MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 12, 2008 4:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Chce odłączyć recylkulację spalin...

PYTANIE: czy samo odłączenie podciśnienia od zaworu spowoduje, że
przestanie puszczać spaliny do kolektora?



Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 6:39 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 5:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
pytałem o to samo w W124 ale mi nikt nie odpisał. Może Tobie się uda. Ja zaślepiłem podciśnienie tylko ale nie czuje różnicy.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 5:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
A więc:
pytałem p. Karbowniczka i stwierdził, że aby wyłączyć dopływ spalin
wystarczy odłączyć podciśnienie od zaworu EGR i oczywiście zatkać podciśnienie, żeby nie uciekało.

Wyczytałem też, że odłączenie EGR nie zwiększa mocy gdyż
działa tylko na wolnych obrotach i rozłączany jest w miarę dodawania gazu.

Podobno spaliny zmieszane z ON obniżają temperaturę spalania.

Jak to jest?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 6:34 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 7:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Na pewno zaoszczędzisz syfu w kolektorze ssącym. sprawdź drożność połączenia między kolektorem ssącym a ALDA na pompie wtryskowej. leci tam wężyk i może być zapchany

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 8:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Rozbiłem dziś próbę i...
Wg. mnie nie ma różnicy z EGR i bez.


Bary... a to połączenie z ALDĄ za co ono jest odpowiedzialne?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 6:32 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 8:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
MercBeginner pisze:
Bary... a to połączenie z ALDĄ za co ono jest odpowiedzialne?

Podczas doładowania ciśnienie powoduje podanie dodatkowej dawki paliwa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 9:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Powiedzcie czy dobrze podłączyłem podciśnienia:


Bo nie wiem czy te przewody są podłączone w odp. kolejności
albo może nie ma różnicy?

Obrazek


Obrazek

Swoją drogą - do czego jest ten zawór? (ten do którego dochodzą żółty i zielony przewód)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 6:36 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 11:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
To jest właśnie zawór którego ja szukam u siebie i znaleźć nie mogę. On jest cały czas otwarty więc obojętnie jak go podłączysz. Powoduje obniżenie ciśnienia doładowania, jeśli ono będzie za wysokie. Dobrze jest sprawdzić czy te przewody są drożne! Ciśnienie od kolektora ssącego, poprez zielone strzałki idzie do elektrozaworu i dalej do ALDY.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl