MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 1:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 22, 2008 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Chcialbym zasiegnac Waszej opinii na ten temat gdyz ciekawi mnie to od pewnego czasu - jak to jest z ta wytrzymaloscia skrzyn - zdarzaja sie przeciez i manuale i automaty z przebiegami powyzej 500 000 bez jakichs wiekszych remontow (wiadomo, ze od wlasciciela wiekszosc zalezy) ale co np. z samymi sprzeglami ? - wiadomo, ze inne zupelnie ale czy mozna popsuc sprzeglo w automacie w sposob zblizony jak w manualu ? np. przy okazji mlodziezowych zabaw w palenie gumy (to raczej pytanie do posiadaczy mocniejszych jednostek [zlosnik] ); co z szybkim zmianami przelozen w automatach ? - widac, ze np. niektorzy taksiarze traktuja automaty jak sekwencje a one i tak jezdza bez remontow po kilkaset tysiecy (mam takich znajomych) i czy takie samo traktowanie manuala moze zaowocowac rozwaleniem synchronizatora lub czegos tam jeszcze - poprostu czysta ciekawosc bo tyle mitow i historyjek i stron jest w Sieci w tym temacie, ze tak naprawde nie wiadomo o co chodzi i dlaczego ludzie tak bardzo sie boja automatow, ktore ja osobiscie przedkladam nad manual...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 10:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
mi raz poszla elektronika w automacie - w manualu tego nima :)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 10:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ogólnie (z zasady) w manualu nie ma co zdechnąć ... dlatego uznawane są za trwalsze. Prosta stara konstrukcja w której nie ma się co posypać
Automat z kolei jest zazwyczaj napchany (nawet w minimalnym stopniu) elektroniką a wiadomo jak ona zawodna potrafi być.. chodź nie tylko ona pada w automatycznych skrzyniach.
Dlatego skłonny jestem postawić na większą trwałość manualnych skrzyń ale dobrze traktowany automat również ma prawo chodzić lata (w MB dziesiątki, setki ;) )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 11:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Biorąc pod uwagę stopień skomplikowania trudno porównywać te skrzynki. Gdyby policzyć ilość usterek w stosunku do ilości elementów to automat jest wieczny :-).
Automat wymaga intelignetnego użytkownika nie wolno bagatelizować pewnych niepokojących objawów bo koszty serwisu rosną lawinowo.
Osobiście uważam, że jeśli policzyć koszty eksploatacji automatu to nie wychodzi on drożej niż manual - szczególnie, że manual choć prosty konstrukcyjne jest w naprawie bardzo drogi. Standardowe części psujące się w automatach kosztują grosze a komplet trybów czy lichych synchronizatorów manualnej skrzynki to już jest bardzo duży wydatek.
Jeśli automat jest pod własciwą opieką zwykle usterki kończą się na wymianie elementów sterujących na płycie i uszczelnień. W elektronicznie sterowanych skrzynkach usterki najczęściej zacyznają się od sterowania - jeśli szybko naprawione - na tym kończą.
Ludzie boją się automatu bo nie umieją go kupować.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Jak dla mnie obie skrzynie odpowiednio użytkowane sporo wytrzymują, osobiście mam autko ze skrzynią automatyczną, ostatni padł tłoczek odpowiedzialny za przełączanie do jazdy przód - tył - przebieg ok 300 000 km, poza tym działał bez zarzutu. W związku z jej wyciąganiem kazałem mechanikowi dobrze ją przejrzeć i wymienić tarczki bo to było tylko nadawało się do wymiany bo były już trochę zużyte. Więcej kosztowało wyjęcie i rozebranie niż części do skrzyni - ale teraz mam spokój ze skrzynią i pewność że wszystko O.K.
Osobiście preferuje skrzynię automatyczną bo wygodniejsza jest a jak się chce namieszać biegami to też można. No i spokojnie mogę ruszać ze świateł trzymając w jakieś picie :lol:
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 2:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A w jaki sposob ruszanie spod swiatel na pelnym wdepnieciu wplywa negatywnie na skrzynie ? - sprzegla spalic chyba nie sposob, rowniez przekrecic silnika sie nie da bo skrzynia przerzuci wyzej w krytycznej sytuacji... ciekawi mnie to ze wiekszosc aut sportowych z duza moca jest wyposazana wlasnie w automaty (nawet SLR) i chyba jednak jakos musi to wytrzymywac te jazdy bokiem i duze obciazenia... a moze to bardziej dlatego, ze w manualu przy duzej mocy i zabawie sprzeglo rozpadloby sie dosc szybko...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 2:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Automat z racji konstrukcji przekładni może przenosić znacznie większe momenty przy takich samych gabarytach jak manual. Ma możliwość myślenia za kierowcę w krytycznych momentach.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Może dużo nie wniosę do rozważań lecz używam automatu od roku w moim E320T 5 biegów i nie wyobrażam sobie innej skrzyni w mercedesie. Wydaje się, że odpowiednio serwisowana i używana skrzynia automatyczna przeżyje silnik dla przykładu przebieg mojego mercedesa mechanicy szacują na około 600kkm a skrzynia pracuje ładnie oczywiście są już małe mankamenty typu wyczuwalne szarpnięcie przy przerzucaniu z 3na4 bieg ale jeszcze nie wymieniałem oleju i filtra więc może po wymianie będę się cieszył jeszcze długo aksamitną pracą skrzyni.

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby
Fiat Doblo do poruszania
Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 24, 2008 6:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
U mnie rowniez mozna wyczuc szarpniecia przy zmianie z 3 na 4 (olej i filtr zmieniany w zeszlym roku) ale wydaje mi sie, ze to bardziej przyczyna gdzies z tylu - od czego mozna zaczac poszukiwania ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 24, 2008 9:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A jak z luzami? Wał? Most? Bo to ma bardzo duże znaczenie.
Powiem wam szczerze, że ja też bardzo zadowolony jestem z przesiadki na automat.. pobawić się można tak samo (albo i lepiej) jak manualem ... wygoda jest, noga na sprzęgle się nie katuje. Ale i tak do manuala nic nie mam... <br>Dodano po 11 minutach.:<br> A tak na temat:
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=10

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 24, 2008 4:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
szarpnięcia to raczej nie wina skrzyni tylko luzów... u mnie wyszedł luz na tylnim moście... i dlatego będzie zmieniony...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 24, 2008 6:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Chuck Norris pisze:
szarpnięcia to raczej nie wina skrzyni tylko luzów... u mnie wyszedł luz na tylnim moście... i dlatego będzie zmieniony...


Tez mi sie tak wydaje musze poszukac jakiegos na wymianke :-).

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 11:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt cze 13, 2008 4:36 pm
Posty: 8
Mam W124 z automatem od 7 lat i nie narzekam. Olej i filtry były wynieniane 2 lata temu, również niekiedy wyczuwam szarpniecia przy zmianie z 3 na 4 bieg, ale dosc rzadko. Jedyny problem powstał na wskutek holowania za pomoca linki na Parku, na szczescie nie przeze mnie :) pomoglo podkrecenie obrotow, bo przy wlaczeniu na Drive samochod po prostu gasnal. Dlatego NIGDY nie holujcie automata :)
Co do wygody, nie ma porownania. Sama przyjemnosc, a jak ktos chce sie pobawic, to jest mozliwosc zmiany na inne biegi (w zaleznosci od skrzyni), bardzo przydatne np podczas wyprzedzania, kiedy trzeba zwiekszyc obroty i przyspieszyc.
Z drugiej jednak strony, automaty sa troche ospale, co jest raczej regułą w wiekszosci przypadków, przede wszystkim starsze modele.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 5:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
nie tyle starsze modele co słabsze modele...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 7:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
uoncheq pisze:
[...]Dlatego NIGDY nie holujcie automata :)[...]


Dlatego automata sie holuje na N :-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl