MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 28, 2008 12:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
ktos kiedys opisywal jak wymontowac reflektory w w123.Nie moge tego odnalezc :-?
Chce wymienic u siebie i nie wiem jak sie za to zabrac by nic nie polamac.
drugie pytanie tyczy sie zarowek.Jakie zamontowac by dobrze swiecily oraz by nie stanowily zbyt duzego obciazenia dla ukladu.Jakies doswiadzenia w tej maretii..?!

dzieki z gory i pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Ostatnio zmieniony śr lip 30, 2008 1:11 pm przez aegm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 12:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Witam
Wyciagasz kierunkowskaz odkrecajac taka duza plastykowa nakretke od strony silnika, pod nim masz dwie sruby do reflektora i dwie sa jaszcze od strony grila.Reflektor wychodzi do przodu.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 12:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
1.Wyjąć zbiornik płynu spryskiwacza.
2.Odkręcić plastikow enakrętki kierunkowskazów znajdujące się na ścianie bocznej komory silnika za kierunkowskazem.
3.Po wyjęciu do przody kierunkowskazu , odkręcić dwa wkręty wkrętakiem krzyżowym.
4. Odkręcić dwa wkręty z przodu reflektora góra i dół od strony chłodnicy.
Odpiąć wtykę i podciciśnienie.

Teraz najlepiej zaopatrzyc się w sztywny stalowy szpikulec lub coś na kształty brzeszczotu, ewentualnie drewnianą wąską lisewkę.
Reflektor chwytamy i unosimy lekko do góry, pod niego wsuwamy przyrząd .
Wtedy można spokojnie wyciagnąć cały reflektor do przody.
Czasem błotnik pod reflektorem jest tak ukształtowany , że nie trzeba podwarzac tamtędy reflektora, ale lubi zaczepiać się uchwytami szyby własnie za rant błotnika.
Raz wymontujesz , będziesz wiedział jak to robić.
Żarówki 55W , tak jak producent i zdrowy rozsadek nakazuje.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 1:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
dzieki za opis.Bede na dniach walczyl i zdam relacje czy sie zabieg udal. [usmiech]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Wszystkie podstawowe operacje jak wlasnie wyjmowanie reflektorow sa w ksiazkach do Beczek wiec polecam sobie zakupic (poniewaz sa fotografie gdzie czego szukac)

Nawet jest jedna na allegro:
http://www.allegro.pl/item405287192_mer ... awiam.html

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 5:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
I.T pisze:
Wszystkie podstawowe operacje jak wlasnie wyjmowanie reflektorow sa w ksiazkach do Beczek wiec polecam sobie zakupic (poniewaz sa fotografie


kiedys tez ktos na forum opisywal ladnie, nawet tez ze zdjeciami jak sie to robi, ale nie moge znalezc.
Jakios sobie poradze [cool]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Jak kolega chce to pokażę, mieszkam też w Świdnicy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 9:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
marcinMB123200D pisze:
Jak kolega chce to pokażę, mieszkam też w Świdnicy.


dzieki za oferte pomocy,ale auto nie stoi w Swidnicy. [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 10:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
aegm pisze:
kiedys tez ktos na forum opisywal ladnie, nawet tez ze zdjeciami


http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... a+odkrecic

_________________
MB W123 240D '78 - Remont

MB W124 200D '91 - TaToWa

MB W124 200D '86 - Bratowa

Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...

Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,

Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 10:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
dzieki!o to mi wlasnie chodzilo!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 29, 2008 10:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
operacja zakonczona!fakt nie bylo to az takie trudne tylko caly jestem oblepiony konserwacja :P Najgorzej dobrac sie jest do bocznych kierukowskazow, by je odkrecic, bo strasznie ciasno.Z jednej strony ABS a z drugiej zbiornik NIVO skutecznie utrudniaja poczatek prac.Potem idzie jak po masle.
Oto kilka fotek:
Tak bylo przed.
Obrazek
Obrazek

Lampy wyszly bez zadnych problemow.Nie potrzebowalem zadnych dodatkowych urzadzen pomocniczych.Tylko srubowkret 8)
Obrazek

Nowe lampy razem z kierunkami.wprawdzie oryginalnie byly Hella, a te sa Boscha.Praktycznie zadnej roznicy.Wazne ze z regulacja na podcisnienie.
Obrazek

I po montazu!wszystko trwalo okolo godzinki moze poltora (nie patrzylem na zegarek!) spokojnej relaksujacej pracy.
Obrazek
Obrazek

Moze na zdjeciach roznica nie jest az tak powalajaca, ale na zywo jest "niebo a ziemia".Stare byly juz dosc brudne i reflektory w srodku nadrzewiale.Swiecily fatalnie!Teraz tylko zaopatrzyc sie musze w komplet nowych zarowek, bo te sa w stanie kiepskim.

Dzieki wszystkim za rady [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 29, 2008 11:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
czesto gesto ciezko uchwycic roznice fotografia znam to skads ; )

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 1:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Chcialem sie dowiedziec czy swiatla lub ich regulacja na podcisnienia ma cos wspolnego ze...sprzeglem?! :-? Bo po wymianie reflektorow wsiadam dzis do auta i dziwnie sie ono(sprzeglo) zachowuje.A mianowicie lapie na samym dole i nie odbija do konca po wysprzegleniu tylko zostaje w polowie tak ze musze sobie pomoc koniuszkami palcow u stop, by powrocilo w swoja wlasciwa pozycje.
Jeszcze wczoraj przed demontazem lamp bylo wszystko ok.Tak ze sa dwie opcje.Tak jak u gory napisalem ma to jakis zwiazek z podcicnieniem, ktore odpinalem (choc jakos mi sie nie chce w to wierzyc), albo sie nagle "cos" w sprzegle konczy.I w to tez mi sie jakos mniej chce wierzyc.Ma ktos jakis plan...?! :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 1:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie ma to nic wspólnego, ale często zdarzają się takie dziwne akcje, mi skończyło się paliwo, kiedy dowiozłem i zalałem brak sprzęgła eh he eh.
Padł siłownik.
Sprawdź najpierw pompkę przy pedale czy nie puszcza płynu, potem parciany węzyk ze zbiorniczka do wspomnianej pompki, i na końcu siłownik przy skrzyni, tam gdzie będzie mokro od płynu tam działaj.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 1:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Nie ma to nic wspólnego, ale często zdarzają się takie dziwne akcje, mi skończyło się paliwo, kiedy dowiozłem i zalałem brak sprzęgła eh he eh.
Padł siłownik.
Sprawdź najpierw pompkę przy pedale czy nie puszcza płynu, potem parciany węzyk ze zbiorniczka do wspomnianej pompki, i na końcu siłownik przy skrzyni, tam gdzie będzie mokro od płynu tam działaj.


jak nie urok to sraczka!bede sie tym zajmowal na dniach bo dzis wyjezdzam i nie mam czasu.Dzieki za mniej optymistyczne wskazowki. choc liczylem po cichu ze ktos napisze"zle wpiales wezyk na podcisnienie-sprawdz je" :P
Ale te auta nie sa chyba az tak prymitywne [usmiech]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl