MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 23, 2008 11:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Pytanko mam, w zasadzie kontrolne..
W mojej W124 260E od jakiegos czasu obserwuje dziwny objaw. W trakcie jazdy czuc takie jakby miarowe gluche postukiwanie, zgodne w czestotliwosci w obrotami kol, natezajace sie wraz ze wzrostem predkosci. Na poczatku sadzilem, ze jest to zwykle niewywazenie kol, jednak po ich wywazeniu, a nawet zmianie kol na letnie objaw ten obserwuje nadal.
Co wiecej, w trakcie hamowania czuc dosyc wyraznie to bicie na pedale hamulca, wraz ze wzrostem sily hamowania jest mocniejsze. Czuc takze wibracje na kierownicy w trakcie jazdy i jeszcze wieksze podczas hamowania, synchroniczne z tymi na pedale hamulca.
Diagnoze juz dawno wystawilem, chcialem tylko potwierdzic moje obawy.
Dodam, ze ciezko mi jest ocenic, czy to stukanie wystepuje w przednich czy tylnych kolach, auto jest tak dobrze wyciszone, ze nie potrafie jednoznacznie powiedziec ktora strefa/ktore kolo robi mi takiego psikusa.
Na przegladzie znajomy zrobil mi gruntowny test na trzepakach i kompletnie niczego nie znalazl. Wczesniej sam sprawdzalem tez luzy na kole po podniesieniu auta na lewarku i niczego niepokojacego nie zauwazylem.
Diagnoza oczywiscie opiera sie o zuzyte tarcze hamulcowe. I teraz pytanie. Jakie zuzycie potrafi doprowadzic do takiego efektu? Przy jakich zuzyciach tarcza kwalifikuje sie do wymiany? Mam od razu wymieniac przod i tyl, czy tylko przod?
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 11:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Peknieta tarcza na przyklad...

Zawsze mnie smiesza takie pytania cos mi puka a wy przez ineternet zdiagnozujcie co to [szalone]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 12:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Jak tarcze bija przy hamowaniu, wymienic, i po problemie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 12:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Tutaj są dane dotyczące wymiarów tarcz przedniej osi.
Obrazek

Podczas pomiaru grubości starej tarczy przydała by się specjalna suwniarka, bo ze zwykłą jest mały problem ponieważ przeszkadza rant na obrzeżach tarczy.
Co do tylnych to trzeba by było zobaczyć czy się kwalifikują do wymiany.
Generalnie częściej się wymienia przednie bo tam są większe siły hamowania.
Ja na początek wymieniłbym przednie (łącznie z klockami oczywiście)

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 6:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Pekniecie tarczy odpada, pisalem przeciez ze ogladalem wszystko po zdjeciu kola. Tyle tylko, ze sie po prostu nie znam i nie wiem jak wyglada tarcza zuzyta, a jak kwalifikujaca sie do wymiany.. Sa wyzlobienia i nierownosci na tarczy od klockow, ale byly i duzo wczesniej, a nie bilo.
Dowiedzialem sie, ze ostre hamowanie i wjazd w kaluze moze spowodowac powichrowanie tarczy. Nie wiem ile w tym prawdy, w kazdym razie odnosze wrazenie, ze ktoras tarcza jest po prostu pofalowana i stad to bicie o klocki w czasie jazdy i hamowania. Pytanie tylko, czy takie pofalowanie jest dostrzegalne golym okiem? Grzebiecie sie koledzy w tych autach, napiszcie troche spostrzezen z warsztatu, bo to ze trzeba cos wymienic, to ja doskonale wiem, ale nie chce robic remontu generalnego, skoro przyczyna niedomagania jest zapewne do precyzyjnego okreslenia.
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 3:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Remontu generalnego?

dwie tarcze 160, zl klocki 100zl.

co to za remont? <br>Dodano po 33 sekundach.:<br> PS, w aso tarcze okolo 160zl sztuka. O klocki nie pytalem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 10:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
W sumie gizmo masz racje, to w koncu niewielkie kwoty a na bezpieczenstwie nie ma co oszczedzac. Olej tez sie w koncu wymienia regularnie bo tak trzeba.
Tarcze bede mial za 80zl/szt, klocki przod 70zl, po rabatach oczywiscie :)
Tak sie jeszcze zastanawiam. Gdzie kupic paste miedziowa? W CPN-ie przeciez chyba nie beda mieli? W sklepie z czesciami nie wiedzieli o czym mowie (fachowcy).
Czy ostatecznie moge uzyc ŁT-4?
No dobra, nie zanudzam. Dzieki za pomoc!
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 12:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
smar miedziany w postaci aerozolu dostaniesz np. w intercars lub fota

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 12:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kit pisze:
T
Podczas pomiaru grubości starej tarczy przydała by się specjalna suwniarka, bo ze zwykłą jest mały problem ponieważ przeszkadza rant na obrzeżach tarczy.



Cześciej spotykam suwmiarki z wycięciami , także spokojnie można mierzyc tarcze.
Ciekawe były suwmiarki produkcji zsrr, gdzie do pomiaru należało dodawac 10mm, względem przesunięcia podziałki,ale to tak ot.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 12:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Ja smar miedziowy nawet w Castoramie widziałem.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki kit, jutro odwiedzam Casto wiec sie rozgladne :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 06, 2008 9:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Powiem tak. Wymienilem dzisiaj tarcze przednie razem z klockami na noweczki firmy Girling. Przy okazji jak ostatnia dupa ukrecilem obydwie sruby mocujace przednie tarcze... jedna przy dokrecaniu, druga przy odkrecaniu.. Mam nadzieje, ze nie grozi mi nic z powodu ich braku w czasie jazdy.. jakos to naprawie, ale poki co musze tak jezdzic..
Niestety moje i calego ogolu diagnozy sie nie sprawdzily.. Dalej tlucze przy hamowaniu... Jutro rozkrecam tyl i zobacze co tam sie dzieje.. Niestety nie zamawialem tarcz na tyl, wiec tylko zbadam je organoleptycznie, czy aby one nie sa pokrzywione, choc szczerze w to watpie.. Gdzies wyczytalem, ze ktos mial podobny problem i winna byla "krzywa piasta"..
Czy mieliscie w swoich autach podobny problem? Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 07, 2008 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
takie objawy daje też uszkodzona opona lub i felga

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 10:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Ciag dalszy moich zmagan hamulcowych.
Wymienilem klocki z tylu na nowe. Zdziwilo mnie jednak, ze w tylnej lewej tarczy klocki byly spilowane praktycznie do zera, a w prawej jeszcze troche ich bylo. Auto hamuje poprawnie, tzn nie sciaga ani nic. Na przegladzie test hamulcow wyszedl tez dobrze. Zauwazylem, ze na tej lewej tylnej tarczy jest jakby odbicie klockow w jednym miejscu (tarcza nie jest w jednym miejscu jednolicie gladka), a nierownosc ta daje sie odczuc palcami. Pewnie to powodowalo trzepanie autem podczas hamowania. Co o tym myslicie?
Na dniach bede mial nowe tarcze (Girling - 55zl za sztuke), wymienie i zobaczymy.
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 7:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Borys pisze:
Zdziwilo mnie jednak, ze w tylnej lewej tarczy klocki byly spilowane praktycznie do zera, a w prawej jeszcze troche ich bylo

nie równe branie zacisków, pora przeczyścić i zmienić reparaturki...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl