MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 20, 2008 11:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
... a do tego przy prostowaniu kół z połozenia max słychac pojedynczy stuk.
Jakoś tak wyszło że tam mam, Panowie co sprawdzali zawieszenie nie znaleźli niczego, w między czasie wymieniłem wspornik ukł. kier, bo mi skrzypiał przy skręcaniu i lekko stukał, miałem nadzieje że ten stuk przy odkręcaniu kół z położenia max usunę, ale stuka dalej...
Jakieś pomysły odnośnie skrzypienia i stukania?

Pozdrawiam

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
u mnie jest tak: jak skręcam koła na maxa to również słyszę dźwięki, ale raczej to popiskiwanie. Poinformował mnie pewien "znawca", że to wspomaganie kierownicy się odzywa. Bądź co bądź nie mam żadnych stuków. Aha, a to popiskiwanie słychać również jak auto ma skręcone na maxa koła na postoju :)

pozdrawiam

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przy skreceniu kol na max. otwiera sie zawor zabezpieczajacy pompy wspomagania i to jego wlasnie slychac.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tak, zawór w postaci szmeru słyszę, ale u mnie skrzypienie jest tylko wtedy jak na skręconych kołach ruszam (czyli odciążam przód), a potem stuknięcie gdy zaczynam odkręcać -ono akurat w każdej konfiguracji kierunku jazdy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Sworzeń?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kiedys mialem cos podobnego z mocowaniem sprezyny - przesuwala sie w gniezdzie.
Sprawdzilbym jeszcze gorne mocowanie amortyzatora.

ps. Sworzen tez jak najbardziej jest dobrym tropem.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 10, 2008 12:37 pm
Posty: 59
Ja miałem coś takiego,że prze skręcaniu przy małej prędkości było takie stukanie i wszyscy mówili sworzeń,sworzeń. Kupiłem sworzeń i dupa, okazało się,że sworzen jest ok. Z biegiem czasu wymienilem amortyzatory i stukanie zniknelo. Okazalo sie ze wyciekl olej z amortyzatorow z przodu i dlatego stukalo - bynajmniej tak powiedzial mechanik.

_________________
W124 COUPE E200 '93


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
TReneR pisze:
Kiedys mialem cos podobnego z mocowaniem sprezyny - przesuwala sie w gniezdzie.
Sprawdzilbym jeszcze gorne mocowanie amortyzatora.

ps. Sworzen tez jak najbardziej jest dobrym tropem.


WojtekW pisze:
Sworzeń?


sprawdzę oba tropy [zlosnikz] -tak się zastanawiam, że chyba owe zjawisko zachodzi tylko przy skręcie w lewo... <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
PecPecPec pisze:
miałem coś takiego,że prze skręcaniu przy małej prędkości było takie stukanie

ale u mnie jest tylko jeden stuk i też na postoju

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 2:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Możliwe, że sworzeń.. Ja mam go do wymiany i jest podobnie (chodź skrzypienia nie słychać)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 3:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Ja jeszcze dodam sworzeń górnego wahacza.
Koła standardowe? Przy szerszym kapciu lub dużym ET opona może trzeć o wspornik, rurę, drążek czy jak się to zwie, to co idzie z tyłu dolnego wahacza do karoserii.

Możliwości jest sporo polecam stację diagnostyczną i szarpaki - wtedy mozna wszystko dokładnie obwąchać.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 4:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kit pisze:
Koła standardowe?

standard 205/65/R15 na obecnych i poprzednich (oryginalnych)felach bez zmian...

wspornik wahacza obejrzę...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Miałem też takie stuknięcia, ale winna była niedociągnięta śruba mocująca amartyzator układu kierowniczego.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 5:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Masz osłony pod silnikiem?
U mnie tropiłem skrzypienie i dziwne stuki przez tydzień a okazało się, że za takie efekty odpowiedzialna była osłona silnika. Trzeszczała w mocowaniach podczas hamowania czy kręcenia kołami (nadwozie delikatnie pracuje - nic nie jest idealnie sztywne). Z racji swojej wielkosci działa jak membrana i potęguje najdrobniejszy szmer.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 5:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Janfocus pisze:
wspornik wahacza obejrzę...

nie obciera

Mor pisze:
ale winna była niedociągnięta śruba mocująca amartyzator układu kierowniczego.

jest ok

ukaniu pisze:
Masz osłony pod silnikiem?

nie mam :)

kit pisze:
Możliwości jest sporo polecam stację diagnostyczną i szarpaki - wtedy mozna wszystko dokładnie obwąchać.

właśnie tak myślę, bo Panowie co sprawdzali zawiechę nie mieli szarpaków (sądzili że poradzą sobie bez) i nic nie znaleźli, ale myślę że bez szarpaków nie ma takiej siły aby sprawdzić sworzeń...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 6:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Janfocus pisze:
myślę że bez szarpaków nie ma takiej siły aby sprawdzić sworzeń...


Dokładnie, rękami można sobie sprawdzać jak już zawiecha już będzie porządnie wychlastana ;) (chociaż kiedyś w ten sposób wykryłem mały luz na końcówce drążka), W 126 trochę waży więc trzeba konkretnej siły aby namierzyć przyczynę.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl