MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 5:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 10, 2008 2:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Po zwiększeniu ciśnienia doładowania ( boost ) w 123 chciałem to samo zrobić w W124 300TDT. Zrobiłem test przed regulacją oraz po. Przed regulacją 0,7 bar oraz po 3 obrotach w prawo to samo... Gdzie w silniku OM603 jest jakiś zawór obniżający ciśnienie w układzie? Mam inne 300DT i tam wciska w fotel a w E klasowym nawet po odłączeniu EGR dalej to nie ejst to [szalone]
Jakieś sugestie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 3:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Hey Kolego,
jak coś wymantykujesz to daj znak, bo temat robi się arcyciekawy. Sam juz się wjeździłem w "tę" moc i troszku mi też brakuje :cry: Przymierzam się do montażu oryginalnego intercoolera do tego modelu (koszt ok 3000), ale jak są inne sposoby, to ja mam wady wymowy i nie mówię "nie" [zlosnik]. Słyszałem, że sam brak ktalizatora podobno dodaje ok 15-20KM, ale czy to prawda nie wiem....
Pzdr

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 4:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Tak samo jak brak KATa tak i odłączenie EGRu daje mały dodatek mocy. Można zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej ( solenoid- ALDA), ale najwięcej daje właśnie zwiększenie ciśnienia doładowania, ale nie mogę dojść do tego, gdzie jest zawór upustowy...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 11:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
Witam zawór masz obok turbiny nawet sam pisałeś ze nim kręciłeś a imam chyba taki sam silnik jak Ty i tez mi sie slaby wydaje

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 11:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Chodzi mi o to, że w W123 jest taki zaworek i on upuszcza ciśnienie, a jak jest w 124?:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 12:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
jest cos takiego ja mam takie cos na kawałki sciany grodziowej obok zbiornika spryskiwacza jutro zrobie fotke i obadam jak tam wężyki idą

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 12:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
OK, dzięki. Wiem na pewno, że jeden jest do EGR i nie o niego tutaj chodzi. Taki zawór upustowy w W123 jest włączony między ALDE a kolektor ssący. W OM603 kolektor ssący jest bezpośrednio polączony z ALDA dlatego pytam, bo jakieś zabezpieczenie musi być.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 9:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek

Powiedzcie jak wygląda przepływ podciśnienia w takim elektrozaworze?

Kolejno na odpowiednich strzałkach - kiedy jest napięcie i kiedy go brak

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 12:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
żółtą wpada, czerwoną wypada. Zielona jest zamknięta aż prąd jej nie otworzy gdy wzrośnie ciśnienie ponad 1,1 bar

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 11:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Może poprostu wyrobiły się wam już łopatki na turbinach i przydalaby sie regeneracja??

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl