warto jechać z tym do skrzyniarza. Nie zwlekaj. Olej syntetyczny dobrej skrzynce zaszkodzić nie powinien - jeśli to będzie wina oleju to skrzynka ma jakąś wadę tak czy siak.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
ukaniu pisze:
Jeśli Cię coś niepokoi to warto jechać z tym do skrzyniarza. Nie zwlekaj. Olej syntetyczny dobrej skrzynce zaszkodzić nie powinien - jeśli to będzie wina oleju to skrzynka ma jakąś wadę tak czy siak.



tak też zrobiłem. Pan skrzyniarz przewiózł mnie pare kilometrów i powiedział, że skrzynia jest taka jak ma być. Jak mnie tak woził i dawał w p... po garach, nawet piszczała oponami, to po tej przejażdżce wszystkie bóle jej przeszły - silnik przestał trzęść, skrzynia tak prawie niezauważalnie przełącza i w ogóle taki samochód taki fajniejszy.

A ja tak zawsze nią jak emeryt jeżdżę - tak lubię, a moja 300-tka to jednak prawdziwa kobieta - lubi jak się ją ostro r....
Tak mnie coś wzięło na zwierzenia.

dziękuję wszystkim za pomoc. Przestaję szukać dziury w całym, choć jakby ktoś miał ochotę się przejechać po wrocku w celach diagnostycznych to się odwdzięczę.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl