MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 25, 2008 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Czołem.
tak się zastanawiam, mam w aucie zamontowany fabryczny alarm. No i niby wszystko jest ok, męczy mnie natomiast jedno, mianowicie mam dwa kpl. kluczy i przy żadnym z nich nie ma niczego w rodzaju pilota, bądź czegoś w tym stylu. Pytanie brzmi jeśli już zacznie wyć przerażająco w środku nocy, jak do wyłączyć? to raz a dwa nie powinno być jakiegoś pilota, o którego powinienem zapytać poprzedniego właściciela?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: śr cze 25, 2008 8:43 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
berts pisze:
nie powinno być jakiegoś pilota, o którego powinienem zapytać poprzedniego właściciela?


Nie powinno! [zlosnik]
Alarm fabryczny (EDW) w tym typie uzbraja się i rozbraja poprzez przekręcanie kluczyka we wkładce drzwi. I w tym przejawia się jego beznadzieja - przekręcenie wkładki "łamakiem" powoduje wyłączenie alarmu.
Daj sobie z tym spokój - wywal, i wykorzystując instalację załóż choćby jakąś chińszczyznę (będzie 100% pewniejsze)

Odnośnie działania możesz zrobić doświadczenie: Otwórz szybę w drzwiach i zamknij centralny kluczykiem od zewnątrz. Następnie włóż rękę do środka i klameczką wewnętrzną otwórz drzwi - alarm powinien zacząć trąbić (bo ma klakson - a nie syrenę)
W celu wyłączenia alarmu należy przekręcić kluczyk we wkładce drzwi w pozycję "otwórz" - i tyle.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 9:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
jutro powalcze :) faktycznie żadna rewelacja ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Dodatkowa beznadzieja fabrycznego alarmu to niemożność zamknięcia centrala od środka w czasie jazdy - zaczyna trąbić.
Chociaż z opisu Gerriego wynika, że nie powinien bo nie jest przekręcana wkładka, więc może coś u mnie nie tak.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 10:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nie wiem czy to zamierzony efekt, ale gdy zamknę drzwi kluczykiem (od strony kierowcy), to otwierając kluczykiem stronę pasażera, zaczyna trąbić. Jedyne jak da się wyłączyć, to przekręcenie wkładki od strony kierowcy.

Jest to dla mnie niezrozumiałe.

1. Jak można ten mechanizm najprościej zdezaktywować?
2. Czy jakieś elementy z fabrycznej instalacji można wykorzystać do podłączenia aftermarketowego alarmu?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 11:45 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
zegarek pisze:
Nie wiem czy to zamierzony efekt, ale gdy zamknę drzwi kluczykiem (od strony kierowcy), to otwierając kluczykiem stronę pasażera, zaczyna trąbić. Jedyne jak da się wyłączyć, to przekręcenie wkładki od strony kierowcy.


Wkładka zamka (bębenek) ma zaimplementowany mikroprzełącznik reagujący na ruch kluczyka. Najprawdopodobniej wypadł lub została rozłączona znajdująca się w poblizu wtyczka. Takie rzeczy się dzieją jeśli źle ułożony kablek mikrowyłacznika wejdzie w bliski kontakt z opuszczającą się szybą. Wtedy alarm nie reaguje na kręcenie kluczykiem w danych drzwiach.

zegarek pisze:
1. Jak można ten mechanizm najprościej zdezaktywować?


Wyjąć sterownik.

zegarek pisze:
2. Czy jakieś elementy z fabrycznej instalacji można wykorzystać do podłączenia aftermarketowego alarmu?


Jak najbardziej. Instalacja jest bardzo solidna i nie rzuca się w oczy w postaci obcych kabli (bo jest oryginalna!)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 1:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Gerri pisze:
Daj sobie z tym spokój - wywal, i wykorzystując instalację załóż choćby jakąś chińszczyznę (będzie 100% pewniejsze)

Z pierwszym się zgodzę - wywal
ale NIGDY PRZENIGDY nie montuj nic w zamian! Każda ingerencja niefabryczna to KUPA!! KAŻDA!! Obojętne czy to gaz, czy alarm.

A alarm? Co Ci da alarm? Nikt nie zwraca uwagi na drący się alarm. Jak już masz zabezpieczać auto to w sposób mechaniczny (blokada kierownicy i pedałów). Taka blokada odstraszy gówniarza, który chce się tylko przejechać (weźmie auto obok).

Jak poważny złodziej będzie chciał ukraść to nic go nie powstrzyma.

Nie montując alarmu oszczędzisz sobie późniejszych kłopotów z instalacją elektryczną (uwierz mi, ja to przerabiałem i nigdy więcej).

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 7:15 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
broneq pisze:
Nie montując alarmu oszczędzisz sobie późniejszych kłopotów z instalacją elektryczną (uwierz mi, ja to przerabiałem i nigdy więcej).


Trochę śmieszne podejście: to, że Ty nie umiałeś założyć alarmu nie znaczy, że to jest złe. Założyłem w Mercedesach naprawdę dużo różnych alarmów - jakoś sobie nie przypominam, żeby któryś z klientów zgłaszał jakieś problemy z instalacją...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 11:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Gerri pisze:
Wyjąć sterownik.



a gdzie owo cudo się snajduje?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 12:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Gerri pisze:
zegarek pisze:
2. Czy jakieś elementy z fabrycznej instalacji można wykorzystać do podłączenia aftermarketowego alarmu?


Jak najbardziej. Instalacja jest bardzo solidna i nie rzuca się w oczy w postaci obcych kabli (bo jest oryginalna!)


Ok, rozumiem, że kable od czujników otwarcia drzwi, + i masę można wykorzystać ze starej instalacji. Coś więcej? Bo podłączenie do centralnego i do kierunkowskazów muszę zrobić sam, zgadza się? Bo wydaje mi się, że z centralnym zamkiem i kierunkowskazami ten fabryczny alarm nie ma nic wspólnego.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 12:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
berts pisze:
Gerri napisał:
Wyjąć sterownik.

a gdzie owo cudo się snajduje?


Pod stopami pasażera przedniego fotela.

Hmm, a gdyby tak inaczej sprawę rozwiązać..
Można by kupić sterownik centralnego zamka na pilota.
Odłączyć czujniki w drzwiach aktywujące i dezaktywujące alarm i zamiast nich podpiąć sterownik centalnego zamka (np. przez przekaźnik jeśli byłoby to konieczne). Oczywiście sterownik podłączyć również do pompy centrala.
Pozwoliło by to na sterowanie centralzamkiem oraz oryginalnym alarmem, przy czym ów alarm byłby pozbawiony wady o której napisał Gerri.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl