MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 14, 2008 12:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam
w mojej qp po uruchomieniu silnika słychać stuk szklanek, który po kilku obrotach wału milknie, ale jedna uparta jeszcze jakiś czas popukuje.
W związku z tym zapadła decyzja o wymianie szklanek.

Znalazłem opis jak to zrobić, dotyczy on jednak silnika 300D, a więc mam pytanie, czy w M102 robi się to tak samo, a jeśli inaczej to jak?

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

z góry dziękuję za podpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 10:37 pm przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 1:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
M102 i M103 mają podobną konstrukcję.
Regulatory hydrauliczne wymienia się tak (pomijam fazy dobierania się do dekla)
Odkręca się 4 śruby mocujące wspornik koników. Najlepiej aby zawory wtedy na nich nie były zamknięte. wyjmuje się wspornik uważając aby nie zgubić półkolistych podkładek znajdujących się na trzonku zaworu (one się lepią i odpadają w najmniej oczekiwanym momencie)
Wypycha się regulator pukając w podkładkę nad regulatorem (konik można umieścić w imadle) - potem dokłądnie sprawdza czy aby nie pozostały jakieś resztki ściętej osłonki, blokady przyed wypadnięciem regulatora. Bywa, że jakiś skrawek zostaje i potem blokuje popychacz.
Potem wkłada nowy regulator uważając aby podkładka nad nim się nie przekręciła i montuje konik.
Przed wkręceniem śrub należy dokładnie osessać olej z otworów gwintowanych! oczyścić podkładki i śruby z oleju oraz dokręcac momentem nei większym jak 20 N*m, to dość lekko. Inaczej zerwiemy śruby.
Przed zamontowaniem śrub warto poprzez porównanie do nowej śruby z takim samym gwintem sprawdzić czy gwint nie jest wyciągnięty - co się zdarza - wtedy wymieniamy śruby na nowe. Ja stosuję śruby z łbem "ampolowym" 8.8 czernione - są OK. Podkąłdki odzyskujemy ze starych śrub.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441576_dokrecanie.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441632_podkladka.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441718_regulatory.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 7:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? Bo zauważyłem to samo u siebie i zastanawiam się czy to to ?

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 7:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kruszyn pisze:
chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? Bo zauważyłem to samo u siebie i zastanawiam się czy to to ?
kali pisze:
w mojej qp po uruchomieniu silnika słychać stuk szklanek, który po kilku obrotach wału milknie, ale jedna uparta jeszcze jakiś czas popukuje.

Po prostu wymieńcie olej na syntetyk i po sprawie. U mnie pomogło (w obydwu autach). Chyba warto spróbować bo dużo trudniej i kosztowniej jest wymienić szklanki. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 9:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
kruszyn pisze:
chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ???

chwilowe cykanie po rozruchu to można znieść, ale u mnie całkiem to cykanie cichnie .dopiero jak silnik dostanie trochę temperatury i obrotów, a zwłaszcza jeden, albo dwa cykania

AndyS pisze:
Po prostu wymieńcie olej na syntetyk i po sprawie. U mnie pomogło (w obydwu autach). Chyba warto spróbować bo dużo trudniej i kosztowniej jest wymienić szklanki. :)

ale dłużej będzie spokój :)

ukaniu wielkie dzięki za opis, już koniki wymontowane, leżą i czekają na nowe szklaneczki. Chciałbym się jeszcze upewnić co do kierunku pukania.
Czy, aby wypukać szklaneczkę, pukamy w kierunku zaznaczonym na obrazku ?

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 11:09 pm przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 10:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
kali pisze:
Czy, aby wypukać szklaneczkę, pukamy w kierunku zaznaczonym na obrazku ?

Tak, w tym. Pamiętaj, żeby koniki wróciły na te same miejsca i zakręcaj od środka do zewnątrz.


Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 10:11 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 10:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja jestem świeżo po wymianie szklanek w 350TurboDiesel i cykanie zniknęło,
ale zastanawia mnie jeszcze inne miarowe cykanie/grzechotanie przez jakieś 5sekund (dopóki olej nie dojdzie)? Zjawisko głównie na zimnym silniku.

Co to może być?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
zegarek pisze:
Pamiętaj, żeby koniki wróciły na te same miejsca

to, że koniki mają wrócić na swoje miejsce to jasne, ale prosze o przyblizenie tematu
zegarek pisze:
i zakręcaj od środka do zewnątrz.

tam są cztery śróby wszystkie na zewnątrz, a więc jak mam zacząć od środka ?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 10:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zegarkowi pewnie chodzi o to, że demontujac całą klawiaturę na raz trzeba mocować od środkowych wsporników po skrajne na przemian lewe/prawe. Ja nie przywiązuję do tego jakiejś wielkiej wagi bo wałek jest podpierany w 5 miejscach i demontuję tylko po jednym wsporniku - ale pewnie warto tak robić.
MercBeginner - ważne aby nie klekotało po tym jak pojawi się ciśnienie oleju.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 11:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Tak, właśnie chodziło mi o kolejność przykręcania posczególnych wsporników. Ważna jest kolejność przykręcania jak i odkręcania. Słyszałem o przypadkach gdzie wałek pękł, więc imho lepiej dmuchać na zimne.
Albo wymieniać po jednym :) <


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2008 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Dzięki Waszym radom szklaneczki wyszły z koników, i chyba pomysł, aby wymienić wszystkie nie był zły.
Tak sobie na nie patrzę i zastanawiam się jaki to magiczny środek „na szklanki” może przywrócić ukrytym w środku sprężynom dawną świetność i jaki to preparat może sprawić, aby były wszystkie równe.

Obrazek

Chyba siedziały sobie w silniczku od nowości :)

Obrazek

ukaniu pisze:
Przed zamontowaniem śrub warto poprzez porównanie do nowej śruby z takim samym gwintem sprawdzić czy gwint nie jest wyciągnięty


bardzo słuszna uwaga, ja myślę, że nawet nie trzeba sprawdzać tylko wymiana śrub powinna być standardem.

Poniżej widzimy "wywinięty" gwint w śrubie, tak wyglądają wszystkie śruby, a więc powtórne ich użycie może być przyczyną późniejszych różnych przygód takich jak, zerwanie gwintu czy zerwanie śruby.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
MercBeginner - ważne aby nie klekotało po tym jak pojawi się ciśnienie oleju.


Można powiedzieć, że cichnie jakieś 5sekund po wskoczeniu wskazówki na
max. A w ogóle to co to klekocze, lub co lubi zazwyczaj klekotać na zimnym silniku?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 7:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam
szklanki wymienione, silniczek pracuje dożo ciszej, ale, no właśnie, ale strasznie telepie silnikiem na wolnych obrotach.
Powyżej 2000 obrotów silniczek pracuje równiutko i ładnie się wkręca na 5500 rpm.
Czy macie jakieś doświadczenie, co może być nie tak?
Czy po prostu po wymianie szklanek trzeba jechać do fachowca, aby znowu pięknie wszytko poustawiał?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 10:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Miałem właśnie ten sam efekt, po 10 km się uspokoiło.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 10:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
znalazłem przyczynę.
Na pierwszym cylindrze na zaworze ssącym szklanka po założeniu była jakby za długa i powodowała, że zawór się nie zamykał do końca.

Skróciłem zatem szklankę (poprzez zeszlifowanie od góry) wygląda teraz jak szósta od lewej na zdjęci powyżej i jest OK :)

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony czw cze 26, 2008 11:05 am przez kali, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl