MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: MB w126 sec
Post: śr sie 20, 2008 10:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 20, 2008 9:52 pm
Posty: 20
witam serdecznie,
jestem nowym uzytkownikiem. mam kilka pytań dotyczacych sec'a. prosze o wyrozumialośc. mianowiecie:

1. interesuje mnie to urzadzenie, cz to jest do pompowanych foteli? i co oznaczaja te literki D,C...itd i co myslicie o tych pierwszych sec'ach co były z opcja pompowanych foteli w postci "gruszek" gdzie recznie pompowano powietrze?

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 6cemed.jpg

2. czym sie różni ta konsola:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ole3on.jpg

od tej:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 0302_4.jpg

czy jest to zwiazane z klimatyzacja, jakis podzial na 2-, 1-strefowa? i ewentualnie, która z racji uzytkowania jest wygodniejsza?

3. oraz czy przy zakupie kierowac sie obecnoscia komputera. lepiej z czy bez?(wady i zaleyty). czy poprostu kupic bez i pózniej wlozyc kompa do auta?

4. i czy ktos mial juz problem z głowica lub uszczelka? koszt takiej naprawy?


dzieki za pomoc, pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 10:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
ad. 1 wiele tam nie widze ale wygląda mi to na fotel ortopedyczny ;)
ad. 2 .. pierwsza to z klimą automatyczną (niektórzy mylnie nazywają to klimatronikiem .. ale niestety to jeszcze nie to ;) ), drugi to zwykła klima.
Wygodniejsza jest automatyczna ale obie są ok (w obu MB mam auto i jestem zadowolony)
ad. 3 .. o egzemplarz z komputerem trudno ... lepiej to zostaw jako ostatni z wymogów.
ad. 4 a to pytanie dość dziwne... napewno ktoś miał a o jakim silniku mowa?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Alpaq pisze:
Cześć
ad. 2 .. pierwsza to z klimą automatyczną (niektórzy mylnie nazywają to klimatronikiem .. ale niestety to jeszcze nie to ;) ), drugi to zwykła klima.


Oglądaj uważnie - tam nie ma klimy.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Ta konsola świadczy o braku klimy http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 0302_4.jpg
Komputer o który pytasz to elektroniczny wskaźnik - kalkulator stanu i chwilowego zużycia paliwa.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 10:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
zegarek pisze:
Oglądaj uważnie

ano faktycznie, przepraszam za moje gapiostwo.
CO do samego komputera to bajer jest fajny, spalanie (średnie, aktualne), trasa itd itp .. chciał bym takim dysponować .. ale nie może być to priorytet jeśli chodzi o wymarzony egzemplarz (ani to super trwałe, ani to nie wiadomo co...)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Te piękne Mercedesy zwykle są w Polsce zagazowywane a wtedy ten 'komputer' jest psu na budę potrzebny. Drugą ich wadą jest częste zanikanie cyfr na wyświetlaczu w miarę upływu lat.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 10:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 20, 2008 9:52 pm
Posty: 20
dzieki wielkie za pomoc
co do tej klimy to rozumiem, chodzlo mi tylko o roznice klimy w konsoli z przyciskami a klima w konsoli z pokretlami :)
a co do glowicy to pytam sie ogolnie, chodzi o przyblizona cene naprawy w w126 sec oraz w w126 s. warto jest poddac glowice renowacji czy raczej wlozyc nowa/uzywana? a jesli chodzi o sama wymiane uszczelki, jaki to jest koszt? wole sie upewnic i wiedziec ewentualnie czego moge sie spodziewac, wiadomo jak takie auta byly i sa katowane w PL wiec wole to za wczasu wiedziec co nieco...

jeszce jedno pytanko: przy kupnie kierować sie rokie produkcji? nie chodzi mi czy mlody czy stary, ale bardziej od kwestii technicznej. jest jakss rok po ktorym warto kupic albo nie?
czy warto kupić starszy ale z lepszym wysposazeniem, czy mlodszy ale ubogie wyposażenie? a co do mlody czy stary to kupic starszy w dobrym stanie czy mlodszy ale troche w gorszym?

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 11:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Jest jedna uniwersalna rada.
Kupować w jak najlepszym stanie, nie ważne jaki wypas, nie ważne który rok produkcji. Oczywiście, można szukać auta pod swoje upodobania, ale to trwa, chyba że będziesz miał szczęście i trafisz dokładnie taką wersję jaką sobie wymarzyłeś.
Cierpliwość, czujność i niedowiarstwo sa najlepszymi cechami kupującego starszego Mercedesa.
Jest jedna rzecz, która może pomóc podjąć decyzję. Auta z II serii, czyli od '86 roku, mają ocynkowane blachy.
Kwestie wyboru wersji silnikowej, pomijam, bo wszyscy najbardziej chcą mieć 560 [zlosnikz]

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 8:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
BrunoGiamatti pisze:
ad. 2 .. pierwsza to z klimą automatyczną (niektórzy mylnie nazywają to klimatronikiem .. ale niestety to jeszcze nie to ;) ),


A jaka jest różnica między nazywaniem tego klimatyzacją automatycznie sterowaną a klimatronikiem, albo czym klimatronik się różni od tej na fotce?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 8:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
azamat pisze:
Kwestie wyboru wersji silnikowej, pomijam, bo wszyscy najbardziej chcą mieć 560

tak ale warto zauwazyć że ceny części do SEC będą dużo wyższe niż do SE/SEL i tak samo dotyczy to silnika 560, polecam 500 -bo to częstrzy motor i ceny mniejsze...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 7:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 20, 2008 9:52 pm
Posty: 20
a co myslicie o głowicy? warto poddać jej renowacji czy kupic nową? i jaki to moze byc koszt naprawy? no i ewentualnej wymiany uszczelki? czy ktos miał juz z tym styczność?

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 8:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
marcin_koko pisze:
a co myslicie o głowicy? warto poddać jej renowacji czy kupic nową? i jaki to moze byc koszt naprawy? no i ewentualnej wymiany uszczelki? czy ktos miał juz z tym styczność?


O głowicy myslę, że musisz ją mieć żeby jeździć.
Nowa głowica napewno kosztuje dużo, a co się stało ze starą?
Koszt naprawy będzie odpowiedni do stopnia uszkodzenia.
Jak sobie wyobrażasz naprawę głowicy bez wymiany uszczelki?
Wiele osób miało już w życiu do czynienia z naprawami zwiazanymi z głowicami.
Co za dziwne pytania? Jeżeli chcesz zapytać czy warto kupic tego kapcia z Allegro za 7900zł to maja odpowiedź brzmi NIE!

P.S.

jest wiele na temat SEC na forum, jak je przeczytasz to wtedy zapraszam do konkretnych pytań. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 8:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 20, 2008 9:52 pm
Posty: 20
pytam sie o ta głowice bo podejrzewam że przy takim aucie cos takiego moze zawsze pójśc a tym bardziej ze nie raz widizałem jak ludzie katuja to cacko i sie zastanawialem jak pozniej wyglada sprawa z głowica.
a co do tego sec'a z Allegro to raczej mnie nie interesuje, poszukuje koloru srebrnego. moze fajnie wyglada ale jednak srebrny musi byc. a po opisie zobaczylem ze tez ma glowice wlanieta i to pytanie co mnie dreczylo powrocilo i chcialbym sie dowiedziec co jak. auto musialo byc niezle katowane ze glowica poszla, dlatego tez chcialbym tego uniknac... a nawet jak sie nadizej to chce miec swiadomosc co najlepiej zrobic w takim wypadku.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 8:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
marcin_koko pisze:
a nawet jak sie nadizej to chce miec swiadomosc co najlepiej zrobic w takim wypadku.


Naprawę głowic robi każdy dobry warsztat i myslę że koszty oscylują w okolicy 1000zł. Tym akurat bym się nie martwił, bo takie rzeczy się tym autom nie przytrafiają, a co je boli opisalismy już wiele razy, poSZUKAJ i conieco się o SEC dowiesz.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 9:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 20, 2008 9:52 pm
Posty: 20
ok dzieki za info;] to zaraz poszperam na forum i poszukam cos na ten temat.
pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl