MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 6:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 11, 2008 9:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:15 pm
Posty: 87
Lokalizacja: jesteś
witam mam pytanie czy skrzynia automatyczna z silnika 3.0 m103 podjedzie pod silnik diesla też 3.0 do w124 ??

_________________
To dopiero jazda jak na masce jest gwiazda :))


Na górę
Post: śr cze 11, 2008 11:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Ruskie EPC mówi że 300 E ma skrzynie W 4 A 040, 722.35_09C, 722.35_14D, natomiast 3.0 D ma 722.415 co więcej auta mają różne mosty i przełożenia skrzyń też się różnią

Ja miałem przekładaną z 2.0E do 2.3 E i pasowały, ale czy te powyżej też nie będą się różnić tego nie da sie zagwarantować

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 12:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
no i chyba skrzynia w benzynie musi znosić dużo mniejsze obciążenia niż dieslu (tak rozumując w kontekście momentu obrotowego)...

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 2:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Podejdzie.
tu masz przełożenia skrzyń 300D: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230110SK.HTM

A tu 300E: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230370SK.HTM

jak widać, 3, 4 i R zawsze takie same, czterobiegowe automaty 124 200-300E i ze wszystkich diesli (oprócz turbo) bez problemu można stosować zamiennie diesel - benzyna i będzie to działać. Prawdopodobnie dałoby też radę mieszać między typami z różnymi obudowami (300DT).

Przykład: skrzynia od 200D działała na oryginalnym, mniejszym (!) konwerterze bardzo dobrze w 260, a teraz jeździ w 300D (na koknwerterze od 300D).

Jedynym problemem przy wsadzeniu skrzyni z diesla do benzyny, bo trzebaby dołożyć sterowanie E/S którego w dieslu nie ma (zamontowane przy misce na lince kickdown w benzynowych skrzyniach). W drugą stronę wystarczy odpowiednio naciągnąć linkę i będzie ok.

Chociaż oczywistym jest, że najlepiej zakładać diesla do diesla i benz do benz.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
tu masz przełożenia skrzyń 300D: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230110SK.HTM
Gear transmission I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67
Differential ratio 2,87

A tu 300E: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230370SK.HTM
Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14
Differential ratio 3,07
Gear transmission I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Differential ratio 3,07

czy aby na pewno nie ma różnicy? ;)

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 3:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
A ja nie pisałem, że nie ma różnicy, tylko to, że są zamienne i działają dobrze. Zwłaszcza że przełożenia wyższych biegów (najczęściej używane) są identyczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 9:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:15 pm
Posty: 87
Lokalizacja: jesteś
witam dzieki za odpowiedzi już mniej wiecej wiem o co chodzi [zlosnikz]

_________________
To dopiero jazda jak na masce jest gwiazda :))


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 9:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie bez powodu MB stosuje w skrzynkach 722.4 czy 3 kilkanaście płyt sterujących. Problemem mogą być maksymalne obroty przy jakich skrzynka zmienia bieg z pełnym gazem... dizel np 6500 nie zniesie ;-). Współpraca z regulatorem podciśnienia modulującego itd.
Ja bym szukał od dizla. Warto pozostać choć przy rodzaju paliwa i wynikającej z tego zasady pracy.


Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 9:58 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 9:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a rozrusznik jest po tej samej stronie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 10:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Też kiedyś o to pytałem, ludzie twierdzili, że ta skrzynia podejdzie do OM603. Co do tych obrotów w benzynie, to podejrzewam, że wystarczyłaby regulacja skrzyni, tzn. inny naciąg linki sterującej, itp.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=33112

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl