MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 2:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
erio pisze:
regulować mieszanke co miesiac na anal. spalin.

Może to był Twój błąd , na analizatorze to sobie można co najwyżej sprawdzić względnie nowe auto. Koledze na przeglądzie diagnosta tak skręcił LPG na analizatorze,że w górach nie mógł podjechać po górkę (ale normy spełniał) Przyczyną strzałow LPG jest w 90% zbyt uboga mieszanka (czyt. wolno się paląca) . Mi V8 na LPG I gen. jeździ a pojemność kolektora ssącego jest dużo większa niż w M110.
A IGS jest może i dobry, ale dla nowszych aut , a nie do rozregulowanych stetrałych, starców , gdzie wartość instalacji jest taka prawie taka jak auto, a sprawnośc działania nieadekwantna do kosztów montażu.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 3:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
zegarek pisze:
Jest to jedyne słuszne imho rozwiązanie do k/ke-jetów, ale kosztuje jak porządna instalacja czyli ok. 3800k do r6



A ja latam sobie na 1 gen. i nie narzekam, ale widzac jak gazownicy potrafia spierdolic auto to sie ludziom nie dziwie ze sie gazu boja. Np. dziś mam u siebie auto odeslane od gazownika bo na benzynie tez zle chodzi. no a jak ma dobrze chodzic jak glupi gazownik zalozyl mikser na plastikowy dolot i skrecil tak ze z okraglego zrobil sie trojkatny, lewe powietrze zapierdziela jak glupie. A wystarczulo w ten dolot wsadzic metalowa rurkę żeby go usztywnic i auto lata jak zloto.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Post: śr cze 11, 2008 6:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
voytas pisze:
Czy ktoś z Was myślał nad całkowitym demontażem tego co odpowiedzialne za jazdę na benzynie i zasilanie silnika tylko gazem?
Czy jest to w ogóle możliwe?

U siebie mam K-Jeta, na LPG raczej mało przydatny... Może dałoby się go zastąpić np. gaźnikiem lub po prostu zdemontować?


Napewno by się dało, najlepiej czymś prostym (gaźnik np. z Poloneza z ręcznym "ssaniem"). Radziłbym zastosować gaźnik, bo odpalenie z gazu jak się zrobi chłodno jest trochę uciążliwe. A zalecam prosty gaźnik, bo jak założysz z aut. ssaniem to będzie trochę grzebania, żeby to działało. A tak to łatwo będzie przywrócić stan oryginalny w razie potrzeby. Trzeba by pewnie niestety wymienić pompę paliwa, bo ta od K/KE podaje duże ciśnienie.

voytas pisze:
Myślał ktoś o montażu zbiornika LPG w miejsce oryginalnego baku?


Tego nie popieram, zbyt duża ingerencja w auto, później sporo roboty, żeby przywrócić stan oryginalny.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 7:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
roadrunner pisze:
A ja latam sobie na 1 gen. i nie narzekam, ale widzac jak gazownicy potrafia spierdolic auto to sie ludziom nie dziwie ze sie gazu boja.
Zgadzam się w 100% - prawda
voytas pisze:
Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.

Ja już 12 lat jeżdżę na LPG + Pb i jeszcze wtrysków ani rozdzielacza nie wymieniałem i nic nie demontowałem. Zrób właśnie tak ->
witek-sec pisze:
Zakładasz zwykły mikser dedykowany do M110 , prosta dobrze wyregulowana instalacja gazowa I generacji (na śrubkę) i śmigasz. Zapalalasz na benzynie i gasisz na benzynie, wtryskom nic się nie stanie. Po co bardziej kombinować ? Spalanie od 14-22 l LPG/100km

Ja zrobiłem dokładnie tak samo. Efekty mam też takie same pomimo że silnik M103 ale K-JET. Nawet nie gaszę na Pb. Automat zapala na Pb i przełącza na LPG i tak zostaje.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 8:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Widzę że chłopaki teraz będziecie mi Mikser chwalić. Spodziewałem się ;)

Mikser odpada, przynajmniej bez usunięcia wtrysku. Ten IGS to fajna opcja, ale też trzeba od rau na zapas kupić kolektor dolotowy (gdybym chciał go usunąć). Drugi minus to koszt instalacji, ciekawe ile będzie kosztował LPG po podwyżce akcyzy..

PS
Gdybym robił eską tyle km rocznie co obecnie Pugiem (25tyś) to instalacja zwróciłaby się po pół roku. Kuszące ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Załatw gaźnik do M110, były takie wersje (280S) i po krzyku. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 9:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Szumek pisze:
Załatw gaźnik do M110, były takie wersje (280S) i po krzyku.

Myślałem o tym, jednak to chyba raczej rarytas (sprawny).

Szumek pisze:
Trzeba by pewnie niestety wymienić pompę paliwa, bo ta od K/KE podaje duże ciśnienie.

Rozumiem że pompę trzeba zmienić bez względu na rodzaj zastosowanego gaźnika, prawda?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 10:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Z tego co się orientuję, to chyba tak, bo w K/KE jest duże ciśnienie podawanego paliwa, gdyż jest one podawane w sposób ciągły do wtryskiwaczy. Samochody z K/KE mają inną pompę paliwa.

Sprawdziłem przed chwilą w książce o MB 190 dla pewności, np. silnik M102 na gaźniku ma mechaniczną pompę, a M102 na wtrysku elektryczną. Dla gaźnika ciśnienie wynosi ok. 0,03 MPa, dla KE ok. 0,5 MPa.

PS. Spojrzałem też w książkę o... Polonezie ;) i tam dla gaźnika jest ciśnienie 0,02 MPa, a dla wtrysku 0,07 MPa, i też dla gaźnika pompa mechaniczna, a dla wtrysku elektryczna. Ale to już trochę inny wtrysk...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 11:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
witek-sec pisze:
voytas pisze:
Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.

Zakładasz zwykły mikser dedykowany do M110 , prosta dobrze wyregulowana instalacja gazowa I generacji (na śrubkę) i śmigasz. Zapalalasz na benzynie i gasisz na benzynie, wtryskom nic się nie stanie. Po co bardziej kombinować ? Spalanie od 14-22 l LPG/100km


Ja jednak polecałbym to rozwiązanie. Mam M102 K-Jet + LPG pierwszej gen. Sam sobie go wyregulowałem (okazuje się, że jest to banalnie proste i skuteczniejsze niż analizator). Rzeczywiście strzelił mi jak go kupiłem dwa, czy trzy razy, ale poprzedni właściciel zaniedbał układ zapłonowy. Zresztą po tych strzałach po prostu odpaliłem na benzynie, przerzuciłem na gaz i pojechałem dalej ("klapka bezpieczeństwa" zadziałała). Po wymianie przewodów wysokiego, kopułki i palca zrobiłem 25kkm i jest naprawdę git (śnieg, deszcz, słońce - wszystko jedno, bo chodzi tak samo dobrze). Do tego można chyba dorzucić BLOSSa i podobno nie ma już różnicy w jeździe (moc, spalanie, kultura pracy) między LPG a Pb.
Pozdrawiam.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 11:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ależ Ci fani miksera nachalni, a myślałem, że tylko przeciwnicy LPG tacy są. [zlosnik]

Przecież sam zainteresowany napisał...

voytas pisze:
Widzę że chłopaki teraz będziecie mi Mikser chwalić. Spodziewałem się ;)

Mikser odpada, przynajmniej bez usunięcia wtrysku. Ten IGS to fajna opcja, ale też trzeba od rau na zapas kupić kolektor dolotowy (gdybym chciał go usunąć). Drugi minus to koszt instalacji, ciekawe ile będzie kosztował LPG po podwyżce akcyzy..

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 11:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Dlatego też użyłem zwrotu "jednak polecałbym(...)" - żeby nie było, że nie czytam wszystkiego.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 12:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie zebym byl wielkim fanem mikserow ale mozna zawsze dorzucic silownik pneumatyczny opuszczajacy klape przeplywomierza po przejsciu na LPG - nie ma wtedy obawy o uszkodzenie wtrysku przez brak smarowania (sa takie teorie) ani tez przez wystrzal. Rozwiazanie dosyc popularne swego czasu.
Rezygnacja z odpalania na Pb przy jezdzie w zimie jest wg. mnie nie do przyjecia - problemy z rozruchem + rozwalony parownik po jednym sezonie (no chyba, ze masz webasto i bedziesz podgrzewal parownik przed jazda - malo praktyczne).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl