MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 10, 2008 7:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Witam, ostatnio naszła mnie ochota na codzienne użytkowanie mojego 280SE. Wiąże się to niestety z zagazowaniem :(

Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.

Czy ktoś z Was myślał nad całkowitym demontażem tego co odpowiedzialne za jazdę na benzynie i zasilanie silnika tylko gazem?
Czy jest to w ogóle możliwe?

U siebie mam K-Jeta, na LPG raczej mało przydatny... Może dałoby się go zastąpić np. gaźnikiem lub po prostu zdemontować?

Gdyby coś tam się z gazem działo zawsze mógłbym z powrotem zamontować wszystko związane z wtryskiem...

Proszę o ograniczenie się w wypowiedziach do fachowych porad, jest to wątek czysto teoretyczny...

PS
Myślał ktoś o montażu zbiornika LPG w miejsce oryginalnego baku?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 7:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
najprostsze rozwiazanie to takie zeby nie demontowac K-Jettronica i w miejsce filtra powietrza wsadzic rure z gazem i jedziesz

u mnie tak jest i zdaje egzamin <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a co do zbiornika, to w tym miejscu jest butla 96 litrow

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 10:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Proszę o ponowne przeniesienie tematu do HydeParku, do tej pory podobała mi się praca moderatora, ale teraz to lekka przesada. Temat to luźna dyskusja o fachowym podejściu do LPG. Nie dotyczy jakoś mocno MB, a w szczególności klasyków (jeżdżę W126!). <br>Dodano po 2 godzinach. 57 minutach.:<br>
Nilovitz pisze:
u mnie tak jest i zdaje egzamin

Możesz opisać jakoś ten swój patent?

Nilovitz pisze:
a co do zbiornika, to w tym miejscu jest butla 96 litrow

To wywaliłeś bak? Startujesz na LPG?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam
wątek dedykowany jest silnikowi M110, a więc zdecydowanie dotyczy silnika z MB, i jako taki znalazł się dzięki temu w dziale MB poświęconemu.

Fakt powinien raczej zostać przełożony do "MB współczesnych", ale jakoś mi M110 z W116 się skojarzyło, a jak W116 to klasyki.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kali pisze:
wątek dedykowany jest silnikowi M110, a więc zdecydowanie dotyczy silnika z MB, i jako taki znalazł się dzięki temu w dziale MB poświęconemu.

W dziale MB nie rozmawiamy o LPG, przynajmniej niektórzy sobie nie życzą... Proponuję jednak HP...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 10:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kali pisze:
"MB współczesnych", ale jakoś mi M110 z W116 się skojarzyło, a jak W116 to klasyki.


Gorzej gdybyś skojarzył 110 ze W114 , gaz w tamtym dziale to już całkiem [cool] [cool] [cool]

Przenieś do hp, M110 pasuje do trzech działów na raz, a nawet do giełdy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 7:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
pojechalem do zakladu, ktory montuje gaz i tam mi wstawili najtansza instalacje, wlasnie w ten sposob - auto startuje na gazie i na gazie konczy
czyli... powietrze z "paliwem" do zaplonu (gazem) zasysane jest przez filtr, kolektor ssacy, a potem nastepuje zaplon jak z benzyna
musisz nieco dluzej pokrecic zeby cylinrdy nabraly wlasciwej mieszanki


wywalilem zbiornik i w miejsce to wstawili mi duzy zbiornik (to daje, ze nie musze co chwile jezdzic pod stacje), a maly zbiorniczek jest po trabancie, ktory w sumie nie funkcjonuje - na chwile obecna przymierzam sie do zmiany silnika na V8

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 8:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
A NIE DALOBY SIE WSTAWIC WTRYSKU GAZU W MIEJSCE WTRYSKU BENZYNY ?? sorry za caps

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 10:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nilovitz pisze:
auto startuje na gazie i na gazie konczy

a jak z zapalaniem w zimie?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 10:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
niektóre m110 służą do powożenia latem only .. np. moja ..

jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych wtryskiwaczami do gazu (jakos trzeba tez rozwiazać ssanie) i całkiem przerobic benzyne na gaz, opracuje procedurę sterowania i dawkowania paliwa, najlepiej w oparciu o sonde lambda i komputer, to ja jestem za!!

w sumie to mona by niexle zarobic na takich przerobkach ... chetnych byloby sporo ...
wyobraźcie sobie:
- M110 bez strzałów(brak mieszanki wybuchowej poza komorą spalania),
- bez zatkanego dolotu
- spalanei gazu prawie takie jak benzyny czyli 12-17 litrów
wady:
- skundlenie samochodu (raczej odwracalne z racji zastąpienia wtryskiwczy)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 11:10 am przez erio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 11:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nilovitz pisze:
pojechalem do zakladu, ktory montuje gaz i tam mi wstawili najtansza instalacje, wlasnie w ten sposob - auto startuje na gazie i na gazie konczy

No ok, ale w takim razie co z wtryskiem?
Pewnie po paru miesiącach będzie już po nim.

Co ze strzałami? Nie miałeś?

erio pisze:
A NIE DALOBY SIE WSTAWIC WTRYSKU GAZU W MIEJSCE WTRYSKU BENZYNY ?? sorry za caps

No i to jest najciekawsza opcja, tylko pewnie mało realna :(

Janfocus pisze:
a jak z zapalaniem w zimie?

Ten temat by mnie nie dotyczył, zimą auto stoi w garażu :) <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
erio pisze:
jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych wtryskiwaczami do gazu (jakos trzeba tez rozwiazać ssanie) i całkiem przerobic benzyne na gaz, opracuje procedurę sterowania i dawkowania paliwa, najlepiej w oparciu o sonde lambda i komputer, to ja jestem za!!

Jest coś takiego jak MegaSquirt, wiem że ludzie w Porsche 924 i Capri coś tam z nim kombinowali...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 11:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
voytas pisze:
Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.

Zakładasz zwykły mikser dedykowany do M110 , prosta dobrze wyregulowana instalacja gazowa I generacji (na śrubkę) i śmigasz. Zapalalasz na benzynie i gasisz na benzynie, wtryskom nic się nie stanie. Po co bardziej kombinować ? Spalanie od 14-22 l LPG/100km

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 12:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jasne .. ja już mialem taką instalację .. dziękuję bardzo ..
trzebaby chyba mieć zawsze ustawione zawory, sprężanie powyzej 11 atm, wszędzie, nowe kable , nową kopułke , palec, nie jezdzic we mgle, nie jezdzic w czasie deszczu, regulować mieszanke co miesiac na anal. spalin., jezdzic do rozgrzania na benzynie

jeżeli zaniedbamy choć jednego z powyższych punktów .. BUUUUM .. akurat w deszczu w drodze do pracy, albo BUUUMMM w drodze na wesele, albo BUMMMM na srodku skrzyżowania .. no a po pierwszym bum .. prostowanie klapy przepływomierza młotniem na chodniku, uwalone ręce, spocony albo zmawznięty myslisz tylko o tym zeby wejść na forum i napisać:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... strzeli%B3

W tak starym samochodzie z tak dużą ilośćią zmiennych i komorą pod przepływomierzem o pojemnośći jakie s2Litry palnej mieszanki .. , raz spróbowałem bo zawierzyłem takim opiniom jak twoja .. i ja juz spasuje .. wolę jezdzic na benzynie ..

ale 4 lata temu glupi bylem i myslalem że bedzie mnei tyle kosztowalo co jazda na ropie ... :lol:

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 1:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
szczerze przyznam, ze nigdy mi nie strzelil, nie jezdzilem w zimie

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 2:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
erio pisze:
niektóre m110 służą do powożenia latem only .. np. moja ..

jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych[ciach]

w sumie to mona by niexle zarobic na takich przerobkach ... chetnych byloby sporo ...
wyobraźcie sobie:
- M110 bez strzałów(brak mieszanki wybuchowej poza komorą spalania),
- bez zatkanego dolotu
- spalanei gazu prawie takie jak benzyny czyli 12-17 litrów
wady:
- skundlenie samochodu (raczej odwracalne z racji zastąpienia wtryskiwczy)


Nie trzeba nic wymyślać, bo jest gotowe rozwiązanie od bardzo dawna. Podjedz na Słomianą 14 w Warszawie to założa Ci IGSystem LandiRenzo - jest to dokładnie to, o czym piszesz.
Minimalnie co musi ten komputer dostać na wejsciu to podciśnienie z kolektora ssącego i obroty silnika. Opcjonalnie sonde, tps(on/off lub potencjometr). Wierci się dziury w kolektorze przy oryg. wtryskach na dyszki do gazu.

Jest to jedyne słuszne imho rozwiązanie do k/ke-jetów, ale kosztuje jak porządna instalacja czyli ok. 3800k do r6

tu można sobie poklikać

erio pisze:
chetnych byloby sporo


Raczej nie. Wiele razy wspominałem o tym na różnych forach MB, ale zainteresowanie było nieszczególne. Prawdopodobnie spowodowane jest to ceną i wiarą, że nic nie zastąpi miksera [zlosnik]


Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 2:56 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl