MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 29, 2008 1:37 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 12:43 am
Posty: 9
witam! Jestem posiadaszem ślicznej 190-siątki do, której rok temu zamontowałem gaz (chociaż nie wiem czy to ma w tej sytuacji jakieś znaczenie). Samochud dziwnie się zachowuje podczas przechodzenia z niskich obrotów na wyższe. Tak jak by się dławił, cały się trzęsie ale jak juz wejdzie na trochę wyższe wszystko jest wpożądku i jedzie normalnie. Podobnie jest na gazie i na bęzynie chociaz zauważylem ze na bęzynie jak by trochę mniej. Bylem juz w kilku warsztatach specjalizujących się na dodatek w mercedesach (zeby było śmieszniej) i wszyscy mowili zebym zmienił przewody i świece. Tak też zrobilem i nic! Potem żebym sprawdził kopułkę i palec. To też nic nie dało. Czuję że będą tak wróżyć aż im się skończą pomysły, a mi pieniądze. Jeśli ktoś z was wie lepiej niż ci tzw fachofcy o co może chodzić to bardzo proszę o pomoc. Dzięki!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 4:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witamy na forum [zlosnik]
Tu NIKT się nie zna, bo znają się tylko w serwisach, a TU... no cóż poznasz kilku "zboczeńców" tych PAŃ, którzy podadzą Ci jak na tacy, rok produkcji, która śrubka z której serii, kto to cudo zamówił i kiedy i dlaczego na taxi [zlosnik], co zrobić by tak nie było, jak zrobić by było ok. [zlosnik] - taki żart ;) podaj światu chociaż info czy to wtrysk, czy gaźnik i jaki, jaki rok produkcji, coby zacieśnić pole poszukiwań i takie tam pierdy ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 5:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 12:43 am
Posty: 9
fakt, trochę mało konkretnie napisalem. No to na początek wystarczy może to że jest to 190-tka z 1991r o pojemności 1.8 w bęzynie oczywiście :) . a co do sposobu dawkowania paliwa to nie jest to gaźnik tylko, no wlasnie może wtrysk jednopunktowy? nie wiem :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Jak zachowuje się na niskich obrotach jak jest zimnu, a jak jak jest ciepły? Sprawdź ciśnienie na garach. To może być klucz do problemu.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 10:55 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 12:43 am
Posty: 9
jak tylko odpale po nocy kiedy jest jeszcze naprawdę zimny to przez chwilkę wydaje się że jest dobze. Ale po chwili znowu lipa. Potem w ciągu dnia jak juz nie ma okazji sie do końca wychłodzić to od początku nie równo pracuje. I jak się nagrzewa w czasie jazdy to nic się nie zmienia cały czas źle!
A co może mieć do tego ciśnienie w cylindrach??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 9:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kornelbol podnieś maskę i zobacz czy na lewym nadkolu (od strony kierowcy) masz pokrętło N/S/1/2/3/5/7 ? (zacieśniamy obszar poszukiwań [zlosnik] ) lub zrób fotkę i zapodaj na forum (będzie łatwiej, a i jakieś sugestie można zaznaczyć)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 1:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Jak ciśnienie nie jest równe na wszystkich garach, to może przez to nierówno pracować na wolnych obrotach. Na cylindrze, na którym ciśnienie jest zbyt niskie trudniej o zapłon mieszanki (zwłaszcza na wolnych).
Ale to tylko jedna z możliwości.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Witam
Ja miałem tak ze mi obroty spadały jak dodawałem pomału gazu, i gasł silnik
gazownik podkręcił dawke i teraz jest wszystko ok
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 4:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Kolega kornelbol chyba się nie obraził? [zlosnik] Podał troszkę info o swoim autku i znikł? :o ;) jeżeli podkręcenie dawki gazu nic nie da, to ja obstawałbym za potencjometrem klapy spiętrzającej (normalnie się mogły ścieżki wytrzeć [szalone] ) i wtedy buja na niskich obrotach
kornelbol pisze:
zauważylem ze na bęzynie jak by trochę mniej

dlatego, że powietrze idzie bypasem a paliwo jest podawane przez wtryski, a na gazie idzie mieszanka przez klapę i przepustnicę jako mieszanina gotowa do wybuchu [zlosnik] .
być może wystarcz tylko podciągnąć obroty na przepustnicy (nie na klapie spiętrzającej) o 1/3-1/2 obrotu :roll:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 11:03 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 12:43 am
Posty: 9
nie obraziłem się :)
właśnie pojeździłem jeszczę troche po warsztatach i to głównie po gazownikach. bo ten mój samochód warjuje. w warsztacie gdzie zakładałem instalację człowiek sprawdził wszystkie parametry, stwierdził że na bęzynie wszystko jest ok ale musiał podkręcić większą dawkę gazu. no i niby na gazie się troche poprawiło choć dalej nie jest idealnie ale za to na bęzynie to juz zupełnie cyrk. jak odpalam to na zimnym silniku mam problem z wejściem na wyższe obroty żeby wogóle na gaz przełączyć, tak nie równo pracuje. jak juz się przełączy na gaz no to w miarę dobze choć dalej czuć jak żuca silnikiem przy przechodzeniu na trochę wyższe obroty. no i umowiłem się z tym specjalistą że będziemy sprawdzać w przyszłym tygodniu i szukać po kolei co to może być bo on już sam ręce rozłożył. coś tam mamrotał, że to może jakaś płytka pod pokrywą filtra powietrza się mogła zgiąć delikatnie, że jakieś przewody posprawdzać trzeba bo może nie szczelne są itd. A właśnie zapomniałem dodać, po tej jego ostatniej regulacji gazu to zaczą jeszcze na dodatek strzelać podczas odpalania. Aż taki przewód zrzucało co jest pod spodem pod całą obudową filtra. Tylko najgorsze jest to że każdego dnia jest inaczej. Jednego dnia strzela przy każdym odpaleniu a innego wogóle. I jak tu sie nie denerwować :-? W każdym razie jak juz będe wiedział coś więcej po tym naszym diagnozowaniu przyszłotygodniowymj, to oczywiście napiszę na forum dla wszystkich zainterespwanych, któży chcieli mi pomuc. DZIĘKI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 11:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
a może kopułka? niech mechanik sciągnie i sprawdzi, kiedyś na zimnym chodził ok, ale jak sie zagrzał to nie palił na wszystkie gary. tak było u mnie
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 6:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 12:43 am
Posty: 9
Już się wszystko wyjaśniło. Po zdjęciu obudowy filtra powietrza pod spodem z tyłu jest wyjście na jakiś niewielki przewód, z którego spadła zaślepka i niby brało lewe powietrze. oprócz tego za luźno siedział jeszcze inny gróbszy znajdujący się dokladnie pod filtrem. No i to by było na tyle w tym temacie.
Ale teraz mam inny problem. Licznik od kilometrów raz się kręci, a raz mu się nie chce?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 8:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
samo nie spadło... efekt "strzału" czyli gazu...
gdyby nie gaz nie byłoby by żadnych problemów...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl