MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 9:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Zastanawiam mnie to, że skoro ekonomizer wychyla się tylko wtedy, gdy stworzy się podciśnienie to dlaczego miałby się wychylać gdy silnik dostaje dodatkowe "lewe" powietrze.

Dodatkowe powietrze to nie dodatkowe podciśnienie - jak to jest?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Chodzi chyba też o to, że wiecej powietrza dostarczone do silnika to jest zły skład mieszanki, zły skład mieszanki to zła praca silnika czyli nieekonomicznie. Otwór tak jest obliczona żeby dostarczała odpowiednią ilośc powietrza, jeżeli z boku (z tego co sie orientuję to pod klapa regulujaca ilość paliwa jest mierzone cisnienie) pociagnie powietrze dodatkowe to ekonomizer pokazuje podciśnienie w "regulowanym/wyliczonym do prawidłowego działania obszarze" + lewe powietrze którego ma nie być - wniosek jest źle - ekonomizer to pokazuje. Inaczej nie potrafie tego dziś opisać. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 11:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
BrunoGiamatti pisze:
WojtekW E220 tyle Ci pali :D?? oż cholera .... to widze, że w Twoim wypadku żaden ze sposobów nie sprawdził się pod kątem ekonomii [zlosnik]


Koledzy - to spalanie w mieście LPG. Właśnie wróciłem z trasy i na trasie pali 10,3 LPG/100 KM.

Dla porównanie spalanie PB w mieście od 12,3 do 15,5. W trasie 8,6 / 100 KM (LPG spala jakieś 1,5 litra więcej).

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 12:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
WojtekW pisze:
LPG spala jakieś 1,5 litra więcej

a ja żyłem w przekonaniu, że sekwencja LPG pali tyle samo co benzynki.
No ok .. tylko osiągnąłeś takie spalanie jakie ja miałem w 300CE 24V w jeździe na LPG po wawie ;)
Więc nikt się nie wypowie na temat tego co napisałem wcześniej??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 7:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja się nie wypowiem. Jedynie zapytam czy 10 l / 100 km paliło ci 3,0 po Warszawie ?

hm... czy aby nie za uboga mieszanka ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 8:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dywagcje na temat spalania powiny tyczyć się tylko benzyny z poprawnie działajacym wtryskiem.
Z LPG bywa niestety tak, że wiele zależy od tego jak zestrojona jest instalacja. Ci co grzebali sami wiedzą jak znacząco mozna zmienić zachowanie silnika i spalanie - to się tyczy wszelakich instalacji.
U mnie spalanie LPG w mieście (Warszawa) było praktycznie nie zależne od stylu jazdy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 9:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
WojtekW pisze:
edynie zapytam czy 10 l / 100 km paliło ci 3,0 po Warszawie ?

10 nie .. ale twoje wyniki 16l i 14l jak na taki silnik wydaja się spore ale OK nie o tym temat :)
ukaniu pisze:
Dywagcje na temat spalania powiny tyczyć się tylko benzyny z poprawnie działajacym wtryskiem.

I tu jest pies pogrzebany bo część z nas jeździ tylko na LPG a druga część niema sprawnego wtrysku (chodź ci na LPG zapewne też [oczko] )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 9:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MercBeginner pisze:
Zastanawiam mnie to, że skoro ekonomizer wychyla się tylko wtedy, gdy stworzy się podciśnienie to dlaczego miałby się wychylać gdy silnik dostaje dodatkowe "lewe" powietrze.

Dodatkowe powietrze to nie dodatkowe podciśnienie - jak to jest?

ekonomizer to manometr, ktory pokazuje podciśninie w dolocie. wskazówka na max ekonomi to max podciśnienie. Lewe powietrze powoduje obniżenie podciśninia, bo stara się wyrównać je do ciśnienia atmosferycznego -stąd ekonomizer się wychyla podobnie jak byśmy przyspieszali bo wtedy też z powodu znacznego otwarcia przepustnic/klapy podciśnienie spada. Podciśninie jest mniejszym cisnieniem od atmosferycznego więc wsysa "świat" do siebie [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 5:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MercBeginner pisze:
Zastanawiam mnie to, że skoro ekonomizer wychyla się tylko wtedy, gdy stworzy się podciśnienie to dlaczego miałby się wychylać gdy silnik dostaje dodatkowe "lewe" powietrze.


Na to jest b. prosta odpowiedź. On jest zasysany przez podciśnienie, a im bardziej otwarta przepustnica, tym podciśnienie mniejsze, bo przepływ powietrza większy. Jak jest lewe powietrze, podciśnienie w kolektorze jest mniejsze. Dlatego bardziej go wychyla, bo sprężynka ciągnie w drugą stronę, a ekonomizer spoczywa na końcu czerwonego pola, a nie na początku białego.
Jakość zdjęcia kiepska, ale widać coc trzeba:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 6:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Dzięki Panowie za pomoc w wytłumaczeniu problemu, mam nadzieję że jest to teraz jasne. [cool]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl