MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 10:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 23, 2008 10:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 23, 2008 9:44 am
Posty: 21
Witam wszystkich na forum. Wracam do MB po latach zmian różńych pojazdów. To chyba sentyment bo 10 lat temu miąłem 123 który do dziś wspominam z łezką w oko. Szukam auta z dieslem 126 (to graniczy z cudem) albo w140 co jest w miare popularne na rynku. Prosze o rady, informacje o tych autach (chyba bardziej skłaniam sie ku Fortecy) . Czytałem że 140 to droga eksploatacja. Co znaczy droga? Czy coś się nagmminnie spuje? Wszak to silnik od 210...
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 10:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
No i mądrze, że wracasz do gwiazdy ;) ale temat chyba powinien znaleźć się we "współczesnych".
A wybór należy do Ciebie. W126 jest ładniejsza ... a z dieslem sie da znaleźć (a patrzyłeś tego hamerykańca SDL co stoi na allegro z sochaczewa?)
W140 napewno jest nowocześniejszym pojazdem i z tego co wiem bardzo solidnym
hoover pisze:
Wszak to silnik od 210...

A to wcale nie jest pozytyw [zlosnik]
Co do eksploatacji W140 to owszem - jest droga. Ceny części potrafią załamać nie jeden budżet [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 11:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Jeśli chodzi o S 300 turbodiesel z końcowej produkcji to silnik jest taki sam jak w oczkach -177 ps.
Inna sprawa to diesele S 350 turbo - jest to rozwiercona trzysetka ośmiozaworowa nie za bardzo adekwatna do tego nadwozia.
Sam nastawiam się niedługo na kupno W140 i bacznie śledzę ceny i oferty.
Życzę wytrwałości w poszukiwaniach tego Wymarzonego ;)

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 12:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
hoover pisze:
Czytałem że 140 to droga eksploatacja

części 5-7 razy droższe niż do W126
Poza tym niezbyt dobre opinie chodzą o 3,5d w W140 ze względu na lecące uszczelki pod głowcą...
W140 jest sporo cięższa od 126 a to ma swoje konsekwencje i w spalaniu i dynamice...
Biorąc pod uwagę masę i komfort gdybym się upierał na 140 (choc akurat mi się nie podoba) to raczej szedł bym w stronę dużych V8 benzyny z sekwencją -koszta te same co ON a jazda inna.
V12 nie polecam bo pali 24-29PB w mieście.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł: Re: Witam
Post: pn cze 23, 2008 12:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
hoover pisze:
Witam wszystkich na forum. Wracam do MB po latach zmian różńych pojazdów. To chyba sentyment bo 10 lat temu miąłem 123 który do dziś wspominam z łezką w oko. Szukam auta z dieslem 126 (to graniczy z cudem) albo w140 co jest w miare popularne na rynku. Prosze o rady, informacje o tych autach (chyba bardziej skłaniam sie ku Fortecy) . Czytałem że 140 to droga eksploatacja. Co znaczy droga? Czy coś się nagmminnie spuje? Wszak to silnik od 210...
Pozdrawiam

Z tego co wiem, to w Rybnik jest ciągle do sprzedania W126 300 turbo(beczkowy), nie wiem w jakim to jest stanie bo go nigdy nie widziałem na żywo, ale w ogłoszeniach pojawia się regularnie.(teraz go chyba nie ma w ogłoszeniach)
Jest też jeden z czechowic:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4666446
Nie jestem pewien, ale chyba ktoś z Silesii go oglądał.


Na górę
 Tytuł: S3000
Post: pn cze 23, 2008 2:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 23, 2008 9:44 am
Posty: 21
o 350 to wiem i dlatego chce 300 i do tego 5-7 razy droższe jest, przyznacie, młao precyzyjne bo 5x10 a 5 x100 to juz inaczej. Chodzi mi o ekslopatację, klocki, czy tam jest pasek czy łańcuch po ilu zmiana.
Jeżeli chodzi o gaz to się po prostu boję, że zniszczy silnik. Tą inwestycję traktuje hobbystycznie i nie stawiam bardzo ostrych limitów na wydatki ( bardziej logiczne niż kwotowe). O gazie słysze więcej złego niż dobrego i dlatego obawiam się skutków. <br>Dodano po 17 minutach.:<br> Co do tego linku to z nad morza kawał drogi. Może powiedz kto to jest z Silesi tutaj i kogo można sie spytac bo znalazłem tez cos takiego:
http://moto.gratka.pl/tresc/mercedes-s- ... 7e325a&s=1
tylko ten znaczek na klapie sugeruje jakiś przeszczep.....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 3:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Gaz nie zrobi ci spustoszenia jeśli zostanie zamontowana dobra sekwencja. A wtedy mozesz już pomyśleć nad jakimś silnikiem właściwym do tej budy...
Np 500....
W140 jest bardzo ciężka przez co wymaga naprawde konkretnego motoru ażeby to chodziło a nie się toczyło.
A skoro traktujesz hobbystycznie to może jednak poszukaj jakiejś wypasionej W126 ;)
Co do eksploatacji to ... czego byś nie tknął to jest drogo! Przy rozrządzie wiele sie nie narobisz ale przy kilkunastoletnim samochodzie zawsze jest coś do zrobienia a jednak ceny dużo wyższe niż do w126 (a te juz czasami są niemałe) odstraszają.
Ceny części to sobie możesz porównać np tu: http://sklep.intercars.com.pl/
Ale juz oryginalne MB są jeszcze droższe. Ciezko powiedzieć dokładnie jak to wygląda z kosztami... są po prostu duże i niema się co oszukiwać.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł: 126?
Post: pn cze 23, 2008 8:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 23, 2008 9:44 am
Posty: 21
OK 126 ma piękny kształt. Ale czy do niej można gaz założyc? Gdzieś czytałem że jest tam wtrysk mechaniczny i to wykluczą sie z instalacją gazową. Robie rocznie całkiem spore przebiegi i wolałbym nie musieć za często trafiać do warsztatu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 10:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Do LPG lepsze będzie zdecydowanie W140.
Wszystkie silniki benzynowe w W140 były już na elektronicznym wtrysku.

Ja jednak mam zdanie takie, że jaki to by gaz nie był to i tak zawsze
coś będzie się działo i na to trzeba być przygotowanym.

Swoją drogą bezawaryjność diesel'a naprawdę uzależnia [usmiech]

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł: 140
Post: pn cze 23, 2008 10:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 23, 2008 9:44 am
Posty: 21
widze ze uzytkujesz w140. Mam zamiar sprowadzić 140 300td z przebiegiem nie wiecej niz 200kkm z germani i interesuje mnie co w eksploatacji codziennej może sie mi przytrafić? Tzn. nie pytam o klocki, tarcze, oleje itp. eksploatacyjne sprawy a bardziej kosztowne naprawy jak np. popma dociągajaca o której ktos napisał ze wydatek 6kPLN. Czy jakieś inne ''niespodzianki?


Na górę
 Tytuł: Re: 140
Post: pn cze 23, 2008 10:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
hoover pisze:
Mam zamiar sprowadzić 140 300td z przebiegiem nie wiecej niz 200kkm z germani


:o

zycze wytrwalosci i powodzenia!!

96'-98' w dieslu ponizej 200k to w niemczech abstrakt
albo plac pan jak za zboze.... bo fura stala tylko do lansu przed sasiadami

bedzie ciezko - na prawde

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł: kilka sztuk
Post: pn cze 23, 2008 10:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 23, 2008 9:44 am
Posty: 21
to fakt ze takich aut to znalazłem 4 np taki jak ten:
klik
z książką serwisową. Co daje szanse na realny przebieg.
Jednak chyba łatwiej tam niż u nas.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 10:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
nie raczej odwrotnie :D
u nas moga ci zrobic nawet 1tys przebiegu wedle zyczenia :D
a i nie zaplacisz jak za zboze eeheheh

cena to jakis abstrakt prawie 14k euro
smialo za ta cene mozna kupic

i to 2004r klik

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł: unfall
Post: pn cze 23, 2008 10:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 23, 2008 9:44 am
Posty: 21
i to mocny. nie kupie auta po takim wypadku. I problem z e że w/g opinii czytanych na forach sie sypie. Moim ideałem był 210 300TD z normalnym przebiegiem + xenon+ aut.klima - ale takich nie ma. Jak probuja sprzedawać cos co jest poniżej 200kkm to z daleka widać że kręcone. Sprawdziłem kilka z niemiec i nawet tam system cofania liczników świetnie działa. A dać 20kEUR za '98 to też przesada.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 11:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
przeciez tam do wymiany drzwi i blotnik koszt do 2k zl z malowaniem
to jest samochod po stluczce nie po wypadku
rozumiem kupic rozbitka za 5k euro bo takie tez sie zdarzaja
pozniej jakies cwiartki ramy itp to fakt nie ma sensu
ale ze drzwi do wymiany to bez przesady

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl