MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 21, 2008 8:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
No nie powiem, że się nie przestraszyłem, kiedy diagnosta zadzwonił i oznajmił, że najprawdopodobniej rozdzielacz paliwa jest do wymiany... Trochę mi się nogi ugięły he he, ale całe szczęście okazało się, że wszystko z nim jest ok. Dolores przybierała sobie obrotów, silnik nie pracował zbyt równo. Wymieniłem świeczki na NGK, niestety nie pomogło, więc udałem się na wizytę do diagnosty. Problemem jak się okazało był lejący wtrysk i "lewe" powietrze dostające się do silnika. Po usunięciu tych usterek silniczek zaczął przyjemniej pracować, a obroty już się nie podnosiły i opadały. Nie jest to, co prawda koniec wizyt u pana diagnosty, bo jeszcze silnik nie pracuje tak jak powinien. Z tego, co wstępnie mi powiedział to któraś z krzywek nie otwiera się, bądź nie zamyka do końca. Ale nad tym będziemy pracowali w przyszłym tygodniu.


Mam teraz do Was kilka pytań, które przez ten tydzień zaprzątały moje myśli:)

1. Podpowiedzcie proszę gdzie znajduje się czujnik poziomu oleju? Coś z moim jest nie tak, początkowo myślałem, że mam mało oleju. Wymieniłem. Oleju jest tyle ile powinno być, a wskaźnik raz pokazuje, że jest ok, a raz świeci, że niby coś jest nie tak. Może tam jakiś kabelek zaśniedział, albo czujnik jest do wymiany.

2. Kolejne pytanie, które mnie nurtuje to kolor tapicerki w bagażniku, czy powinien być taki sam jak kolor środka? Czy to już zupełnie inna bajka?

3. Następne pytanie dotyczy lewarka zmiany biegów. Jako że latał na wszystkie strony, rozkręciłem go i wymieniłem sprężynkę, która trzyma go w jednym położeniu (sprężynka w ASO kosztowała 2,70 zł, a ile dała radości:)), ale zastanawia mnie jedno. Czy po ustawieniu drążka w położeniu P i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki można zmienić jego położenie? U mnie można, nie powinno tam być jakiejś blokady? Lub czegoś w tym stylu?

4. Kolejny problem dotyczy, wentylacji? Nie wiem dokładnie jak to nazwać, a chodzi mi o plastikowy element w bagażniku po jego prawej i lewej stronie schowany za tapicerką. Po zdjęciu jej okazało się, że po obu stronach bagażnika jest spora ilość piachu i innego badziewia, które dostało się tak właśnie przez tą "wentylację". Ktoś z Was rozbierał może ten element? Guma, która powinna zabezpieczać przed dostaniem się piachu do środka jest niestety wypaczona w związku, z czym wszystko wali do bagażnika. Zastanawiam się czy od zewnętrznej strony, strony nadkola nie powinna być jakaś osłona w rodzaju chlapacza? U mnie jak wsadzę rękę pomiędzy zderzak a karoserię to wpycham przez "wentylację" rękę do bagażnika.

5. No i na koniec problem z szyber dachem, silnik pracuje, linki słychać, że chodzą, a za żadne skarby nie mogę go domknąć. Pomijam kwestię, że jakiś inteligent wysmarował mechanizm smarem, i się pełno badziewia przyczepiło. Jest jakiś sposób, żeby bez wielkich ingerencji zablokować go? Szyber jest zamknięty, ale nie zblokowany. Podczas jazdy z większą prędkością delikatnie unosi się.


Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: sob cze 21, 2008 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
berts pisze:
Oleju jest tyle ile powinno być, a wskaźnik raz pokazuje, że jest ok, a raz świeci, że niby coś jest nie tak. Może tam jakiś kabelek zaśniedział, albo czujnik jest do wymiany.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)


Wymien czujnik.

berts pisze:
2. Kolejne pytanie, które mnie nurtuje to kolor tapicerki w bagażniku, czy powinien być taki sam jak kolor środka?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)



Nie powinien - powinna byc szara.

berts pisze:
3. Czy po ustawieniu drążka w położeniu P i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki można zmienić jego położenie? U mnie można, nie powinno tam być jakiejś blokady?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)


W 126 nie ma blokady - mozna wiec ruszyc drazek bez kluczyka (blokada jest w nowszych modelach - np. 140).

berts pisze:
4. Nie wiem dokładnie jak to nazwać, a chodzi mi o plastikowy element w bagażniku po jego prawej i lewej stronie schowany za tapicerką. Po zdjęciu jej okazało się, że po obu stronach bagażnika jest spora ilość piachu i innego badziewia, które dostało się tak właśnie przez tą "wentylację"
Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)


Zrob zdjecie tego, o czym piszesz...

berts pisze:
5. No i na koniec problem z szyber dachem, silnik pracuje, linki słychać, że chodzą, a za żadne skarby nie mogę go domknąć. Pomijam kwestię, że jakiś inteligent wysmarował mechanizm smarem, i się pełno badziewia przyczepiło. Jest jakiś sposób, żeby bez wielkich ingerencji zablokować go? Szyber jest zamknięty, ale nie zblokowany.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)


A probowales uzyc klucza i ruszyc go manualnie (sruba znajduje sie w bagazniku po lewej stronie)?

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
Post: sob cze 21, 2008 11:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
psinthos pisze:
berts pisze:
Oleju jest tyle ile powinno być, a wskaźnik raz pokazuje, że jest ok, a raz świeci, że niby coś jest nie tak. Może tam jakiś kabelek zaśniedział, albo czujnik jest do wymiany.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc:)


Wymien czujnik.


Bogatemu wszystko wolno ale zawsze mozna go wymoczyc w benzynce i zazwyczaj pomaga. czujnik to plywak - dziala na tej samej zasadzie jak ten w baku a ze olejek lubi pozostawiac nagar to czasem nie chodzi plynnie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
berts pisze:
2. Kolejne pytanie, które mnie nurtuje to kolor tapicerki w bagażniku, czy powinien być taki sam jak kolor środka? Czy to już zupełnie inna bajka?


Mnie też to zastanawia.. Ja u siebie wnętrze mam beżowe a w bagażniku tapicerkę brązową.
Widziałem W126, które miały tapicerkę bagażnika beżową. Jak to w końcu jest? Wie ktoś coś na ten temat?


berts pisze:
Czy po ustawieniu drążka w położeniu P i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki można zmienić jego położenie? U mnie można, nie powinno tam być jakiejś blokady? Lub czegoś w tym stylu?


Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że niektóre wersje(USA?) W126, W124 miały taki rodzaj blokady - stacyjka i lewarek były połączone linką.

berts pisze:
Zastanawiam się czy od zewnętrznej strony, strony nadkola nie powinna być jakaś osłona w rodzaju chlapacza?


A ma kolega takie zaślepki?
Obrazek
U mnie jednej nie było - sporo błota było między zderzakiem a nadwoziem.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
psinthos pisze:
126 nie ma blokady

u mnie w 560SEC była taka blokada.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
kit pisze:
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że niektóre wersje(USA?) W126, W124 miały taki rodzaj blokady - stacyjka i lewarek były połączone linką.

Ano u mnie się nie da ruszać dźwignią zmiany biegów. Dopiero po przekręceniu kluczyka. (420SEL USA 1991r)

roadrunner pisze:
Bogatemu wszystko wolno ale zawsze mozna go wymoczyc w benzynce i zazwyczaj pomaga. czujnik to plywak - dziala na tej samej zasadzie jak ten w baku a ze olejek lubi pozostawiac nagar to czasem nie chodzi plynnie.

A to dobrze wiedzieć. Sprawdzę i mój w wolnej chwili... bo niby 300zł na nowy nie przeraża ale zawsze szkoda grosza ;)
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
kit pisze:
A ma kolega takie zaślepki?


a nie ma :) i to pewnie jest powodem całego zamieszania i walenia syfu do środka auta. Czy na tej fotce jest numer katalogowy części ? <br>Dodano po 57 sekundach.:<br>
psinthos pisze:
powinna byc szara.


hmm jest jakaś taka ... brązowa wpadająca w ciemny czerwony...

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ALPAq pisze:
A to dobrze wiedzieć. Sprawdzę i mój w wolnej chwili... bo niby 300zł na nowy nie przeraża ale zawsze szkoda grosza
pozdrawiam


Radze kupic nowa uszczelke w ASO bo kosztuje 5pln a zawsze to ladniej niz na silikon to potem skladac.

A co do blokad to sa wersje z jak i bez blokady. Wydaje mi sie ze to zalezy od roku produkcji.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
psinthos pisze:
A probowales uzyc klucza i ruszyc go manualnie (sruba znajduje sie w bagazniku po lewej stronie)?



szyber sam w sobie chodzi, tylko na moje oko brakuje blokady. Końcowego zamknięcia. Teraz jest tak że mogę go od środka uchylić ręką. Gmerałem tam przy tej białej śrubce, ale za bardzo nie wiem jak tam pokręcić. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
roadrunner pisze:
Bogatemu wszystko wolno ale zawsze mozna go wymoczyc w benzynce i zazwyczaj pomaga. czujnik to plywak - dziala na tej samej zasadzie jak ten w baku a ze olejek lubi pozostawiac nagar to czasem nie chodzi plynnie.

tak... tylko ja miałem na myśli czujnik nie ciśnienia oleju tylko stanu oleju w silniku. Jeśli tego można również "wymoczyć" to chętnie go podtopię w benzynce. Tylko muszę wiedzieć skąd go wykręcić :)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak rozbierałem M117 to taki czujnik był chyba razem przy pompie olejowej, więc ciężka sprawa. Ale mogę się mylić i to było coś innego...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Co do zaślepek tylnego zderzaka:
Numery wg EPC:
A 126 885 30 23 prawa
A 126 885 29 23 lewa

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 10:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
berts pisze:
Podpowiedzcie proszę gdzie znajduje się czujnik poziomu oleju?

po prawej stronie wyłazi z miski olejowej -jak mnie pamięć nie myli, u mnie czasem się zapala po porządniejszym prze gazowaniu...
berts pisze:
Kolejne pytanie, które mnie nurtuje to kolor tapicerki w bagażniku, czy powinien być taki sam jak kolor środka? Czy to już zupełnie inna bajka?

ja mam beżowe wnętrze a w bagażniku brązowo
berts pisze:
nie powinno tam być jakiejś blokady?

u mnie z 1989r i nie ma blokady

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Męczy mnie jeszcze jedno prozaiczne pytanie. Obok drążka zmiany biegów jest przycick a pod nim ukrywają się literki E i S. Domyślam się, że chodzi o ustawienie skrzyni na jazdę ekonomiczną bądź sportową. Podczas jazdy bawiąc się guzikiem nie wyczuwam żadnej zmiany w jeździe. W jakiej pozycji powinien byc ów guzik aby skrzynia była ustawiona na ekonomiczną jazdę? <br>Dodano po 13 minutach.:<br>
kit pisze:
Numery wg EPC:



dzięki wielkie, jutro podzwonię i popytam czy są do załatwienia.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 11:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
berts pisze:
literki E i S. Domyślam się, że chodzi o ustawienie skrzyni na jazdę ekonomiczną bądź sportową


Bardziej ekonomiczna i standardowa :P

berts pisze:
Podczas jazdy bawiąc się guzikiem nie wyczuwam żadnej zmiany w jeździe


Przy ustawieniu na Standard powinien wyzej krecic biegi przed zmiana i po znacznym wcisnieciu gazu powinien zredukowac (oczywiscie masz jeszcze kickdown czyli przy wcisnieciu gazu do podlogi powinien zredukowac o 2 biegi). Troch uproszczone ale powinno dac ci pojecie jak to dziala. Najczestsza awarja jest zabrudzenie wlasnie tego przelacznika i wtedy skrzynia chodzi tylko w trybie Econo. Wyczyszczenie pomaga w wiekszosci przypadków.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 11:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
berts pisze:
W jakiej pozycji powinien byc ów guzik aby skrzynia była ustawiona na ekonomiczną jazdę?

jeśli widzisz literkę E jest na ekonomicznej ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl