MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 1:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A ja nie mam u siebie problemow z przegrzewaniem? Tez mam mala chlodnice i w dodatku LPG co wieksza temp. silnika ale temperatura zwykle 85-90 w upalny dzien w korku podejdzie pod 100, wlacza sie wiatrak i natychmiast spada do 90.
Dobrym "rozwiazaniem" jest zamontowanie wiatraka elektrycznego dwobiegowago zamiast wiska + termostat na 95 i 100 stopni.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 10:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
dobry pomysł z wiatrakiem ale czy czasem nie masz sciągnietej obudowy witaraka????? wiatrak ma to do siebie zeby ciągnać powietrze przez cvhłodnicę! jesli nie ma obudowy to tworzy tylko zawirowania powietrza pod maską i bardzo mierna jest jego wydajność do chłodzenia!!! <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ja chciałem kupić taką obudowę używaną to sie bez mała prosiłem bo nietypowa itd... 250D 20V... pojechałem do serwisu na drugi dzień do odbioru... 94 zł nówka sztuka oryginał... czasem warto podjechać albo przedzwonić żeby zapytać o cene...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Dzięki za rady - idę w kierunku chłodnicy więc jak ją wyczyścić bez zdejmowania,kiedyś z 8lat temu w 300 TD nalałem wody z octem i przejechałem jakieś 200 km zszedł nie zły szlam,m ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Dodam że chłodnica w jest gorąca,ale może faktycznie coś jest.
TReneR pisze:
Tez mam mala chlodnice i w dodatku LPG co wieksza temp. silnika

no właśnie wcześniej tego nie miałem a wiatrak też coś mi się wydaje że łapie trochę za późno wskazówka powyżej 100.
Czy to się jakoś ustawia?

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)
aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 12:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ustawiac sie nie ustawia - mozesz sobie wymienic czujnik temperatury (w bloku) na taki, ktory wlacza przy nizszej temperaturze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 1:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wcześniej pewnie miałeś mniejsze stężenie glikolu w płynie.
Wlej wody destylowanej w układ zobaczysz jak ładnie trzyma temperaturę :-).


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 12:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Czy od nadmiaru wikolu może być wysoka temperatura?
Dzisiaj byłem u kolejnego mechanika-zasugerował zmianę termostatu nie na orginalny 87C tylko na 80C.
Czy to coś zmieni?
Ręce mi opadają bo od świateł do świateł pracuje wisko a kiedyś łapało temperaturę sporadycznie.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 12:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
heh ... ach ci mechanicy...
Może i Ci to coś pomoże .. ale i tak pewnie bedzie miał tą samą temperaturę. Zacznij od czynności najprostszych i podstawowych -> Oczyść dobrze cały układ, zalej dobrym płynem i sprawdź wtedy.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 4:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
ALPAq pisze:
Oczyść dobrze cały układ

Czy ocet to dobry pomysł do chłodnicy na 200km dla oczyszczenia?Lub jakieś inne pomysły oczyszczenia?
ALPAq pisze:
dobrym płynem

Jaki polecacie gotowy czy koncentrat?Obecnie koncentrat Midland + woda destylowana.

Tyle lat jeżdżę mercedesami w tym 3 razt motor 2.3(+gaz) i nigdy nic takiego nie miałem.Lałem czasem wodę i było ok,a teraz jakieś cuda.

A mechanicy faktycznie wiele pomysłów 0 efektów.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 4:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
http://www.allegro.pl/item374043314_kle ... y_708.html
http://www.allegro.pl/item374438575_pre ... od_ss.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 6:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
peeteer pisze:
Jaki polecacie gotowy czy koncentrat?

Co do płynu na lato to woda destylowana powinna nawet wystarczyć ;) ale żeby już mieć spokój na te 3 lata ... proponuje np koncentrat do chłodnic Prestone (ogólnie jak dla mnie bardzo dobra firma ... )
A co do płukania chłodnic słyszałem, że:
TReneR pisze:
http://www.allegro.pl/item374438575_prestone_do_plukania_chlodnicy_nr_1_w_usa_od_ss.html

Jest bardzo dobry. Sam na niego poluje dośc długo i nie moge dostać w żadnym normalnym sklepie ;)
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 08, 2008 9:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
TReneR pisze:
http://www.allegro.pl/item374438575_prestone_do_plukania_chlodnicy_nr_1_w_usa_od_ss.html

Dzięki to już jakiś trop zacznę od układu-jeszcze nie widziałem tej firmy ale poszukam.
Termostat też wymienię udało się kupić na 80C.
Wiecie może jak stosować ten płyn do czyszczenia?Czy wlewam do płynu który jest teraz w układzie czy zalać od nowa np.wodą destylowaną + płyn do czyszczenia?

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Witajcie
znowu wracam do tematu grzania motoru 102.

Przypominam co wymieniłem
uszczelka pod głowicą nowa
planowanie głowicy
pompa wody nowa
chłodnica nowa(dziś)
termostat na 80c nowy
przewody zapłonowe nowe
świece nowe
korek zbiornika wyrównawczego nowy
zalany aktualnie wodą destylowaną

i sytuacja wygląda następująco :

Przy jeździe po trasie czy mieście z prędkością 70km jest ok wskaźnik temp przed 90 i ani drgnie.
Ale wystarczy zatrzymać się na światłach z dwa razy i temperatura wzrasta do 100 załącza się wentylator i schładza do 90 i tak w koło...dziś temperatury 23Cdo29C

Przewody z płynem są twardawe, da się wyczuć opór przy ściskaniu.

Teraz wracam do pytania Czy tak ma być?
Czy przewody mogą być twardawe?
Czy gdyby znów była walnięta uszczelka lub źle zrobiona(skręcona) to czy były by takie objawy czy raczej kompletnie by sobie nie radził z temperaturą nawet po trasie?
Czy może zmienić olej na pół syntetyk bo na różnych forach czytam że niekiedy taki manewr pomaga(aktualnie mineral-midland)

Czy możecie jeszcze coś poradzić bo już nie wiem co myśleć a trochę kasy już wpakowałem.
Dzięki i pozdrawiam

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Układ jest ciśnieniowy - przewody mają być twarde. Korek otwiera się ponad ciśnienie 1.4 atm. To pozwala na podniesienie temperatury wrzenia wody (gdyby wlano) w układzie do ponad 120 stopni.
Musisz sobie sam odpowiedzieć na pytanie: po co jest wentyaltor?. Ano właśnie!
Zachowanie normalne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
peeteer pisze:
Czy przewody mogą być twardawe? moga, ale w ekstremalnych warunkach, generalnie nie powinny byc bardzo twardeCzy gdyby znów była walnięta uszczelka lub źle zrobiona(skręcona) to czy były by takie objawy czy raczej kompletnie by sobie nie radził z temperaturą nawet po trasie? moglyby byc
Czy może zmienić olej na pół syntetyk bo na różnych forach czytam że niekiedy taki manewr pomaga(aktualnie mineral-midland) nie polecam
Czy możecie jeszcze coś poradzić bo już nie wiem co myśleć a trochę kasy już wpakowałem.
Dzięki i pozdrawiam


Moze masz zamulone uklad chlodzenia (nie chlodnice) ale nagrzewnice, przewody itd. Wężyk przelewowy zbiorniczka wyrownawczego drożny?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To chyba jestem jakiś dziwny bo jak nie mam twardych węży to węszę nieszczelność.
Owszem doprowadzenie układu do pełnej szczelności z korkiem 1.4 kosztowało mnie uszczelnienie pompy wody, klejenie chłodnicy i klejenie nagrzewnicy. Teraz trzyma ciśnienie jak potrzeba.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl