MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 19, 2008 11:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
w moim w124 chce zmienić spręzyny i mam teraz problem czy kupić nowe zamienniki czy używane ale oryginalne ??? i jaka różnica będzie???


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 12:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
lepiej nowe podróbki ale jak najbardziej markowe... lepsze będą od "zmiękczonych" używanych...
a najlepiej podpytać a ASO jakiej firmy mają i kupić takie same ale bezpośrednio w hurtowni jakiejś byle nie w ASO bo tam cene ci dołożą X2 lub więcej :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 2:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Chuck Norris pisze:
lepiej nowe podróbki ale jak najbardziej markowe... lepsze będą od "zmiękczonych" używanych...
a najlepiej podpytać a ASO jakiej firmy mają i kupić takie same ale bezpośrednio w hurtowni jakiejś byle nie w ASO bo tam cene ci dołożą X2 lub więcej :)


A moim zdaniem jesli chodzi o MB to warto pytac ASO bo mozna sie pozytywnie zaskoczyc cenami czesci i przynajmniej wiadomo co kupujesz.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 8:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no tak... kupisz bilstein powiedzmy za 300zł a w hurtowni fota czy intercars je pewnie dostaniesz za 100zł

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Worek pisze:
A moim zdaniem jesli chodzi o MB to warto pytac ASO bo mozna sie pozytywnie zaskoczyc cenami czesci i przynajmniej wiadomo co kupujesz.


Pod warunkiem, że nie jest to jedna z łódzkich ASO MB, bo tam nawet numeru VIN nie potrafią rozszyfrować a na wszystko biorą zadatki.

Chuck Norris pisze:
no tak... kupisz bilstein powiedzmy za 300zł...


Za sztukę plus VAT.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 10:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no wlaśnie...
a w hurtowni zapłacisz niecałe 100zł i to brutto!!!!!


tylko że bez znaczka i opakowania MB

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
W swoim W126 wymieniałem ostatnio tylne, kupiłem Lesjofors (jakkolwiek się to pisze), utwardzone i następnego dnia... pojechałem w trasę 2500km, samochód bez niva, obciążony 4ma osobami + sowity bagaż (po klapę) do tego pełen kocieł benzyny. Muszę powiedzieć, że zawieszenie bardzo "siadało" pod takim obciążeniem, a po powrocie i rozładowaniu auta jest niższe jakieś 1,5 - 2cm niż było tuż po zamontowaniu sprężyn.
Także zachwycony nie jestem, może oryginały byłyby pod tym względem lepsze.
Zważywszy jednak, że 99% czasu jeżdżę sam, max. w dwie osoby to jest ok, tył stoi wysoko (ale odpowiednio, a nie tak jak po "hamrowaniu" u kowala), opony się nie drą. Podczas ostrego przyspieszania prawie nie siada.

Do targania kompletu pasażerów + pokaźny ładunek... Nie są najlepisze. Choć nie gwarantuję, że tutaj oryginalne zachowają się lepiej.

Do 924 zaś sprowadziłem (na zamówienie) również Lesjoforsy, ale progresywne - obniżające i z tych jestem zadowolony. Są bez zarzutu.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 11:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
mam pytanie
czy wolelibyście kupic takie cos na allegro za 60zl nie wiadomo co to za firma


http://moto.allegro.pl/item406155032_sp ... elacj.html


czy lepiej kupic w intercars za 90zl sztuke firmy LESJÖFORS?

p.s czy amorki kayaba na przod to dobry wybor?

zalozylem 15 kkm kayaba na tyl i jest dobrze, choc wiadomo ze przod wieszy ciezar...

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 12:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Na amorach niema co oszczędzać ...
Lepiej dorzucić kilka zł niż kupić shit który będzie służył nam przez 2 miechy a potem do śmieci.
Ja polecam www.sklepmoto.pl .. ceny mają sporo niższe nic Inter Cars

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 11:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Junak pisze:
a po powrocie i rozładowaniu auta jest niższe jakieś 1,5 - 2cm

to zupełnie normalne, u mnie w 123 spreżyny siadły 5-6cm, ale teraz już trzymają od 1,5roku bez problemu. Słyszałem kiedys opinie że do MB jest problem z podróbami na tył, że siadają tyłki, przednie bez problemu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 12:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
co innego amory a co innego sprężyny!
na amorach się nie oszczędza bo to one ci ratują życie ale sprężyny?

ja bym patrzał pod twój motor sprężyny dobierać... bo inne będą do 200D a inne do 500E - całkiem inne dociążenie...
a te wzmacniane???? hm.... może są OK tylko do jakiego silnika????
i nie ma czegoś takiego jak tam gość napisał: "
MERCEDES 124
WSZYSTKIE MODELE
SPRĘŻYNY WZMOCNIONE"

czyli do 200E i 500E założy te same??????????????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
bilbo pisze:
mam pytanie
czy wolelibyście kupic takie cos na allegro za 60zl nie wiadomo co to za firma


http://moto.allegro.pl/item406155032_sp ... elacj.html


czy lepiej kupic w intercars za 90zl sztuke firmy LESJÖFORS?

p.s czy amorki kayaba na przod to dobry wybor?


No dla mnie nie bylo by dylematu - LESJÖFORS
Kayaba - jak najbardziej godne polecenia (jezeli oryginalne :-) )

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 2:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
A jaka jest Wasza opinia o sprężynach marki K+F ?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 5:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprężyny dobiera się według punktacji z EPC. Sumuje się bazową liczbę punktów auta z tymi za wypas (np el fotele czy klima) i z tego wybiera gumową nakładkę (jej grubość - liczbę cycków) i sprężynę. To w przypadku sprężyn fabrycznych gwarantuje nominalną wysokość. W przypadku dobrych sprężyn firmowych też jest OK i auto ma właściwą wysokość choć niekiedy potrzeba ją skorygować dobierając inną gumową nakładkę. Nie ma sprężyn uniwersalnych. Chyba, że bęzie to sztywny koleck metalu utrzymujący wysokość niezależnie od wagi samochodu ;-)
Co do firm to K+F też jest OK - do mojego MB oni jako jedyni mieli odpowiedni typ sprężyn - tzn najmocniejsze wchodzące do 190E (Lesjo też ale nie na stanie, może kiedyś...). Męczę je już rok i nie widać zmian.
I tak jak pisał Janfocus, spręzyny siadają po zamontowaniu dość mocno (czy to one czy też ukłąda się guma). O wysokości można mówić może po tygodniu, czy jakiejś ostrzejszej wyboistej trasie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 12:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
Chuck Norris pisze:
co innego amory a co innego sprężyny!
na amorach się nie oszczędza bo to one ci ratują życie ale sprężyny?



czyli do 200E i 500E założy te same??????????????



wiadomo ze gosc chce sprzedac jak najwiecej sie da, dlatego tak pisze, jednak jak mam silnik 2.3 to nawet jakby byly typowo do np 200E to 2.3 nie zaszkodzi

akurat 500E nie mam to nie musze sie martwic akurat w tej kwestii

choc nie powiem bo chcialbym np takie pięciolitrowe R107 :) <br>Dodano po 3 minutach.:<br> <rozmarzony>

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl